Nieuw bij NS Extra: een extraatje op het station

• 8 januari 2018
  • 31 reacties
  • 2180 Bekeken

Vanaf morgen is er een nieuw extraatje binnen NS Extra: het stationsaanbod.

Je krijgt hiermee als NS Extra deelnemer bij Julia’s een gratis croissant bij aankoop van een warme drank naar keuze en bij La Place een flesje Spa bij aankoop van een panini.

In de e-mail die je deze week van NS Extra ontvangt, vind je twee coupons die recht geven op deze korting in combinatie met de OV-chipkaart waarmee je voor NS Extra bent aangemeld. De aanbieding geldt voor La Place alleen voor de vestigingen die op NS stations aanwezig zijn. Een overzicht van de vestigingen van Julia's en La Place vind je hier.

Wat vind jij van dit nieuwe onderdeel van NS Extra? Ik hoor het graag in dit topic.

31 reacties

Oke dank je wel!
Ik ben er nog even voor je achteraan gegaan 1MartineK en voor zover ik het begrijp is dit niet mogelijk. Dit zijn namelijk automatisch gegenereerde e-mails en wij hebben zelden de mogelijkheid om handmatig een nieuwe te sturen. Als je een abonnement bij ons hebt zou het oude OV-chipkaartnummer mogelijk nog in een e-mail staan, wat je kan proberen is om de situatie uit te leggen met zo'n e-mail erbij dat je kan aantonen dat je die oude kaart wel hebt gehad.
Ruud, weet jij al meer? De aanbieding is namelijk nog maar een week geldig.
Ruud had vakantie maar is inmiddels weer back in business. Ik ga er vanuit dat je spoedig bericht ontvangt 🙂
Dank je, ik hoor het graag!
Wat balen, Martine. Ik zal Ruud even voor je vragen 🙂
Hallo Ruud,

Ik heb een vraag, omdat mijn OV-chipkaart niet leesbaar meer was, heb ik een vervangende moeten aanvragen. De oude moest ik meesturen, en de nieuwe heeft nu een ander nummer. De coupon is "Alleen geldig i.c.m. OV-chipkaartnummer: xxxx" Kan ik de aanbieding opnieuw krijgen op mijn nieuwe OV-chipkaart nummer? Alvast bedankt!

Groetjes,
Martine
Reputatie 7
Badge
Wat een heerlijk naïeve gedachte. De deelnemer aan NS Extra betaalt er natuurlijk wel degelijk voor, alleen niet met geld maar met zijn reisgegevens die NS voor marketing doeleinden mag gebruiken bij deelname aan dit programma.

Naïef? Wat jij zegt is onzin. Zo'n actie wordt niet door de reiziger betaald, maar door de bedrijven voor wie de coupon is. Die hopen zo op meer klandizie en nevenaankopen. Je zou wel gek zijn als NS om daaraan mee te betalen. Enige investering van de NS is een mailtje.
En wat die reisgegevens betreft: gelet op het feit dat je dat mailtje krijgt zit je toch al in het bestand, dus die gegevens krijgen ze toch al.

inderdaad! Niks naief of onzin. Persoonsgegevens en gedragspatronen zijn het nieuwe goud. En die Ruud NS wordt ook door NS dus door de reizigers en belastingbetalers betaald. Bedrijven zijn van onderneners en die willen winst, en geven niks kado, als er geen geld terugkomt.
Reputatie 7
Badge +3
Ik misgun niemand zijn pleziertje. Maar NS Extra wordt gebracht als dat je allerlei mooie persoonlijke aanbiedingen ontvangt. Ik geef dan alleen aan dat ik deze aanbieding helemaal niet zo mooi vind. En eerlijk gezegd vond ik de vorige NS Extra aanbiedingen ook niets.
Dat mag toch?
Ruud vraagt toch niet voor niets “Wat vind jij van dit nieuwe onderdeel van NS Extra? Ik hoor het graag in dit topic.”
Reputatie 1
Wat een heerlijk naïeve gedachte. De deelnemer aan NS Extra betaalt er natuurlijk wel degelijk voor, alleen niet met geld maar met zijn reisgegevens die NS voor marketingdoeleinden mag gebruiken bij deelname aan dit programma. Dan is het natuurlijk ook gerechtvaardigd om je ongenoegen te uiten wanneer je van mening bent dat de vergoeding vanuit de kant van de NS niet in verhouding staat tot de vergoeding vanuit de reiziger.

Naïef? Wat jij zegt is onzin. Zo'n actie wordt niet door de reiziger betaald, maar door de bedrijven voor wie de coupon is. Die hopen zo op meer klandizie en nevenaankopen. Je zou wel gek zijn als NS om daaraan mee te betalen. Enige investering van de NS is een mailtje.
En wat die reisgegevens betreft: gelet op het feit dat je dat mailtje krijgt zit je toch al in het bestand, dus die gegevens krijgen ze toch al.
Maar punt blijft dat het vrijwillig is, dus je komt niet tekort als je er niet aan mee doet. Misgun de mensen die het wel leuk vinden dit pleziertje nou niet.
Reputatie 4
Bekijk het nou eens zo: het is een extraatje, je hoeft er niets voor te betalen.

