Kan NS zijn acties nog makkelijker maken?

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik waardeer de NS Extra acties erg, echt waar. Maar het bestellen van een kaartje kost mij teveel moeite en tijd om ze serieus te nemen. Ik heb bij het bestellen van een Schipholkaartje nog nooit zoveel foutmeldingen gezien en aan het einde van het proces sta je met lege handen: je mag maar eenmaal codes aanvragen wat niet lukt. Ook de codes van de uiterst vriendelijke en behulpzame klantenservice (geen sarcasm: de heldinnen van de NS deze mensen!) werken niet. Of je kan alleen bestellen via een special link, die je niet krijgt. Maar ik kom ook twee verschillende betaalmodules tegen: een met en een zonder mogelijkheid codes in te voeren. Of dit verschilt per browser, ik weet het echt niet meer en geef het op. Dan maar met de auto.
Het enige wat ik vraag is een actie die werkt, zonder IT-overengineering, zonder eenmalige links, zonder falende beveiligingen. Koop gewoon een kaartje in de planner en verzilver een eenmalige code (web en app please). Zoals ik acties nu ervaar leveren ze mij geen goed gevoel over NS op. En dat was toch de hele tijd de bedoeling, of niet?

3 reacties

Welkom bij de NS Community, jvree.

Wat jammer dat je zoveel ellende ervaart met de NS Extra Schiphol aanbieding. Ik zal onze marketeer Ruud even vragen om mee te lezen in je topic. Wellicht kan hij hierin iets voor je betekenen
Ik heb de codes nog niet aangevraagd. Dit wilde ik net gaan doen, omdat ik volgende week naar Schiphol moet. Nu lees ik dat dit kaartje pas na 9 uur geldig is. Dat vind ik erg vreemd. Je moet altijd ruim op tijd op Schiphol zijn en je moet dus ook vaak vroeg met de trein mee. Mijn vliegtuig gaat om 12 uur, uiterlijk moet ik om 10 uur aanwezig zijn, dus dat gaat nooit lukken met deze "leuke" aanbieding. Heel erg jammer!
Reputatie 2
Beste jvree,

Jammer om te horen. Ik vind het zelf soms ook vervelend dat sommige acties complex worden door het werken met unieke actiecodes en niet publiek toegankelijke links.

De reden dat we dit doen is dat we eerder merkten dat aanbiedingen die zonder unieke actiecodes beschikbaar worden gesteld, breed gedeeld worden en in sommige gevallen worden doorverkocht.
Om deze acties uniek te maken voor NS Extra deelnemers, werken we dus met unieke actiecodes. En voor deze actie waarbij 4 typen kortingscodes gemaakt moesten worden (2e klas heen, 2e klas terug, 1e klas heen en 1e klas terug), is er ook een pagina tussen gezet om deze codes op te vragen zodat we niet de mail vol hoeven zetten met vier typen kortingscodes.

Ik ben het wel met je eens dat het proces wat hierbij hoort makkelijker kan en moet. Het liefst zou ik elke NS Extra deelnemer ook 1 unieke link of actiecode geven waarbij je op één overzichtelijk pagina zelf kiest hoeveel tickets je wilt bestellen, of je van of naar Schiphol gaat en of je in 1e of 2e klas wilt reizen.
Helaas was dit niet mogelijk te maken voor deze actie. Dus dan moeten ik kiezen: of we doen het helemaal niet of we doen het met huidige proces.

We hebben voor dat laatste gekozen. En hoewel je zeker niet de eerste bent met een opmerking hierover, hebben we toch ook al enkele duizenden NS Extra deelnemers blij kunnen maken met een Schipholticket.
Ik neem je feedback zeker mee richting mijn collega's die verantwoordelijk zijn voor de verschillende aankoopflows, dit helpt bij het belang aangeven van simpelere processen.

Reageer