Mei fietsmaand voor NS Extra deelnemers

Reputatie 2
Vanaf 23 mei in je mailbox: inspiratie om met de OV-fiets op stap te gaan. Of misschien kom jij wel in aanmerking voor een gratis rit!

Vanaf het begin van dit jaar betaal je voor een OV-fietsabonnement geen abonnementskosten meer en daarom leek het ons een goed idee om ook voor NS Extra-deelnemers de aandacht te vestigen op de OV-fiets.

Meer informatie over de OV-fiets in het algemeen vind je op deze pagina.

Heb je een gratis OV-fietsrit aangeboden gekregen? Gebruik maken van deze rit is heel makkelijk:
  • Meld je aan voor OV-fiets via deze pagina als je dit nog niet gedaan hebt. Tip: als je al wel een OV-fietsabonnement hebt, staat dit in je NS Extra e-mail vermeld.
  • Klik in de e-mail op je persoonlijke link. Op de pagina die nu opent, kun je jouw rit verzilveren door op ‘Verstuur’ te klikken (het invullen van je voornaam is niet verplicht, maar wordt wel gewaardeerd!).
  • Je kunt de gratis rit aanvragen t/m 31 mei. Uiterlijk 2 juni ontvang je een e-mail waarin wordt vermeld wanneer je gebruik kunt maken van deze rit, die de hele maand juni geldig is. Je hoeft hiervoor niet langs de kaartautomaat.

Vragen of opmerkingen over deze campagne? Stel ze gerust in dit topic!

25 reacties

Reputatie 6
Badge
NS extra was er toch om iets extra's te doen voor trouwe reizigers? Ik krijg een mailtje om mij enthousiast te maken voor de OV-fiets. Als OV-fietsklant van het eerste uur weet ik hoe praktisch een OV-fiets kan zijn en was tot voor kort een veel-gebruiker van de OV-fiets. Na afschaffing van het abonnement van €10 nu duurder uit voor mijn OV-fietsritjes. Tel daarbij op dat er op veel locaties in de loop van de dag geen enkele OV-fiets meer te vinden is nu de drempel verlaagd is en u heeft de redenen waarom ik nu juist een enthousiast makende mail krijg: Sinds januari 2017 heb ik geen enkele OV-fiets meer gehuurd.
Reputatie 7
Badge +4
Oeps, hoe zit het als je je oude chipkaart kwijt bent geraakt en tijdelijk reisrecht hebt aangevraagd? De aanbieding zou worden geplaatst op de kaart met het oude nummer. ;-)

NS zal er voor de zomer ongetwijfeld aan werken dat er meer fietsen komen, maar het is inmiddels wel zo dat je er op sommige - lang niet alle - plaatsen er niet meer op kan rekenen dat er fietsen zullen zijn. Dat ondergraaft het succes onnodig.
Reputatie 7
Badge +4
Velen zijn geroepen, maar weinigen zijn uitverkoren 😉
Reputatie 7
Badge +4
Waarde naamgenoot: Het viel me op dat op een ov-chipkaart met alleen een fietsabonnement geen normaal abonnement zoals Dalvoordeel bij te plaatsen was. Dan moest eerst ov-fiets verwijderd worden. Beetje vreemd en niet lekker.

Het is niet de normale wijze van doen.
Reputatie 7
Badge +4
Ben ik helemaal met je eens maar je collega lukte het niet en het is me onduidelijk waarom. Het was met een fietsabonnement uit de aanbieding met gratis chipkaart bij ov-fiets. Allervriendelijkst meisje maar ook met backing niet oplosbaar. Men neemt contact met me op 😉
Goed dat je dit met ons deelt gspaander. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen met NAW-gegevens, geboortedatum en ov-chipkaartnummer. Dan ga ik uitzoeken wat hier gebeurd is.

EDIT: Via een privébericht heb ik contact (gehad) en er zal restitutie plaatsvinden.
Natuurlijk een goede aktie. Ik heb dus zo'n rit aangevraagd, maar verbaasde me erover dat ik er niets van zie op mijn chipkaart. Toen ik de rit gebruikte (in Hoorn) heb ik gevraagd aan de stalling-medewerker of hij het kon zien op mijn chipkaart, maar hij wist van niets. En nu is er geld voor deze rit afgeschreven van mijn rekening. Dus er klopt iets niet.
Verder zou ik het prettig vinden als bij de afrekeningen van OV-fiets te zien is op welke dag deze rit is gemaakt. Je ziet nu niet eens dat het om OV-fiets gaat. Als sporadische gebruiker denk ik dan eerst dat er iets niet klopt.
Zie mijn vorige mail hierover. NS-er Klaas-Jan heeft dit netjes afgehandeld en het geld terug laten betalen.
Nu nog bij jou.
Badge +3
Wellicht moet je de gratis OV-fietsrit eerst even als bestellig ophalen bij een servicepunt?

