beantwoord

Inchecken & ophalen gratis upgrade 1e klas

• 10 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 774 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik heb een couponcode ontvangen voor een upgrade naar de 1e klas. Nu kan ik kiezen voor
1. een -ticket of
2. laden op OV-chipkaart

Als ik kies voor een e-ticket, met welk vervoersbewijs moet ik dan inchecken bij de gesloten poortjes? Want in de voorwaarden staat dat de actie geldt in combinatie met een geldig 2e klas vervoersbewijs. Moet ik dan inchecken met het e-ticket of met mijn eigen OV-chipkaart? (en e-ticket dus uitgeprint bij me dragen). Een poortje gaat maar een keer open ;-)

Als ik kies voor laden op OV-chipkaart, mag dit dan ook op mijn NS-Business Card?
En klopt het dat ik binnen 15 minuten na de 'bestelling' dit moet ophalen bij een automaart? (dat staat namelijk op de site, is wel een beetje gek toch?)

Hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Neen 10 augustus 2016, 10:16

Met een e-ticket kunt u niet inchecken. Wanneer u reist met uw ov-chipkaart, checkt u daarmee in. Bij een eventuele controle dient u het e-ticket voor de upgrade te kunnen tonen.
Ik neem aan dat de upgrade ook kan worden geladen op een Business Card, maar wellicht kan iemand anders dat bevestigen. De bestelling staat na 15 minuten klaar bij een automaat (als er geen sprake is van een storing), u moet de bestelling dus niet binnen 15 minuten ophalen, maar erna.
Bekijk origineel

3 reacties

Met een e-ticket kunt u niet inchecken. Wanneer u reist met uw ov-chipkaart, checkt u daarmee in. Bij een eventuele controle dient u het e-ticket voor de upgrade te kunnen tonen.
Ik neem aan dat de upgrade ook kan worden geladen op een Business Card, maar wellicht kan iemand anders dat bevestigen. De bestelling staat na 15 minuten klaar bij een automaat (als er geen sprake is van een storing), u moet de bestelling dus niet binnen 15 minuten ophalen, maar erna.

Ik heb een variant op die vraag. Deze week ga ik naar Londen met de trein, heb één ticket van de Eurostar met vertrek van ieder Nederlands station. Mag ik dan van Groningen tot Rotterdam 1e klas zitten?
Ik heb een variant op die vraag. Deze week ga ik naar Londen met de trein, heb één ticket van de Eurostar met vertrek van ieder Nederlands station. Mag ik dan van Groningen tot Rotterdam 1e klas zitten?

Wanneer de ticket bij Eurostar 1ste klas is, dan is het antwoord op je vraag 'ja'.

Reageer