beantwoord

Gemiste kans op meereiskorting

Ik reis zelden met de trein. Maar gisteren hebben mijn vrouw en ik gereisd van Assen naar Hoofddorp nadat we een meerdaagse fietstocht in Nederland hadden gemaakt. Vervelend te moeten ervaren dat er juist die middag een naar incident op het traject Groningen - Beilen had plaatsgevonden wat voor ruim een uur vertraging zorgde. Maar uiteindelijk kwamen we thuis en wat schets mijn verbazing: in mijn mailbox ontving ik diezelfde dag om 18:38 van u de laatste zomerdeals, o.a. de meereis korting.
Ik had daar natuurlijk gebruik van gemaakt als ik de mail VOOR mijn reis had ontvangen.
Wat moet ik doen om alsnog restitutie te krijgen van 15,30 zijnde het verschil tussen de ritprijs van 25,30 en 10,-?
Gaarne uw reactie.
icon

Beste antwoord door Slidestops 21 augustus 2018, 11:34

Restitutie op basis van een eventuele actie die u had kunnen gebruiken is niet mogelijk.

Wat wel mogelijk is - is om geld terug bij vertraging aan te vragen. Bij 30-59 minuten krijgt u 50% van de ritprijs terug (enkele reis). Bij meer als 60 minuten vertraging het hele bedrag.
https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

U geeft aan een uur later thuis te zijn gekomen - dat zou betekenen dat u het hele bedrag terug zou kunnen krijgen (afhankelijk van het product waarmee gereisd is) en dan is het nog goedkoper dan de actie 😉
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Restitutie op basis van een eventuele actie die u had kunnen gebruiken is niet mogelijk.

Wat wel mogelijk is - is om geld terug bij vertraging aan te vragen. Bij 30-59 minuten krijgt u 50% van de ritprijs terug (enkele reis). Bij meer als 60 minuten vertraging het hele bedrag.
https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

U geeft aan een uur later thuis te zijn gekomen - dat zou betekenen dat u het hele bedrag terug zou kunnen krijgen (afhankelijk van het product waarmee gereisd is) en dan is het nog goedkoper dan de actie 😉
Hallo Rechtuijt en welkom bij de NS community.

De reactie van Slidestops klopt helemaal. Het is niet mogelijk om restitutie te krijgen voor een actie die je achteraf had kunnen gebruiken. Je kunt vanzelfsprekend de actie wel later nog een keer gebruiken!

Reageer