beantwoord

Krijg je bij NS extra een nieuwe pas opgestuurd?

• 4 juli 2016
  • 6 reacties
  • 419 Bekeken

Mijn pas is geldig tot en met augustus
icon

Beste antwoord door Tochjo 4 juli 2016, 08:14

Als u een abonnement van NS op uw kaart hebt staan, NS een pasfoto van u heeft en u toestemming hebt gegeven aan NS om die pasfoto te gebruiken, dan zal NS ervoor zorgen dat u enkele weken voor de verloopdatum een nieuwe OV-chipkaart ontvangt. Daaraan zijn geen kosten verbonden. Op die nieuwe OV-chipkaart staan dan ook uw abonnementen/reisproducten. Het saldo zal niet automatisch worden overgezet. Bij een servicebalie kunt u voor de verloopdatum het saldo van de oude kaart eenvoudig laten overzetten op de nieuwe kaart. Dat lijkt me de eenvoudigste optie. Via www.ov-chipkaart.nl kunt u het ook wel terugvragen, maar die procedure is omslachtiger en dan wordt het op uw bankrekening gestort.

Als u geen abonnement van NS op uw kaart hebt staan, NS uw pasfoto niet meer heeft of u geen toestemming hebt gegeven die te gebruiken, dan moet u zelf uw kaart vernieuwen. Zelf uw kaart vernieuwen gaat via deze website. Dat kost u 7,50 euro. Abonnementen worden automatisch overgezet, saldo teruggestort op uw bankrekening. U hoort hierover overigens een bericht te krijgen van Trans Link Systems, via de klantenservice OV-chipkaart.

Als u een abonnement van NS hebt en door een vergissing NS niet automatisch voor een nieuwe kaart gezorgd heeft, dan kunt u de 7,50 euro terugvragen bij de klantenservice van NS. Als u twee weken voor de verloopdatum nog geen nieuwe kaart of bericht van Trans Link Systems hebt ontvangen, kunt u ook het beste even contact opnemen met de klantenservice van NS.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Als u een abonnement van NS op uw kaart hebt staan, NS een pasfoto van u heeft en u toestemming hebt gegeven aan NS om die pasfoto te gebruiken, dan zal NS ervoor zorgen dat u enkele weken voor de verloopdatum een nieuwe OV-chipkaart ontvangt. Daaraan zijn geen kosten verbonden. Op die nieuwe OV-chipkaart staan dan ook uw abonnementen/reisproducten. Het saldo zal niet automatisch worden overgezet. Bij een servicebalie kunt u voor de verloopdatum het saldo van de oude kaart eenvoudig laten overzetten op de nieuwe kaart. Dat lijkt me de eenvoudigste optie. Via www.ov-chipkaart.nl kunt u het ook wel terugvragen, maar die procedure is omslachtiger en dan wordt het op uw bankrekening gestort.

Als u geen abonnement van NS op uw kaart hebt staan, NS uw pasfoto niet meer heeft of u geen toestemming hebt gegeven die te gebruiken, dan moet u zelf uw kaart vernieuwen. Zelf uw kaart vernieuwen gaat via deze website. Dat kost u 7,50 euro. Abonnementen worden automatisch overgezet, saldo teruggestort op uw bankrekening. U hoort hierover overigens een bericht te krijgen van Trans Link Systems, via de klantenservice OV-chipkaart.

