beantwoord

NS extra 1e klas upgrade niet erkend door conducteur

• 30 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 517 Bekeken

Ik heb een gratis upgrade naar 1e klas gekregen via NS Extra, die ik op mijn ov chipkaart heb laten zetten. Vervolgens heb ik hier buiten de spits mee ingecheckt op de gespecificeerde dag. Toen ik gecontroleerd werd vertelde de conducteur (hij heeft me zijn scherm laten zien) dat de upgrade toch niet was, maar hij kon niet zeggen waarom niet.
Hij suggereerde dat ik in de spits had ingecheckt (het was iets na 4u), maar dit klopt niet, ten eerste omdat ik voor 16u ingecheckt had, en ten tweede omdat volgens de aanbieding de upgrade geldig is op werkdagen vanaf 9u (avondspits wordt niet genoemd in de mail).
Ik vind dit erg vervelend en ik krijg het vermoeden dat iets niet goed is met het verwerken van deze upgrade op de chipkaart. Of zat ik echt fout? In dat geval hoor ik graag waarom.
icon

Beste antwoord door Chiel NS 6 november 2017, 14:59

Ik heb even met mmvdv meegekeken, maar heb geen technische reden kunnen vinden voor dit probleem. De dagkaart was gewoon goed ingeladen en ingecheckt.

Naar aanleiding van het verhaal van Nooduitgang heb ik hier nog een melding van gemaakt. Ik kom dit probleem niet vaak tegen, maar als dit een trend is moet er natuurlijk wel goed naar gekeken worden.
Bekijk origineel

5 reacties

Typo: conducteur zei me ‘dat de upgrade toch niet Geldig was’
Goedenavond mmvdv, welkom op het NS Serviceforum. Vervelend dat je upgrade niet uit te lezen was, hoe is het uiteindelijk afgelopen?

Ik durf het niet te zeggen zonder mee te kijken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen door op mijn naam te klikken? Stuur de volgende gegevens mee:

- Voorletters en achternaam
- postcode en huisnummer
- Geboortedatum
- OV-chipkaartnummer
- E-mailadres.

Dan kijk ik graag of er iets mis is gegaan.
Bedankt voor je reactie, heb een privé bericht gestuurd.
Naast mij bleek toevallig iemand te zitten met een vergelijkbaar probleem, en omdat het allemaal een beetje een vaag verhaal was en de conducteur op gegeven moment gewoon doorliep, heb ik dat maar in mijn voordeel geïnterpreteerd en ben blijven zitten.
Moest even een topic denken van enige tijd terug.
https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/klassewissel-voor-1-dag-niet-herkend-door-conducteur-29817
Niet dat hier de oplossing van uw vraag staat, maar misschien dat het Chiel er iets aan heeft.
Ik heb even met mmvdv meegekeken, maar heb geen technische reden kunnen vinden voor dit probleem. De dagkaart was gewoon goed ingeladen en ingecheckt.

Naar aanleiding van het verhaal van Nooduitgang heb ik hier nog een melding van gemaakt. Ik kom dit probleem niet vaak tegen, maar als dit een trend is moet er natuurlijk wel goed naar gekeken worden.

Reageer