"Nooit meer vergeten uit te checken" is verwarrend.

• 5 juli 2016
  • 2 reacties
  • 592 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
De formulering bij NS Extra, ''Nooit meer vergeten uit te checken'' (http://www.ns.nl/uitgelicht/ns-extra), vind ik verwarrend. Het gaat om het achteraf na een aantal dagen terugkrijgen van het teveel betaalde als je juist wel vergeet uit te checken.

''Nooit meer vergeten uit te checken'' zou eerder slaan op het krijgen van een seintje bij het verlaten van het station (sowieso of alleen bij het verlaten van het station zonder uit te checken), of bij een systeem waarbij uitchecken niet hoeft.

Bovendien schijn je vijf keer per jaar de schade terug te krijgen, dus ''nooit'' is ook daarom niet op zijn plaats.

2 reacties

Dennis, eerlijk gezegd dacht ik precies hetzelfde toen ik het las.

Ik zal eens navragen waarom er voor deze vorm is gekozen.
Dennis, het duurde even. Excuses.

Met de campagne willen we reizigers erop wijzen dat ze het probleem van een vergeten check out snel kunnen oplossen met NS Extra. Daarom is de slogan zo geformuleerd: we verwachten dat hij de reiziger aan het denken zet over een bekende ergernis. Deelnemers krijgen een alert en kunnen een vergeten check-uit gemakkelijk online herstellen. Per saldo vergeten ze op deze manier niet meer uit te checken - ook al gebeurt het uitchecken nu een paar dagen later met per e-mail.

Reageer