beantwoord

In-check niet gelukt op Schiphol

• 7 februari 2018
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

Hallo, op Maandag 5 Februari ben ik vanaf Schiphol Airport om 13:54 vertrokken met de trein naar Almere Buiten.
Toen ik naar de spoor liep en ik mijn OV-chipkaart langs het paaltje deed, piepte het als normaal. Maar toen ik eenmaal in de trein zat vertelde de conducteur mij dat ik niet in-gecheckt was, en dat ik op Weesp dat moest doen. Toen ik het bij Weesp deed, werd er 20eur van mijn OV-chipkaart afgenomen. Ik had gehoopt dat ik via NS.nl het geld zou kunnen terug vragen, maar het mailtje terug verteld mij alleen maar dat het rit van Schiphol naar Weesp 5,10eur kost.
Is er een manier om het geld terug te krijgen? Want ik heb natuurlijk het vlieg-ticket/aankomst tijd en treinrit tijden als bewijs. En ik neem aan dat het een defect in-check paal is op Schiphol, want hij maakte de juiste geluid en wees groen.

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Maxi on the trains 7 februari 2018, 17:43

U kunt NS bellen (optie 2), uw probleem nog een keer uitleggen en dan kunnen ze nauwelijks zeggen dat u niks terugkrijgt. Via mail is NS niet de beste, ze zijn bij mail meestal van het zo veel mogelijk mails afwerken en minder echt meedenken. Hopelijk helpt dit u iets
Bekijk origineel

5 reacties

Dus u heeft https://www.ns.nl/klantenservice/vergeten/in-en-uitchecken-vergeten.html al geprobeerd?
Ja die had ik al geprobeerd, maar de bericht terug zei gewoon dat het 5,10eur is van Schiphol naar Weesp, dus wat ik terug krijg is 0.00eur...
U kunt NS bellen (optie 2), uw probleem nog een keer uitleggen en dan kunnen ze nauwelijks zeggen dat u niks terugkrijgt. Via mail is NS niet de beste, ze zijn bij mail meestal van het zo veel mogelijk mails afwerken en minder echt meedenken. Hopelijk helpt dit u iets
Badge +3
Welkom op het forum!

Je zit met een gemiste of mislukte incheck, en daarvoor moet je altijd bij de klantenservice zijn.

Maar waarschijnlijk is er nog meer aan de hand want staan er in Weesp wel paaltjes of hebben ze daar poortjes? In dat laatste geval kón je namelijk helemaal niet inchecken in Weesp als je je binnen de poortjes bevond. de schermpjes geven dat ook aan (Uitchecken) maar ja, begrijpelijk als je daar in alle haast niet op let.

Je zou in Weesp dus eerst naar buiten moeten zien te komen (snel achter iemand aanlopen of eventueel een poortje laten openen via de SOS/Info zuil) en vervolgens inchecken (aan de goede kant van het poortje dus). Er werd in Weesp dus € 20,- afgeschreven.

Maar als je vervolgens in Almere Buiten ook weer door een poortje naar buiten moest ging daar ook weer € 20,- van je saldo af, want je hebt immers helemaal nergens ingecheckt.

Hiervoor moet je echt bij de klantenservice zijn. Het makkelijkste is bellen met 030 751 5155 (later op de avond is het vaak rustiger) maar het kan ook via Twitter of Facebook of Chat, zie de contactpagina.
Bedankt Maxi en Robert.
Ik zal ze maar bellen dan.

Reageer