Inlichting rijdend personeel?

• 26 februari 2017
  • 14 reacties
  • 369 Bekeken

Gisteren was ik weer een lange dag op pad. Ik reisde met een actiedagkaart en de NS Extra upgrade, dus in de eerste klas. Veel controle gehad en niemand zei iets van deze combinatie, totdat hoofdconducteur Pim uit Amersfoort langskwam. Later meer over hem, ik ben namelijk zeer tevreden hoe hij heeft gehandeld.
Ik gaf mijn combinatie van kaartjes dus aan hem in de intercity van 19:40 van Amersfoort naar Utrecht. Hij ging schuin tegenover mij zitten en zei dat deze combinatie niet geldig was. Ik had hem al aan zien komen en het topic over het Valentijnscadeau open staan en gaf mijn telefoon aan hem. Hij las het topic door en nu geloofde hij mij. Hij wilde nog wel even zijn leidinggevende bellen om precies te weten hoe het zit, maar zijn leidinggevende wist het niet! Pim werd er moe van en ik eigenlijk ook. Heeft marketing het weer vertikt om ook maar iets over deze uitzonderlijke combinatie te communiceren naar het rijdend personeel? Het is echt ongelooflijk dat niemand uitsluitsel kan geven. Ik kwam hier goed weg, maar wat zou er met reizigers gebeuren met deze combinatie die de conducteur niet weten te overtuigen of wat zou er gebeuren als ik een conducteur tref die zich niet laat overtuigen?

Nu nog het compliment voor Pim uit Amersfoort: hij was een echte gastheer op de ietswat vuile trein. Daar heeft hij meteen een melding van gemaakt. Daarnaast ben ik zeer tevreden over het feit dat hij naar mij als reiziger luisterde. Graag doorzetten!

Oja, misschien een idee om marketing maandag een interne mailing te laten sturen over de geldigheid van het Valentijnscadeau?

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Gelukkig maar dat we op het forum de informatie hebben, die u kon laten zien 😉
Ja ik had nog de suggestie gedaan om een extra mailing uit te laten gaan naar al het personeel n.a.v. alle verwarring hierover maar gelukkig blijkt mijn angst niet gegrond te zijn.
Reputatie 7
Op je vraag wat er gebeurt als een conducteur zich niet laat overtuigen, dan krijg je een UVB die later kwijtgescholden wordt 🙂 komt best goed.

Allerminst is het idd vreemd dat er weinig info over die kaartjes aan ons verstrekt is. Nu ben ik in die week ook op vakantie geweest, dus misschien heb ik die gemist..
Op je vraag wat er gebeurt als een conducteur zich niet laat overtuigen, dan krijg je een UVB die later kwijtgescholden wordt 🙂 komt best goed.

Allerminst is het idd vreemd dat er weinig info over die kaartjes aan ons verstrekt is. Nu ben ik in die week ook op vakantie geweest, dus misschien heb ik die gemist..

Daarom blijft communicatie binnen het ov zo belangrijk. Want passagiers gaan er vaak vanuit (vooral als ze zo weinig van het ov gebruik maken) dat een chauffeur (van de bus) of machinist/HC het wel zou moeten weten!

Dat er een keer een stroomstoring of werkzaamheden (die vooraf bekend zijn gemaakt) aan/langs het spoor gebeuren kan gebeuren.

Maar zoals TS het omschrijft of bij andere topics m.b.t. Valentijns actie bv. of nog erger (die niet vooraf te overzien zijn) bedoel ik daar niet mee maar dit terzijde!

En dan heb ik het nog niet eens buitenlandse passagiers! Want die begrijpen er dan niks meer van als zoiets gebeurt!
Reputatie 7
Zou het probleem dan bij de gemiddelde conducteur liggen, of aan elke keer variërende product en actie voorwaarden 😉
Zou het probleem dan bij de gemiddelde conducteur liggen, of aan elke keer variërende product en actie voorwaarden ;)

Volgens mij had ik bij een andere topic een verhaal van een aantal jaar terug gezegd dat (in dat geval) ik wel goed ge-informeert was en iemand van de NS/ V&S en de grote infobord in de Centrale hal van Rotterdam CS niet!

Dat ik zo reageer wil niet meteen zeggen dat ik altijd de schuld bij het rijdend personeel leg, maar dat communicatie wel beter kan richting passagiers.

En misschien zou het kantoor personeel van de NS die daar over gaan dat beter kunnen gaan communiceren naar zowel rijdend personeel/ V&S als de klant!:D

En misschien moet er ook eens goed naar de voorwaarden van acties gekeken worden zodat de klant (rechtstreeks of via kruitvat, Hema bv.) daar ook meer duidelijkheid over terug kan vinden (als ze al de moeite ervoor willen doen!)🆒
Reputatie 7
Badge +4
Ik kan het me wel voorstellen dat veel van je collega's er wat gestoord van worden maar aan de andere kant zijn jullie wel degenen die het moeten weten. Ik heb het onderweg ook vaak moeten uitleggen wat een Handyticket vanuit Duitsland inhoudt. Niet in de ICE of in de ICBerlijn en ook niet op aansluitende Intercitytrajecten maar wel bij Arriva of op kleinere lijnen. Tussen Leeuwarden en Veenwouden kon de conducteur er een aantal jaren geleden niks mee. Hoewel ik het Nederlands beheers, heb ik het maar in het Fries uitgelegd en dat helpt kennelijk nu eenmaal. Echter het hele verschijnsel Handyticket was niet bekend. En dat bij een Duitse maatschappij ;-)

Ik vind het eerlijk gezegd wel maf dat een actiekaartje nooit gecombineerd mag worden en nu bij de Valentijnsactie weer wel. Dit soort inconsequentie is vragen om ellende, ook in de toekomst.
Zou het probleem dan bij de gemiddelde conducteur liggen, of aan elke keer variërende product en actie voorwaarden ;)

Zou het probleem bij de gemiddelde reiziger liggen of aan elke keer variërende product en actie voorwaarden + tegenstrijdige informatie bij klantenservice ?

Zou het probleem bij de gemiddelde reiziger liggen of aan elke keer variërende product en actie voorwaarden + tegenstrijdige informatie bij klantenservice ?

Het probleem (NS kennende) vooral niet bij hun liggen!:@
Precies haha.

Elke actie heeft ook verschillende voorwaarden, misschien moeten conducteurs vooraf duidelijk de voorwaarden op papier eisen ? Of duidelijke communicatie.
Precies haha.

Of duidelijke communicatie.

Ik zei dat laatste woord al eerder in dit topic!
Ik begrijp dat deze situatie erg vervelend is en ben het met jullie eens dat de communicatie hierin zal moeten verbeteren. Bedankt dat je dit met ons deelt Treinspotter123. Ik heb dit doorgezet naar onze marketing afdeling en zij zullen gaan kijken wat voor actie er zal worden ondernomen.
@Slidestops

Ik heb dan geen verlof gehad en ben even goed over deze actie als jij geinformeerd. Weet jij voldoende 😉
Reputatie 6
Het lijkt me dus dat de communicatie afdeling zich gaat richten op een goed doordacht en uitvoerbaar communicatieplan voor deze acties in plaats van die halfzachte en idiote fluiten = niet meer instappen campagne.

Reageer