beantwoord

meereisretour niet tot 31 december te boeken?

  • 3 september 2019
  • 27 reacties
  • 1185 Bekeken

Ik krijg een aanbieding om een meereisretour te boeken t/m 31 december 2019, maar kan niet verder dan 30 september boeken?
icon

Beste antwoord door Robert B 4 september 2019, 15:02

Vaak kan je actiekaartjes maar een maandje vooruit verzilveren, dus wellicht dat er na 15 september dan tot 15 oktober staat, etc. Geen idee wat ze deze keer weer bedacht hebben...

Overigens is het niet verstandig om lang van tevoren te verzilveren, want wat als je om welke reden dan ook niet kunt reizen die dag? De avond ervoor of op de dag zelf is vroeg genoeg.
Bekijk origineel

27 reacties

Goedenavond Clienski en welkom op onze Community!

Kan je toelichten om welke actie het precies gaat? Want als je een code hebt, kan je die maar tot een maand vooruit boeken. Wil je dus het ticket gebruiken voor bijvoorbeeld 15 december, dan kan je de code pas op zijn vroegst op 15 november verzilveren.
Het is de meereisretour voor een tientje, die je tot 31 december kunt gebruiken, maar nu kun je maar boeken tot 30 september
Reputatie 6
Badge
Gaat om NS Extra meereisretour.

Ik heb exact hetzelfde. Code is geldig t/m 31 december, maar je kunt maar boeken t/m 30 september.

@Rueben NS Dat van die maand lijkt in dit geval niet te kloppen. Tot en met 30 september is geen maand, maar 27 dagen. Waarom kan dan bijvoorbeeld 1 of 2 oktober niet?

Ik ga hier graag even in duiken voor je Clienski. Kun je me een privébericht sturen met je naam, geboortedatum, e-mailadres en couponcode? Dan ga ik ermee aan de slag.
Badge +3
Vaak kan je actiekaartjes maar een maandje vooruit verzilveren, dus wellicht dat er na 15 september dan tot 15 oktober staat, etc. Geen idee wat ze deze keer weer bedacht hebben...

Overigens is het niet verstandig om lang van tevoren te verzilveren, want wat als je om welke reden dan ook niet kunt reizen die dag? De avond ervoor of op de dag zelf is vroeg genoeg.
Zoals Robert B al aangeeft kan verzilveren maximaal 1 maand vooruit. Het aanschaffen zou wel moeten kunnen zonder dat dit problemen oplevert. Kom je er zo verder uit, Clienski?
Reputatie 6
Badge
Zoals Robert B al aangeeft kan verzilveren maximaal 1 maand vooruit.

Vanaf wanneer is er dan bijvoorbeeld voor 1 oktober te boeken? Dat kan namelijk nog steeds niet. Is dat dan vanaf 15 september, zoals Robert aangeeft?

https://www.ns.nl/producten/s/nsextra-meereisretour-261118006

Nee, dat is niet helemaal juist. De datum zou op moeten schuiven naar mate de maand verder gaat. Waarom dat nu niet gebeurt is mij een raadsel. Ik ga hiermee aan de slag.

EDIT: Ik heb voor het aanmelden van dit probleem een couponcode nodig. Kun jij me die toesturen, masd?
Reputatie 6
Badge
EDIT: Ik heb voor het aanmelden van dit probleem een couponcode nodig. Kun jij me die toesturen, masd?

Gedaan. 🙂
ik ben benieuwd of Jouke eruit komt.
Badge +3
Ik zou me er niet druk over maken, want je couponcode heb je gekocht en betaald dus? Zo werken e-tickets!

En wanneer je dan gaat/wilt reizen (verzilveren van die code voor een reisdatum en een reiziger/persoon invullen) maak je zelf toch later wel uit?

Als dat pas volgende maand is (of kan?) dan regel je het op dat moment.. 😄
Badge +3
Wel vaag dat je bij 'verzilveren' nog steeds alleen de huidige maand (september) kunt kiezen.