Wat een heerlijk naïeve gedachte. De deelnemer aan NS Extra betaalt er natuurlijk wel degelijk voor, alleen niet met geld maar met zijn reisgegevens die NS voor marketingdoeleinden mag gebruiken bij deelname aan dit programma. Dan is het natuurlijk ook gerechtvaardigd om je ongenoegen te uiten wanneer je van mening bent dat de vergoeding vanuit de kant van de NS niet in verhouding staat tot de vergoeding vanuit de reiziger.
Reputatie 7
Badge
er waren tijden dat er op stations couponvellen met kortingen of dit soort "gratis bij aankoop van" acties werden uitgedeeld, waar ik voorzover ik me kan herinneren ook nooit gebruik van gemaakt heb.

zie het zo: als er korting op wordt gegeven, is het de normale prijs niet waard
Reputatie 7
Badge +3
Bekijk het nou eens zo: het is een extraatje, je hoeft er niets voor te betalen.
Nou, om dat gratis croissantje te krijgen moet ik wel eerst een warme drank kopen die ik nooit koop, dus ik moet er wel voor betalen.
Als ik croissantjes wil ga ik wel naar de AH om de hoek (ok 2 straten verderop), dan heb ik er 4 voor 1 euro.

Ik had bv gister liever korting bij de Smullers gehad, of een gratis mayo/andere saus op mijn frietje omdat ik niet voor 8 uur thuis zou zijn vanwege de verstoring bij Leiden (het werd uiteindelijk kwart voor 9) en ik intussen al wel een knorrende maag had.

Leuk bedacht hoor dit soort acties van NS Extra maar er er waren tijden dat er op stations couponvellen met kortingen of dit soort "gratis bij aankoop van" acties werden uitgedeeld, waar ik voorzover ik me kan herinneren ook nooit gebruik van gemaakt heb.
In croissantjes zit doorgaans roomboter. Veganisten eten geen dierlijke producten, dus ook geen zuivel. De panini lijkt mij ook niet plantaardig overigens. Het aantal veganisten in Nederland is ontzettend gegroeid. Ik ben dus zeker niet de enige veganistische reiziger, dus dat wordt dan een docu over de veganistische reizigers 😉
Badge +3
Ik voel een docu aankomen "De Vega Reiziger (m/v/x)".

Maar goed, wat is er dieronvriendelijk aan koffie of een croissantje (okee daar zal wel boter of zo in zitten maar ja koeien geven nou eenmaal melk) of een flesje water?

Sowieso ondingen croissants.. de helft in je maag en de andere helft op je schoot of op de vloer 😛 Wie mijn coupons wil hebben meldt zich maar..
Hallo Ruud, wel jammer dat het geen actie is waar ik wat aan heb. Ik ben nl veganist. Leuk gebaar vd NS, maar misschien iets om een volgende keer ook rekening met veganisten te houden? Niet alleen diervriendelijk, maar ook beter voor het milieu en duurzaamheid is juist iets waar de NS erg goed in is. Vriendelijke groet, Inia
Reputatie 1
Ik bekijk het zo: vanmorgen tegen 10 uur in de (inge)korte IC half uur moeten leunen tegen een deur... Dus liever eerst een zitplaats, en pas daarna extraatjes,
Helemaal met je eens. Maar ik neem toch aan dat je zelf wel begrijpt dat dit de activiteiten van de marketingafdeling hier weinig aan kunnen veranderen? En geld kost deze actie de reiziger of NS niet, dus denk aan het gekregen paard....
Reputatie 7
Badge
Ik bekijk het zo: vanmorgen tegen 10 uur in de (inge)korte IC half uur moeten leunen tegen een deur... Dus liever eerst een zitplaats, en pas daarna extraatjes,
Reputatie 1
Bekijk het nou eens zo: het is een extraatje, je hoeft er niets voor te betalen. Kun je ervan profiteren, fijn. Kan dat nu niet, dan misschien later wel van een andere actie. Liever natuurlijk dat acties voor iedereen bruikbaar zijn, maar ook dit soort attenties zal door sommige reizigers gewaardeerd worden.
Reputatie 7
Badge
Ik snap dat gratis nog leuker is dan korting...
40% korting op de koffie op vertoon van je OV chipcard is voldoende🆒

Meer hoeft niet. Ook geen koeken of croissants, want te veel vet, suiker en meel.
Dank voor de reacties! Even een aantal reacties van mijn kant:
- Voorwaarden komen we helaas niet onderuit.
- Als je niet in de buurt woont van een station waar een Julia's of een La Place aanwezig is, zou ik je inderdaad ook niet aanraden om ervoor om te gaan reizen. Maar als je in de buurt bent, is het toch leuk om te weten, was het idee.
- Ik snap dat gratis nog leuker is dan korting...
hier wil ik graag op reageren en dan wel met een smile. Ik reis veel met de trein en bij Julias kan ik al jaren voor 2,50 een warme drank krijgen met croissant.
Waar is de extra?????
Kom je wel eens op een station Ruud?

🙂 Ja, dagelijks! Gisteren ook even beide aanbiedingen getest natuurlijk en ik was bij Julia's minder dan € 2,50 kwijt dus dat lijkt toch goed te gaan.
Mee eens, nu moet je eerst weer een croissant kopen....
Ik heb liever weer een bon voor een gratis warme drank.
De Vaste Klanten Voordeel actie in 2017 was een groot succes :$

NS zou zich moeten beperken tot acties die met het reizen te maken hebben.

Reageer