Het kan ook nog zijn dat er dan (zonder vermelding van OV-fiets) een bedrag van € 3,85 klaar staat, dat dan als saldo op je kaart geladen kan worden.

Of was de huurperiode van de fiets in juni toevallig langer dan 24 uur?
Badge +3
Haha, te vlug gereageerd en ik zie het inderdaad, voor wat betreft mijn eerste vraag.

Maar nu zie ik dus ook "Uiterlijk 2 juni ontvang je een e-mail waarin wordt vermeld wanneer je gebruik kunt maken van deze rit, die de hele maand juni geldig is".

Dat lijkt me een beetje dubbel, iemand gaan melden wanneer iets geldig is en daar achter heel de maand juni zetten? Neem aan dat bedoeld werd "na ontvangst van die mail de rest van juni naar eigen keuze.." 😛
Welkom op het NS Serviceforum, Jos1951 :)

Begrijpelijk. Ik ga je wens voor je doorgeven!
Wat jammer om dit te lezen, jitgriffioen.
Bij het in- en uitstappen zou je gebruik kunnen maken van onze gratis assistentieverlening. Hier lees je er meer over.
Hoi Thom,

Dit zou wel moeten kunnen. Echter is het wel zo dat het product Stallen op rekening niet toegevoegd kan worden.
Zou het waarderen als er fietsen met versnellingen zouden kunnen komen: ik ben nu 66 en heb wel last van mijn knieën als ik in een lagere versnelling fiets, dan gaat het wel goed!
Reputatie 6
Badge
Thom schreef:

Oeps, hoe zit het als je je oude chipkaart kwijt bent geraakt en tijdelijk reisrecht hebt aangevraagd? De aanbieding zou worden geplaatst op de kaart met het oude nummer. ;-)

Je hebt een gratis fietsrit aangeboden gekregen? Mazzelaar! Ik niet. Mocht ook al niet met reischallenge meedoen.
Reputatie 6
Wat vervelend om te lezen dat het zo onvriendelijk is opgepakt bij jouw eerste telefoontje. Had je dit topic nog niet gezien voordat je aan deze reis begon?
Het is nooit fijn om te horen dat een medewerker van de klantenservice op een verwijtende toon heeft gesproken. Dat is niet de bedoeling, zeker niet als er zaken onduidelijk zijn die uitleg nodig hebben. Gelukkig heeft de tweede medewerker dit enigszins goedgemaakt. Ik zou zeggen: probeer de OV-fietsrit uit en plaats later in dit topic of de fiets is bevallen en hoe de hele huurprocedure op jou overkwam. Ben benieuwd!
Reputatie 6
Helaas is dat op dit moment niet mogelijk, omdat we willen overstappen van het Mijn Deur Tot Deur systeem naar het MijnNS systeem. Dat wil zeggen: eerder stonden OV-fietsfacturen altijd in jouw deurtotdeur-account. Nu willen we alles overzichtelijk maken in 1 account. Dat betekent dat OV-chipkaarten die ooit een abonnement hebben gehad onder het oude systeem, geen nieuw abonnement kunnen krijgen. Dit abonnement zou namelijk weer naar het oude systeem keren, wat niet handig is voor de reiziger en ook niet voor ons. Het is een lastig technisch verhaal, heel begrijpelijk dat het vervelend is. Dit is ook de reden dat we tijdelijk de OV-chipkaart bij aanvraag van een OV-fietsabonnement gratis hebben gemaakt.
Dag naomi2, ik kan dit voor je uitzoeken, maar dat word ik tussenpersoon voor je. Wil ik wel doen, maar het is veel sneller als je toch even zelf met de klantenservice contact opneemt. Dit kan telefonisch op 030-7515155, 2.3. in het keuzemenu, of je kan ons een bericht sturen op Twitter of Facebook.
leuk zo'n fiets. Echter ik fiets niet meer en moet een rollator gebruiken.
Wat een ramp om die mee te nemen in de trein.
We gingen er graag op uit met de trein, maar nu is er geen lol meer aan.
Abonnement opzeggen en voortaan de auto nemen???
Iris NS schreef:

