beantwoord

Maar 2 van 3 tickets zichtbaar in app

Ik heb vandaag 2x 3 kaartjes gekocht, voor mij, mijn man en mijn dochter. Vervolgens ingeladen in de ns extra app. Alleen de app geeft wel weer dat ik ze gekocht heb bij mijn tickets. Maar vervolgens kan ik maar 2 van de 3 tickets laten zien met de qr-code. In beide gevallen alleen de tickets van mijn man en mij. Die van mijn dochter kan ik niet oproepen. Is dit een bug in het programma? Hebben meer mensen hier last van? Of moet ik voor de zekerheid de tickets dan ook nog printen (wat ik nu juist wilde voorkomen door de app te downloaden). Ik hoor het graag.
Vriendelijke groet,
Marjan
icon

Beste antwoord door Miriam NS 25 juli 2016, 08:28

Goedemorgen Maimai, ik durf niet precies aan te geven waar dit aan ligt. Loes geeft ook aan dat ze dit vaker is tegengekomen, daarom ga ik hier wel even een melding van maken. Dan kan hier even naar gekeken worden. Zoals Loes ook aangeeft kun je hier dus wel gewoon mee reizen. Als je even aan de conducteur laat weten wat de situatie is dan komt dit vast goed. In ieder geval alvast een fijne reis gewenst!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Als er echt maar 2 van de 3 staan inderdaad even printen, tijdens controle moet je ze alle 3 kunnen laten zien.

Misschien even de app opnieuw opstarten, dat hij dan de gegevens wel goed laad?
Helaas werkt opnieuw opstarten niet. Heb ook al geprobeerd de kaartjes er nog een keer in te importeren. Het gekke ia dat de tickets wel zichtbaar zijn bij mijn tickets. Ook zie je daar onze drie namen staan. Daarna klik je door op een naam en dan kan je swipen naar het volgende ticket. Onderin staat nog een extra bolletje (hij geeft drie bolletjes aan, dus je zou denken drie tickets). Maar hij wil niet nog verder naar rechts. Je komt niet bij het derde bolletje. Ook als ik op mijn dochters naam klik kom ik bij het kaartje van mijn man.
In ieder geval alvast dank voor je reactie.
Hallo Maimai, welkom op het Serviceforum.
Vervelend om te lezen dat het niet helemaal lukt om de tickets zichtbaar te krijgen. Heb je de tickets via je mobiel aangeschaf of via een ander aparaat? Je krijgt dus niet de optie 'Laden in de Reisplanner Xtra app op uw mobiele telefoon' voor dit ticket?
Beste miriam, dank voor je reactie. Ik heb hem wel via mijn mobiel aangeschaft, kreeg ook de optie laden in reisplanner. Dit heb ik ook gedaan. Ook het importeren is gelukt. Maar in de app zelf zie je bij mijn tickets dat ik er 2x 3 heb aangeschaft. Ook zie je bij beide data de namen van ons alle drie staan. Maar daarna gaat het mis. Bij het openen van de tickets (zodat je de qr-code krijgt) zie je mijn ticket, het ticket van mijn man en vervolgens kan ik niet doorswipen naar rechts voor het ticket van mijn dochter. Als ik rechtstreeks op haar ticket druk, kom ik op het ticket van mijn man terecht. Heel apart dus. Hij geeft onderin het beeld wel 3 bolletjes (dus 3 tickets), maar toch kan ik alleen bij de eerste 2. Dit geldt voor beide dagen dat wij reizen (ik heb 2x 3 enkele reizen gekocht). Bij beide dagen heeft hij dezelfde fout.
Ik ben dit eerder tegengekomen tijdens controle. Een reiziger had 2 enkeltjes gekocht voor 2 verschillende dagen. Hij laadde toen alleen de terugreis, terwijl er 2 klaarstonden. Ik heb toen de visuele controle gedaan via zijn smartphone en kon van daaruit gewoon het juiste ticket alsnog controleren. De tickets zijn via de app geladen en mogen daarom ook via de smartphone worden getoond, zoals ze eerst uitgeprint waren.
Normaliter moeten ze worden uitgeprint, deze hoeven dat niet te zijn vanwege het laden in de app.
Goedemorgen Maimai, ik durf niet precies aan te geven waar dit aan ligt. Loes geeft ook aan dat ze dit vaker is tegengekomen, daarom ga ik hier wel even een melding van maken. Dan kan hier even naar gekeken worden. Zoals Loes ook aangeeft kun je hier dus wel gewoon mee reizen. Als je even aan de conducteur laat weten wat de situatie is dan komt dit vast goed. In ieder geval alvast een fijne reis gewenst!
Oké, dank voor jullie reacties. Hoop dat het in de toekomst opgelost kan worden. Als je voor je melding foto's nodig hebt om de melding te onderbouwen, hoor ik het wel.
Is nog niet opgelost blijkbaar
Hier hetzelfde probleem
3 namen zichbaar maar krijg maar 2 kaartje in beeld en kan ondanks 3e bolletje niet verder swipen
Is nog niet opgelost blijkbaar
Hier hetzelfde probleem
3 namen zichbaar maar krijg maar 2 kaartje in beeld en kan ondanks 3e bolletje niet verder swipen

Oei, er moet nog een hoop gesleuteld worden aan de app!
Jup dus morgen maar extra vroeg op en toch maar printen voor de zekerheid

Reageer