En dat er op die pagina staat 'tot 30 september' terwijl de code gewoon geldig is tot eind 2019 volgens alle andere voorwaarden.

Foutje? Er waren al eerder e-tickets die je meteen (maanden van tevoren) moest verzilveren -kies NU METEEN een reisdatum!- maar dat was te suf voor woorden, dus beloofde de NS een maand of twee in de toekomst (reisdatum later te bepalen).

Maar dat ging over iets anders, dus off-topic.

Hoe dan ook, er is dus iets mis gegaan. Voordat je oktober mag kiezen nog even wachten dus? 🤔 Ik heb het net net geprobeerd en verder dan 30-09 kom ik inderdaad ook niet.

Code geldig tot 31 december maar zo ver kom je niet eens. Nog voordat je de code in kan/mag voeren kan je de datum zetten op.. September (deze maand) en geen dag later, dusss 🤔
Reputatie 6
Badge
Code geldig tot 31 december maar zo ver kom je niet eens. Nog voordat je de code in kan/mag voeren kan je de datum zetten op.. September (deze maand) en geen dag later, dusss 🤔

Ja, het lijkt me duidelijk dat er iets mis is gegaan bij deze actie.

Wat ook apart is, is dat je dit meereisretour voor 39 euro kunt boeken zonder code en dan alleen na 9:00 mag reizen door de week. Dat is wel heel duur voor een meereisretour met een beperkte geldigheid.

Dat is bijvoorbeeld dezelfde geldigheid als een retour van de Spoordeelwinkel voor 19 euro, maar met nog een extra restrictie dat je met iemand mee moet reizen. Je betaalt dus veel meer voor minder.
Ik heb melding gemaakt van dit probleem, masd. Zou je nogmaals willen proberen de code te verzilveren?
Reputatie 6
Badge
@Jouke NS Ik kom nog steeds niet verder dan 30 september.

Overigens kun je dit meereisretour ook boeken zonder code, alleen betaal je dan 39 euro i.p.v. 10 euro. Wat te kiezen datum betreft maakt het echter geen verschil, in beide gevallen uiterlijk 30 september.

Ik ga er opnieuw achteraan, masd. Bedankt voor het checken!
Het probleem bestaat op dit moment nog steeds: Ik heb vandaag geprobeerd om een meereisretour voor 1 oktober te bestellen, maar 1 oktober is helaas nog steeds niet beschikbaar op de bestelpagina terwijl mijn meereisretour kortingscode tot en met 31 december geldig is.
Ik zal @Jouke NS vragen of hij inmiddels al meer informatie heeft!
Heb intussen contact via chat met NS gehad. Die hebben het probleem voor mij persoonlijk heel fijn opgelost via een coupon, maar het probleem met de website bestaat nog steeds (voor andere klanten om tegen aan te lopen). Het blijft dus zinvol om hier aandacht aan te besteden. De site referentie die mij via e-mail, samen met de kortingscode is toegestuurd (https://www.ns.nl/producten/s/nsextra-meereisretour-261118006?utm_source=ns&utm_medium=web&utm_campaign=19_wk21_nsr_c01191&utm_content=7370_61&utm_term=_&ESI=88B6AD75D53A4C9E0E38E16D49F166CD) laat niet toe om een datum ANDERS dan in september te bestellen (terwijl de actie t/m 31 december geldig is).
Helaas heb ik tot op heden geen reactie van mijn collega's ontvangen over dit probleem. Ik ga hier weer achteraan.
Reputatie 6
Badge
Ik ga hier weer achteraan.
Niet nodig!

Het probleem is al verholpen. Er kan nu geboekt worden tot 1 maart 2020. Zie het ook nu pas.

Badge +3
Nog zo eentje die ineens niet te verzilveren blijkt te zijn na 30-9, terwijl de afspraak/voorwaarden toch echt zeggen t/m 31 dec....

De NS wijzen naar (hun partner) VakantieVeilingen en die verwijzen vrolijk weer terug naar NS, want daar moet je het verzilveren immers!

