beantwoord

Geld terug bij vergeten uit te checken

  • 3 juli 2016
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

In Amsterdam Amstel 'vergeten' uit te checken volgens bericht van NS. Mooie service.
Ik weet zeker dat ik ben uitgecheckt, omdat ik terug moest lopen door het station en dus weer in- en uitgecheckt heb. Hoe kan ik dan inchecken als ik niet uitgecheckt heb????
Maar mooi, zo'n mail, ik klik dus op de link. Kijk nog even voor de zekerheid in MIJN OV, zie inderdaad geen uitcheck staan, rarara.
Dan toch maar het geld terug gaan vragen. Vul ik aankomststation in, wordt er gemeld:
Let op: Er zijn op dit kaartnummer en op deze datum geen transacties bij ons bekend.
Nou vraag ik je: NS stuurt een mail, alles is ingevuld behalve uitstapstation, en dan deze melding!
Laat die ene euro maar zitten, maar raar is het wel. Jullie sturen de mail, dan is het wel handig dat het ook werkt!

Meestal blije treinreiziger, J. Postma
icon

Beste antwoord door LauraR NS 3 juli 2016, 13:09

Hoi yoquepost, welkom op het serviceforum van NS.

Wat er precies aan de hand is, is mij ook niet helemaal duidelijk. Je zou even contact kunnen opnemen met de klantenservice zodat één van mijn collega's met je mee kan kijken. Dit kan 24/7 per telefoon (030- 751 51 55), via Twitter en via Facebook. Daarnaast hebben we ook een Livechat (doordeweeks van 08:00 - 21:00, zaterdag van 09:00 - 17:00).
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Misschien bij de poortjes iets misgegaan, GVB en NS, een verkeerde check in of uit? Een andere reden weet ik zo snel ook niet.
Hoi yoquepost, welkom op het serviceforum van NS.

Wat er precies aan de hand is, is mij ook niet helemaal duidelijk. Je zou even contact kunnen opnemen met de klantenservice zodat één van mijn collega's met je mee kan kijken. Dit kan 24/7 per telefoon (030- 751 51 55), via Twitter en via Facebook. Daarnaast hebben we ook een Livechat (doordeweeks van 08:00 - 21:00, zaterdag van 09:00 - 17:00).
Reputatie 7
Badge +4
Hou er rekening mee dat uitchecken niet meteen zichtbaar is op Mijn NS. Als er dus staat dat u dat vergeten bent kan dat na een paar uur wel hersteld zijn. Het web loopt achter op de werkelijkheid, tot maximaal 24 uur. In de praktijk is het veel sneller. Als dit na die tijd nog zo is, dan is er inderdaad wat mis.

U kunt het het makkelijkste nakijken met een account op ov-chipkaart, daar zijn alle handelingen bij alle vervoerders te zien en is het makkelijk na te gaan wat er precies is gebeurd.

Reageer