beantwoord

Hoe krijg ik mijn gratis upgrade 1e klas?


Hallo, ik ben DalVrij abonnementhouder. Zojuist heb ik me in Mijn NS aangemeld voor NS-extra. Als cadeautje zou ik een upgrade eerste klas krijgen. Er stond bij: je ontvangt de upgrade in de bevestigingsmail. Vervolgens ontving ik een mail waarin ik ter bevestiging op een link moest klikken. Zo gezegd zo gedaan, maar van een upgrade geen spoor! Hoe kom ik aan mijn cadeautje?
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 juli 2018, 14:21

Naast een Activatiemail en een Bevestigingsmail heeft de NS ook nog een NS Extra Welkomstmail.

https://www.ns.nl/uitgelicht/ns-extra

Bekijk origineel

17 reacties

Ik heb dit uitgezocht. Er is per abuis vorige week een oude welkomstmail geactiveerd, naast de juiste welkomstmail.

Daardoor is er een groep nieuwe NS extra deelnemers die vorige week twee welkomstmails heeft ontvangen: één oude met een verlopen code en één nieuwe met een geldige code.
Dit probleem is inmiddels verholpen.

Excuus voor de verwarring!
Update: Via een privébericht heb ik van SuzannetH begrepen dat ze kort na de bevestigingsmail zonder code een tweede mail kreeg waarin de 1e klas upgrade wél zat. Wat de eerste foutieve mail precies heeft veroorzaakt is onduidelijk, ik heb dit in ieder geval doorgegeven aan onze NS-Extra specialisten.

Voor de meelezers: Heb jij ook een probleem met de 1e klas upgrade in de welkomstmail, laat het ons weten in dit topic!
Dankjewel, ik heb inmiddels een couponcode ontvangen. Eerst kreeg ik ook een mail waarin sprake was van een geldigheid tot 31 maart 2018, en daarna één met een code die tot 31 augustus geldt. Dus het is in orde gekomen, ik hoop ook voor jou.

Dag NS,

Zojuist heb ik de bevestigingsmail voor NS Extra ontvangen. In de mail zit ook bovengenoemde upgrade-actie.
Hallo Suzanne, ik begrijp dat jij weer een ander probleem met de upgrade hebt dan ik.
Kun je mij zeggen of je een poosje op de bevestigingsmail met code hebt moeten wachten nadat je je had aangemeld voor NS Extra? Of kreeg je de (in jouw geval helaas verlopen) couponcode direct na aanmelding toegestuurd?

Hallo,
Ook ik moest even wachten. 3 dagen in totaal, maar er zat een weekend tussen. 2 werkdagen in totaal denk ik dus.
Dag NS,

Zojuist heb ik de bevestigingsmail voor NS Extra ontvangen. In de mail zit ook bovengenoemde upgrade-actie.

Hallo Suzanne, ik begrijp dat jij weer een ander probleem met de upgrade hebt dan ik.
Kun je mij zeggen of je een poosje op de bevestigingsmail met code hebt moeten wachten nadat je je had aangemeld voor NS Extra? Of kreeg je de (in jouw geval helaas verlopen) couponcode direct na aanmelding toegestuurd?
Puur om de geldigheid te checken, ja. Dat lost echter niet de kern van het probleem op. Daarom wil ik de mail er ook bij pakken om te zien wat er mis gaat om ervoor te zorgen dat herhaling voorkomen kan worden. En daarvoor heb ik de andere gegevens nodig.
@Stijn NS , is het vragen naar alleen de code niet voldoende?
Of is deze upgrade code gebonden aan een abonnement?
Goedemiddag SuzannetH en welkom bij de NS Community! Dat is inderdaad wel vreemd, dat je een code zou krijgen die al niet meer geldig is. Ik kijk graag even met je mee wat er precies aan de hand is. Zou je mij daarvoor een privébericht kunnen sturen (klik op mijn naam, knop 'stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mail adres en de code die je hebt gekregen?
Dag NS,

Zojuist heb ik de bevestigingsmail voor NS Extra ontvangen. In de mail zit ook bovengenoemde upgrade-actie. Hier staat echter bij dat deze enkel geldig is t/m 31 maart 2018, een datum die uiteraard in het verleden ligt. Welke datum hangt daadwerkelijk aan deze actie of is het echt zo dat geadverteerd wordt met acties die niet meer geldig zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.



Vriendelijke groeten,
Suzanne.
Inderdaad vreemd, want ik moest van alles invullen, waaronder het nr van mijn OV-chipkaart.
Nou ja ik wacht het maar af. Het zou handig zijn als bij het aanmaken van NS Extra even werd vermeld dat je je ‘cadeautje’ nog niet meteen ontvangt.
Badge +3
Dat is wel vreemd, want een NS Extra account is toch altijd gekoppeld aan een Mijn NS account (en een ov-chipkaart)?

Hoe kan daar dan massaal misbruik van gemaakt worden, of is een Mijn NS account voldoende?
Ik begrijp dat het een beetje vreemd overkomt. Op deze manier proberen we te voorkomen dat mensen massaal NS Extra accounts aanmaken om de gratis upgrades te verkrijgen. Door er een kleine vertraging in te bouwen, kunnen we eventueel ingrijpen als daar rare dingen in gebeuren.

Je krijgt de upgrade dus zeker, maar ik moet een beetje geduld van je vragen.
Hallo Michiel,
Dankjewel, op de website waar je naar linkt staat inderdaad dat je in de “NS Extra Welkomstmail” kunt lezen hoe je de upgrade gebruikt. Helaas heb ik ook een dergelijke mail niet ontvangen.
Ik geef toe dat het niet superbelangrijk is, maar toch raar dat je een beloofd aardigheidje niet ontvangt en dat het zo onduidelijk is!
Naast een Activatiemail en een Bevestigingsmail heeft de NS ook nog een NS Extra Welkomstmail.

https://www.ns.nl/uitgelicht/ns-extra

Badge +3
Dan zal die bevestigingsmail nog (hopelijk snel) volgen, en is de mail die je gekregen hebt een activatiemail. Verwarrend inderdaad.
Dankjewel Robert, ik zag ook al dat er meer vragen waren. Maar de tekst: “je ontvangt de upgrade naar de 1e klas in de bevestigingsmail” wekt toch andere verwachtingen. Als ze met de bevestigingsmail de mail bedoelen waarin je op een link moet klikken om je aanmelding bij NS-extra definitief te maken, dan had die upgrade daar toch in moeten zitten.
Badge +3
Uit een ander topic begreep ik dat de upgrades na aanmelding binnen twee weken verzonden worden.

Reageer