Reputatie 7
Badge +3
Nog zo eentje die ineens niet te verzilveren blijkt te zijn na 30-9, terwijl de afspraak/voorwaarden toch echt zeggen t/m 31 dec....

De NS wijzen naar (hun partner) VakantieVeilingen en die verwijzen vrolijk weer terug naar NS, want daar moet je het verzilveren immers!


De voorwaarden zeggen reizen t/m 31 december. Mogelijk moest de code voor 30/9 verzilverd worden met een reis datum tot met 31/12
Badge +3
Dat was ooit het geval bij sommige NS tickets. De 'partners' zoals Spoordeelwinkel, VakantieVeilingen en Actievandedag zijn er in de regel heel helder over, meer dan de NS zelf vind ik zelf.

Reisdatum(s) en naam van de reiziger(s) bij aanschaf meteen ingeven! Dat was toen mogelijk tot 3 maanden in de toekomst of zo, en dan moest er toen ook nog een geboortedatum bij!

We spreken dan over alweer een jaar of 2 geleden bijna.

De NS hadden plechtig beloofd dat soort dingen nooit meer te doen! Want je mag best (als je dat wilt) een maandje of twee van tevoren boeken, maar als je dat een dagje vóór de reisdatum wilt doen ook prima. Op naam, datum en géén geboortedatum nodig.

Hoe kan je 3 maanden van tevoren weten of je op die dag wel gaat reizen? Ten eerste is dat onzin en ten tweede moet je dan wél kunnen boeken in december en dat lukt dus niet nu.

@treinreiziger ben jij dus al wat wijzer over die suffe tickets die tot einde jaar geldig zouden zijn, maar nooit te boeken/verzilveren te zijn geweest voor ná 30 sep, ook al staat dat glashard in de voorwaarden?

Eerder in dit topic zie ik dat het Meereisretour (van NS zelf) nu dus gewoon tot 31-03-2020 te verzilveren is. Dat stelt de reiziger gerust.

Schrale troost, nu de rest nog die beloofd waren tot 31-12-2019, in plaats van kastje-muur tussen de NS en hun partners.

De ene persoon krijgt vrolijk een werkende couponcode (uit het kastje) en de ander is boos want DAT KAN NIET (uit de muur). Dat riekt naar willekeur (het c woord, coulance) en is nogal onterecht, vind ik.

Kort voorbeeld, iemand had van die 2 enkeltjes Vakantieveilingen (tot 31-12-2019) er eentje voor september verzilverd (prima) en wilde de ander voor een datum in oktober verzilveren.. niet eens in december of zo dus.

Computer (en Klantenservice) zegt NO want te laat! Maar er was ook iemand die na een kort gesprekje met 030 751 5155 gewoon een nieuwe code kreeg die wél werkte!

Hoe eerlijk is dat, en wat heeft het met het c-woord te maken als het gewoon in de voorwaarden van je ticket (van een NS partner) staat?

Verwijzen naar de IT-afdeling kan best (ja, dit gaat/ging mis, bekend probleem dat bestellen tot 30-09 gaan we oplossen), maar daar heeft nu niemand iets aan, want dat probleem 'station' is gepasseerd. Het is oktober en werkt (zover waren wel al) niet.

Als je gewoon couponcodes kunt aanmaken voor precies dezelfde tickets die vervolgens wél werken. Geef die dan gewoon!
Vandaag geprobeerd alsnog een kaartje te krijgen voor mijn actie cadeautje van ns extra, maar mooi dat ie verlopen aangaf! Een half uur met een medewerkster aan de telefoon gehangen, die na lang gezeur een nieuwe code toe stuurde, maar bij het invullen bleek dat ik gewoon 39 euro moest betalen, slaat helemaal nergens op. Verder kon ze niets meer voor me doen, dus nu heb ik een tientje betaald, maar ik heb er geen kaartje voor kunnen bestellen! Wat een waardeloze manier om je NS extra leden te verwelkomen!

Reageer