beantwoord

meereisretour niet tot 31 december te boeken?

• 3 september 2019
  • 13 reacties
  • 435 Bekeken

Ik krijg een aanbieding om een meereisretour te boeken t/m 31 december 2019, maar kan niet verder dan 30 september boeken?
icon

Beste antwoord door Robert B 4 september 2019, 15:02

Vaak kan je actiekaartjes maar een maandje vooruit verzilveren, dus wellicht dat er na 15 september dan tot 15 oktober staat, etc.

Overigens is het niet verstandig om lang van tevoren te verzilveren, want wat als je om welke reden dan ook niet kunt reizen die dag? De avond ervoor of op de dag zelf is vroeg genoeg.
Bekijk origineel

13 reacties

Goedenavond Clienski en welkom op onze Community!

Kan je toelichten om welke actie het precies gaat? Want als je een code hebt, kan je die maar tot een maand vooruit boeken. Wil je dus het ticket gebruiken voor bijvoorbeeld 15 december, dan kan je de code pas op zijn vroegst op 15 november verzilveren.
Het is de meereisretour voor een tientje, die je tot 31 december kunt gebruiken, maar nu kun je maar boeken tot 30 september
Reputatie 5
Gaat om NS Extra meereisretour.

Ik heb exact hetzelfde. Code is geldig t/m 31 december, maar je kunt maar boeken t/m 30 september.

@Rueben NS Dat van die maand lijkt in dit geval niet te kloppen. Tot en met 30 september is geen maand, maar 27 dagen. Waarom kan dan bijvoorbeeld 1 of 2 oktober niet?

Ik ga hier graag even in duiken voor je Clienski. Kun je me een priv├ębericht sturen met je naam, geboortedatum, e-mailadres en couponcode? Dan ga ik ermee aan de slag.
Badge +3
Vaak kan je actiekaartjes maar een maandje vooruit verzilveren, dus wellicht dat er na 15 september dan tot 15 oktober staat, etc.

Overigens is het niet verstandig om lang van tevoren te verzilveren, want wat als je om welke reden dan ook niet kunt reizen die dag? De avond ervoor of op de dag zelf is vroeg genoeg.
Zoals Robert B al aangeeft kan verzilveren maximaal 1 maand vooruit. Het aanschaffen zou wel moeten kunnen zonder dat dit problemen oplevert. Kom je er zo verder uit, Clienski?
Reputatie 5
Zoals Robert B al aangeeft kan verzilveren maximaal 1 maand vooruit.

Vanaf wanneer is er dan bijvoorbeeld voor 1 oktober te boeken? Dat kan namelijk nog steeds niet. Is dat dan vanaf 15 september, zoals Robert aangeeft?

https://www.ns.nl/producten/s/nsextra-meereisretour-261118006

Nee, dat is niet helemaal juist. De datum zou op moeten schuiven naar mate de maand verder gaat. Waarom dat nu niet gebeurt is mij een raadsel. Ik ga hiermee aan de slag.

EDIT: Ik heb voor het aanmelden van dit probleem een couponcode nodig. Kun jij me die toesturen, masd?
Reputatie 5
EDIT: Ik heb voor het aanmelden van dit probleem een couponcode nodig. Kun jij me die toesturen, masd?

Gedaan. 🙂
ik ben benieuwd of Jouke eruit komt.
Badge +3
Ik zou me er niet druk over maken, want je couponcode heb je gekocht en betaald dus? Zo werken e-tickets!

En wanneer je dan gaat/wilt reizen (verzilveren van die code voor een reisdatum en een reiziger/persoon invullen) maak je zelf toch later wel uit?

Als dat pas volgende maand is (of kan?) dan regel je het op dat moment.. 😄
Badge +3
Wel vaag dat je bij 'verzilveren' nog steeds alleen de huidige maand (september) kunt kiezen.

En dat er op die pagina staat 'tot 30 september' terwijl de code gewoon geldig is tot eind 2019 volgens alle andere voorwaarden.

Foutje? Er waren al eerder e-tickets die je meteen (maanden van tevoren) moest verzilveren -kies NU METEEN een reisdatum!- maar dat was te suf voor woorden, dus beloofde de NS een maand of twee in de toekomst (reisdatum later te bepalen).

Maar dat ging over iets anders, dus off-topic.

Hoe dan ook, er is dus iets mis gegaan. Voordat je oktober mag kiezen nog even wachten dus? 🤔 Ik heb het net net geprobeerd en verder dan 30-09 kom ik inderdaad ook niet.

Code geldig tot 31 december maar zo ver kom je niet eens. Nog voordat je de code in kan/mag voeren kan je de datum zetten op.. September (deze maand) en geen dag later, dusss 🤔
Reputatie 5
Code geldig tot 31 december maar zo ver kom je niet eens. Nog voordat je de code in kan/mag voeren kan je de datum zetten op.. September (deze maand) en geen dag later, dusss 🤔

Ja, het lijkt me duidelijk dat er iets mis is gegaan bij deze actie.

Wat ook apart is, is dat je dit meereisretour voor 39 euro kunt boeken zonder code en dan alleen na 9:00 mag reizen door de week. Dat is wel heel duur voor een meereisretour met een beperkte geldigheid.

Dat is bijvoorbeeld dezelfde geldigheid als een retour van de Spoordeelwinkel voor 19 euro, maar met nog een extra restrictie dat je met iemand mee moet reizen. Je betaalt dus veel meer voor minder.

Reageer