beantwoord

niet werkende uitkeek poortjes in Utrecht CS

• 13 juli 2016
  • 2 reacties
  • 306 Bekeken

Niet werkende uitcheck-poortjes in Utrecht CS.
Doordat ik deelneem aan de app die mij waarschuwt bij vergeten uit te checken, krijg ik bericht dat ik op drie opeenvolgende dagen in Utrecht niet heb uitgecheckt. Ik gebruik altijd de Noordertunnel, en weet zeker dat ik mijn OV-chipkaart tegen de paal heb gehouden, en ook een piepje/groen heb gehoord/gezien. Klaarblijkelijk gaat er dan toch iets fout, en moet ik nu voor drie dagen achter elkaar restitutie aanvragen van het instaptarief. Lijkt mij handiger om die poortjes te controleren. Klaarblijkelijk zijn de tijdelijke poortjes niet betrouwbaar, want er wordt nu aan nieuwe poortjes gewerkt. Onnodig gedoe zo.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 15 juli 2016, 14:10

Reizigers die uitchecken bij de mobiele check-uit paaltjes in de Noordertunnel zien deze transactie niet direct in Mijn NS. Dit gebeurt omdat de mobiele validators in de tunnel geen netwerk hebben. Door de situatie in de Noordertunnel kan de plaatsing van deze mobiele validators niet worden verbeterd zonder de veiligheid in gevaar te brengen.

Het uitchecken wordt wel geregistreerd en zodra de mobiele units verbinding hebben (dat zal komende week gebeuren) wordt de opgeslagen data alsnog doorgestuurd.
Je check zal dus later de zien zijn in Mijn NS en/of Mijn OV-chipkaart. Het instaptarief wordt dus niet ingehouden, al lijkt dit wel zo.
Bekijk origineel

2 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Anita en goed dat je dit aangeeft. Zal ik het even controleren? Klik dan even op mijn naam en dan kun je een priv├ębericht sturen. Noteer je NAW-gegevens en ov-chipkaartnummer.
Reizigers die uitchecken bij de mobiele check-uit paaltjes in de Noordertunnel zien deze transactie niet direct in Mijn NS. Dit gebeurt omdat de mobiele validators in de tunnel geen netwerk hebben. Door de situatie in de Noordertunnel kan de plaatsing van deze mobiele validators niet worden verbeterd zonder de veiligheid in gevaar te brengen.

Het uitchecken wordt wel geregistreerd en zodra de mobiele units verbinding hebben (dat zal komende week gebeuren) wordt de opgeslagen data alsnog doorgestuurd.
Je check zal dus later de zien zijn in Mijn NS en/of Mijn OV-chipkaart. Het instaptarief wordt dus niet ingehouden, al lijkt dit wel zo.

Reageer