beantwoord

Hoe krijg ik upgrade naar 1e klas met NS Extra?

• 13 december 2018
  • 9 reacties
  • 240 Bekeken

Goedendag, ik heb me vanmorgen aangemeld voor NS Extra. Mij was voorgehouden dat je na aanmelding voor NS Extra een gratis upgrade naar de eerste klas zou krijgen. Die zou in de welkomst-email worden toegestuurd. Ik heb echter niets ontvangen.
Na het aanmaken van de account voor NS Extra kreeg ik wel per ommegaande een e-mail met activatielink, mijn e-mailadres werkt dus wel en is bij NS bekend. Na de activatie van de account blijft het echter stil. De beloofde welkomst-email blijft uit. Ik moet zeggen dat ik het erg teleurstellend vind dat ik de beloofde upgrade niet ontvang. Ik zou hem morgen graag willen gebruiken.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 13 december 2018, 10:08

Hallo Karen V., welkom op onze Community!

Leuk dat je je hebt aangemeld voor NS Extra!
Zoals johnnyvtz1990 aangeeft kan dit inderdaad even duren. Als je de upgrade volgende week nog niet hebt ontvangen dan hoor ik het graag.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Goedendag, ik heb me vanmorgen aangemeld voor NS Extra. Mij was voorgehouden dat je na aanmelding voor NS Extra een gratis upgrade naar de eerste klas zou krijgen. Die zou in de welkomst-email worden toegestuurd. Ik heb echter niets ontvangen.
Na het aanmaken van de account voor NS Extra kreeg ik wel per ommegaande een e-mail met activatielink, mijn e-mailadres werkt dus wel en is bij NS bekend. Na de activatie van de account blijft het echter stil. De beloofde welkomst-email blijft uit. Ik moet zeggen dat ik het erg teleurstellend vind dat ik de beloofde upgrade niet ontvang. Ik zou hem morgen graag willen gebruiken.

Er gaat even over heen voordat je die upgrade krijgt. Een moderator kan dit ook voor je nakijken.
Hallo Karen V., welkom op onze Community!

Leuk dat je je hebt aangemeld voor NS Extra!
Zoals johnnyvtz1990 aangeeft kan dit inderdaad even duren. Als je de upgrade volgende week nog niet hebt ontvangen dan hoor ik het graag.
Hoi Karen,

Het kan enkele dagen duren voordat je de welkomstmail met daarin de coupon code en instructies voor de upgrade naar 1e klas ontvangt.
Zover ik heb begrepen is dit een manier van de NS om beter in te kunnen grijpen indien iemand probeert een hoop NS Extra accounts aan te maken om zo meermaals een upgrade te kunnen ontvangen.
Als je de welkomstmail na een week nog niet hebt dan zou ik je aanraden even contact op te nemen met de klantenservice van de NS.
Het zou wel prettig zijn als bij de aanbieding ("Meld je aan voor NS Extra en ontvang 2 gartis upgrades") zou worden vermeld dat het wel een paar dagen kan duren voordat je de update krijgt. Dat staat nu nergens! Niet in de aanbieding en niet in de mail met de activeringslink en evenmin op de pagina die je te zien krijgt na activering.
Je NS Extra-account is gekoppeld aan je persoonlijke kaartnummer (bij mij tenminste), dus ik zie niet in hoe iemand meerdere accounts kan aanmaken. Dat moet een goed geprogrammeerde computer toch direct kunnen zien! Dus nog steeds snap ik de noodzaak van de vertraging niet.
Erg teleurstellend dus, dat je lekker gemaakt wordt met een upgrade, vervolgens geen informatie daarover krijgt (en het in mijn geval niet zoals beoogd kan gebruiken).
Dat er zoveel dagen overheen moet gaan vind ik eerlijk gezegd niet meer van deze tijd.

Ben intussen benieuwd of ik wel nog de aanbiedingsmail met superdalurenretour nog krijg, die blijkens het forum op 12 of 13 december verstuurd zal worden aan 'alle' NS Extra klanten. Maar gezien bovenstaande ervaring vrees ik dat ik weer achter het net zal vissen. Hopelijk heb ik het mis.

Al met al is de eerste kennismaking met NS Extra vooralsnog een dikke domper. Een eerste indruk kun je helaas maar één keer maken, NS!
Jammer om te lezen dat je dit zo ziet Karen V.. Het is een extraatje die je na aanmelding ontvangt en dit kan 3 tot maximaal 7 dagen duren. Was je van plan deze vandaag of morgen te gebruiken?

Ik heb even navraag gedaan of jij nog bericht zal ontvangen van de aanbiedingen van deze maand.
Hoi Miriam, ik was van plan de upgrade morgen te gebruiken.
Als het 3 tot 7 dagen duurt voordat je je welkomstmail krijgt, vermeld dat dan ajb! Dan weet ik tenminste meteen waar ik aan toe ben (en was deze conversatie overbodig geweest). In het forum staan meer berichten van mensen die zich afvragen waarom ze geen mail hebben gehad. Zoals ik in mijn eerste mail schrijf, waren er drie momenten waarop NS die informatie had kunnen geven.
Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd waarom het zolang moet duren voordat de mail verstuurd wordt. Aangezien NS Extra is gekoppeld aan mijn unieke kaartnummer, zie ik geen bezwaar om na aanmelding per ommegaande de upgrade te sturen. Kun je dat uitleggen?
Ik begrijp dat je dit graag had willen weten.
De eerste mail wordt direct na aanmelden verzonden en is ter bevestiging. De tweede mail met in dit geval de upgrade wordt 3 tot 7 dagen na aanmelding verzonden. De reden waarom er voor deze periode is gekozen durf ik niet aan te geven. Je signaal over de communicatie hierover zal ik in ieder geval doorzetten. Verder is het dus even afwachten en ik hoop dat er nog een moment komt waarop je de upgrade kunt gebruiken.
Hallo Miriam, zou je dan ook aan de communicatiemedewerkers van NS Community willen laten weten dat ik niet zit te wachten op privéberichten als "Gefeliciteerd, een nieuwe rank! (...) Je begint de smaak aardig te pakken te krijgen.".
Ik ben niet blij dat ik op dit forum actief ben, maar had liever de beloofde aanbieding ontvangen. Of op zijn minst enige praktische informatie.
Hallo Karen V., ik zou nog even terugkomen op de acties van deze maand.
Ik heb bericht van mijn collega's ontvangen dat de selectie begin vorige week is gemaakt en hierdoor vis je voor deze maand helaas achter het net.
Hopelijk komen er volgende week acties waar je wel van kunt profiteren.

Reageer