Wat jammer om dit te lezen, jitgriffioen.
Bij het in- en uitstappen zou je gebruik kunnen maken van onze gratis assistentieverlening. Hier lees je er meer over.

in- en uitstappen is het probleem niet. Met een eerste klas reisbewijs twee uur lang in een halletje zitten op een klapstoeltje of op een stoel naast de wc en een plekje voor je rollator zoeken dat is het wat het reizen met de ns niet meer leuk maakt. En alles met de sprinter doen.... dan ben je tijden onderweg en veel overstappen!
Zo gemakkelijk gaat het niet. Ik moest me ook nog aanmelden voor een fietsabonnement waarbij ik alle gegevens die NS al lang van mij heeft (ik ben PAS 15 jaar vaste klant met een jaar abonnement....), opnieuw moest invullen. Nou ja, vooruit dan maar zou je zeggen. Maar nee, ik kreeg een email dat ik niet aangemeld was voor OV fiets met weer een link om een abonnement af te sluiten. Weer moest ik al mijn gegevens invullen waarna er de melding verscheen dat het niet mogelijk was om deze bestelling op mijn OV chipkaart te laden... Huh ik wil niets bestellen, ik zou toch iets kado krijgen van de NS.......
"Onze medewerkers van NS klantenservice staan klaar om dit graag voor U te regelen via telefoon 030-7515155." Na 20 minuten wachten, werd mijn probleem NIET serieus opgepakt door de dame in kwestie en werd mij op zeer verwijtende toon gemeld een verkeerde menukeuze gemaakt te hebben... Verder kon ze niets voor mij doen. Ik moest maar opnieuw bellen en dan keuze 2-3 maken...
Dus toch nog maar een keer 030-7515155 gebeld met keuze 2-3. Deze keer niet afgepoeierd maar een vriendelijke dame. Na alle uitleg van mijn kant gaf ze aan dat ik een gratis OV fietsrit krijg, alleen dit niet terug kan zien op mijn OV- chipkaart of Mijn-NS. Heel onhandig allemaal en ik kan alleen maar hopen dat het goed gaat als ik straks op het station een OV fiets wil gebruiken....
Fijn hoor, zo'n kado van de NS ter waarde van €3,85. Mijn telefoonkosten? Ik ben zeker een uur aan het bellen geweest - schijnt tegen lokaal tarief te zijn.... Ik vermoed dat ik beter een fiets had kunnen huren bij de plaatselijke rijwielhandelaar. Het had in ieder geval een hoop ergernis gescheeld.....
Ik heb een gratis ovfiets gekregen maar dan moet ik een abonnement afsluiten. Dit wil ik wel maar is niet mogelijk op mijn huidige kaart omdat ik daar ooit een ovfiets abonnement hebt gehad. Dan kan je daarna niet nogmaals op dezelfde kaart een abonnement zetten. Heel raar. Ik snap niet waarom dit niet zou kunnen, en nu kan ik dus geen gebruik maken van de gratis ovfiets. Is hier een oplossing voor?
Ik heb ook een gratis OV-fietsrit aangevraagd en een bevestiging van gekregen, maar mijn fietsrit in juni staat wel gewoon op mijn NS-factuur. Kan iemand me helpen met waar het mis is gegaan?
Robert B schreef:

Wellicht moet je de gratis OV-fietsrit eerst even als bestellig ophalen bij een servicepunt?

Het kan ook nog zijn dat er dan (zonder vermelding van OV-fiets) een bedrag van € 3,85 klaar staat, dat dan als saldo op je kaart geladen kan worden.

Of was de huurperiode van de fiets in juni toevallig langer dan 24 uur?

Vraag 1 en 3 zijn in ieder geval nee. Het antwoord op je eerste vraag staat hier zelfs in de openingspost. 🙂 Toch bedankt voor je reactie.
Ook ik heb net zoals hiervoor ook al door anderen is gemeld een 'gratis ov fiets rit' gekregen via NS extra.
Ik heb een bevestiging gekregen op 2 juni, de fietsrit stond klaar op mijn kaart, zonder dat ik hiervoor nog iets hoefde te doen.
Een week later heb ik eenmalig gebruikt gemaakt van de ov fiets. Helaas bleek deze niet gratis te zijn en is er 3,85 afgeschreven.

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de ns extra cadeautjes ook echt cadeautjes zijn en geen verkapt verkoopmiddel?

Na een kwartier aan de telefoon te hebben gehangen met de klantenservice, maar geen gehoor te hebben gekregen, probeer ik het via deze weg.

Reageer