beantwoord

keuzedag en gratis upgrade: valt dat te combineren?

• 9 februari 2018
  • 15 reacties
  • 375 Bekeken

Is een keuzedag een geldig vervoerbewijs en valt dat te combineren met een gratis upgrade?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 9 februari 2018, 13:29

Ja hoor willemteune, dat is geen enkel probleem. Vele plezier met je upgrade!

Als het bevalt, kan je ook overwegen je keuzedagen standaard naar eerste klasse te zetten. Dan betaal je i.p.v. €24,50, €49,50.
Bekijk origineel

15 reacties

Ja hoor willemteune, dat is geen enkel probleem. Vele plezier met je upgrade!

Als het bevalt, kan je ook overwegen je keuzedagen standaard naar eerste klasse te zetten. Dan betaal je i.p.v. €24,50, €49,50.
Dank je wel Chiel.

Ik lees net dat je een keuzedag kan upgraden van tweede naar eerste klas. Ik wil dit eenmalig doen. HOE gaat dat, ik kan het nergens vinden.. :-)

Badge +3

Daarvoor laadt u eerst uw Keuzedag en vervolgens bij een NS-kaartautomaat een Toeslag 2-1. De instructies daarvoor vindt u op deze pagina.

Hoi Wolf2000! 

Ik snap dat dit onwijs verwarrend kan zijn! Er is een stappenplan voor en deze is als volgt als je dit doet bij de kaartautomaat: 

1. Houd je OV-chipkaart voor de kaartlezer op de NS-kaartautomaat.
  2. Kies voor 'wijzig klasse', vervolgens voor 'Toeslagen 2-1'
  3. Kies de datum waarop je wilt reizen en reken af.
  4. Houd je OV-chipkaart voor de kaartlezer.
  5. Jouw Toeslag 2-1 is nu voor de gekozen dag toegevoegd (geldig tot en met 04.00 uur de volgende dag).

Dit zijn de stappen voor het ophalen van de toeslag. Voor je dit doet, dien je wel eerst de keuzedag al op je kaart te hebben gezet. Gaat het je zo lukken?

Reputatie 7
Badge +4

Tochjo en Sanne waren sneller. ;-)

Wat een snelheid !!!  Dank allemaal, helemaal duidelijk:wink:

Reputatie 5

Bij zo”n keuzedag kost het altijd 5 eur. Bij andere tickets hangt het af van de dag in de week en wel/niet spits erbij, maar ook dan is het weekends maar 5 eur.

De allereerste vraag dateert al weer van 3 jr terug en zal wel gegaan zijn over de destijds ruimschoots verspreide gratis gele kaartjes. Dat is er niet meer. Dit als tegemoetkoming aan de velen die wel normaal ervoor betalen en opeens de helft van het jaar bij weekends hun rust verstoord zagen door hordes luidkakelende dagjesmensen.

Reputatie 7
Badge +4

Het gebruiken van oude items is soms verwarrend. 

Kun je een keuzedag van 2e naar 1e klas ook upgraden bij een regionale treinvervoerder? 

Hoi Mib,

Bedoel je upgraden bij een automaat op het station waar een andere vervoerder rijdt? Ik durf het je niet met zekerheid te zeggen. Op welk station wil je dit upgraden?

Jazeker, bijvoorbeeld op Roermond.

Op station Roermond staat een ticketmachine van NS. Hier kan je inderdaad upgraden!

Badge +3

Volgens Arriva hebben ook hun automaten de optie voor een dergelijke 1e klas upgrade (die dus identiek is aan die van NS en landelijk geldig).

Op station Roermond staat een ticketmachine van NS. Hier kan je inderdaad upgraden!

Hoe zit dit op stations, waarbij er geen NS ticketmachine staat?

Kun je dan ook bij een ticketmachine van bijvoorbeeld Arriva naar de 1e klas upgraden?

Reageer