Als u een abonnement van NS hebt en door een vergissing NS niet automatisch voor een nieuwe kaart gezorgd heeft, dan kunt u de 7,50 euro terugvragen bij de klantenservice van NS. Als u twee weken voor de verloopdatum nog geen nieuwe kaart of bericht van Trans Link Systems hebt ontvangen, kunt u ook het beste even contact opnemen met de klantenservice van NS.
Ik heb mijn abonnement via automatische incasso eind juni betaald en moet nu eerst zelf via mijn ov een kaart laten maken. Ns had en heeft mij pasfoto. Maar toch kwam de kaart maar niet. Wel de brief van het OV. Ja hoor na bellen met klantenservice NS hoorde ik dat door een fout mijn kaart niet gemaakt en verzonden is. Uiterst correct te woord gestaan overigens. Niet meer dan normaal dat jullie de 7,50 vergoeden. Ook de telefoonkosten van het 0900 nummer om te vragen hoe dat niet bij mijn ov? Ik ben de pechvogel die last van jullie storing heeft. Nu maar hopen dat de nw kaart op tijd komt. Ben er dus duidelijk niet blij mee. Moet eerst ook nog digitale pasfoto zien te krijgen. 24-7 verloopt mijn kaart.
Als (...) u geen toestemming hebt gegeven die (pasfoto) te gebruiken, dan moet u zelf uw kaart vernieuwen. Zelf uw kaart vernieuwen gaat via deze website. Dat kost u 7,50 euro. (...) U hoort hierover overigens een bericht te krijgen van Trans Link Systems, via de klantenservice OV-chipkaart.
Daar sla je een stap over. Zie dit topic:

Van sommige abonnementhouders heeft NS geen pasfoto, of geen toestemming gekregen om de pasfoto te bewaren. Deze abonnementhouders krijgen 10 weken voor het aflopen van hun OV-chipkaart een e-mail met daarin het verzoek om via www.ns.nl/pasfotoupload een nieuwe pasfoto te uploaden. Als de abonnementhouder geen pasfoto upload dan krijgt hij/zij nogmaals een reminder, dit keer per brief. Het is voor abonnementhouders niet mogelijk om een pasfoto te mailen als bijlage in een e-mail. Abonnementhouders dienen hun foto echt zelf te uploaden!

Mocht de abonnementhouder geen pasfoto aanleveren bij NS dan treedt het standaard kaartvernieuwingsproces van Translink in werking. Mocht een abonnementhouder kosten maken voor een nieuwe chipkaart bij einde levensduur dan vergoeden wij de kosten altijd volledig.

Vervangingskosten worden pas in rekening gebracht wanneer het proces van NS naar Translink gaat. Wanneer de klant reageert op de mailing of de brief is er van (extra) kosten geen sprake. Via Translink helaas wel. Dan kan de klant het bij ons terugvragen.
Toestemming nav de mailing wel degelijk gegeven. Daarom ook geen verzoek voor nw pasfoto van Translink gehad. Nooit geen brieven van de ns. Wel mail dat geld voor abonnement geint zou worden. Maar door storing en fout van ns is er helaas geen kaart aangemaakt. Heeft klantenservice NS mij vandaag medegedeeld. Ik moet nu zelf een nw kaart laten aanmaken. Tja. Is laatst ook in nieuws geweest. Ik was dus een van de pechvogels van de storing. NS klantenservice medewerker heeft in systeem gekeken en gaf dit mij aan. Het nieuws over storing heb ik wel gehoord maar ik nam aan dat zodra die verholpen was er alsnog een nw kaart verstuurd zou worden. Dus niet. De 7,50 krijg ik van de ns terug zodra de kaart door ov is aangemaakt. Is wel kort dag. Morgen direct nw kaart aanvragen.
Ben niet blij met de rompslomp en is ook niet klantvriendelijk. Al is door klantenservice medewerker wel tig keer namens ns excuus aangeboden.
Ik was dus een van de pechvogels van de storing. NS klantenservice medewerker heeft in systeem gekeken en gaf dit mij aan.
Wat onhandig dat ze niet even alle getroffenen van deze storing uit hun database hebben gefilterd om die pro-actief te informeren.
Tja, de techniek staat voor niets tot deze je in de steek laat. Domme pech. Vandaag via mijn OV een nw pas aangemaakt. Niet beƫindigd dan zou ik mijn voordeelurenkaart kwijt zijn. Nu maar hopen dat het goed komt. En hopen dat de volgende pas gewoon weer via ns komt. Bij mijn man en dochter ging het wel goed in april.

Reageer