beantwoord

Ns extra app topzwaar?

• 22 september 2017
  • 7 reacties
  • 155 Bekeken

Reputatie 2
Een week of wat geleden werd ik in de ns app rubriek vertrektijden geconfronteerd met de vermelding "geen locatienaam beschikbaar". Het koste me een kwartier om deze vermelding door middels van het invoeren van spaties ongedaan te maken op twee iPhones en een iPad.
Ik snap niet wat de bedoeling is van alweer iets nieuws, het aantal mogelijkheden en vermeldingen (ook commercieel) wordt zo groot dat de app steeds trager begint te werken en het gebruik mij steeds meer tegen begint te staan. Wat moet ik bijvoorbeeld met de treinradar? Volkomen overbodig. Kan er geen uitgeklede versie van de app komen voor anti nerds zoals ik met alleen de basis dienstregelingsgegevens?
NB: Ouderen houden niet zo van verandering. Het is al lastig genoeg dat je bij Apple gedwongen wordt mee te gaan met elke iOS vernieuwing omdat er anders beveiligingslekken ontstaan.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 22 september 2017, 11:50

Dat berust denk ik op basis van voorkeur. Veel reizigers willen zo veel mogelijk informatie zelf inzichtelijk hebben, waardoor plannen en begrip krijgen voor bepaalde storingen en situaties kan worden gefaciliteerd. Ik begrijp heel goed dat voor de minder app-bedreven reizigers deze informatie overbodig lijkt. Nu merk ik zelf (Android, Samsung) geen problemen in de app. Bij mij is het één van de soepelste apps op mijn telefoon. Wellicht heeft iOS hier meer moeite mee, maar dat is bekend. Ik leg dit bij de appdevelopers neer, misschien is er mogelijkheid tot het versimpelen van de opties en het bevorderen van de appsnelheid bij iOS systemen. Heb je nog meer functies die naar jouw inzien overbodig zouden zijn?
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Dat berust denk ik op basis van voorkeur. Veel reizigers willen zo veel mogelijk informatie zelf inzichtelijk hebben, waardoor plannen en begrip krijgen voor bepaalde storingen en situaties kan worden gefaciliteerd. Ik begrijp heel goed dat voor de minder app-bedreven reizigers deze informatie overbodig lijkt. Nu merk ik zelf (Android, Samsung) geen problemen in de app. Bij mij is het één van de soepelste apps op mijn telefoon. Wellicht heeft iOS hier meer moeite mee, maar dat is bekend. Ik leg dit bij de appdevelopers neer, misschien is er mogelijkheid tot het versimpelen van de opties en het bevorderen van de appsnelheid bij iOS systemen. Heb je nog meer functies die naar jouw inzien overbodig zouden zijn?
Reputatie 2
Niet uitputtend: Aantal zitplaatsen, aankomstpunctualiteit, beschikbare winkels, ov-fietsen en andere commerciele verwijzingen, treinsamenstelling, treinstelnummers, bezettingsgraad, rubriek "mijn reizen", al het kaartmateriaal treinradar.
Wellicht sneller om aan te geven wat mijn behoefte is:
Dienstregeling, vertrekspoor, vertraging, werkzaamheden.
Reputatie 7
Voor Android heb je nog wel een goede app; Rijden de Treinen. Voor IOS weet ik het helaas niet
OVinfo is wel beschikbaar voor iOS, ook een aardige applicatie :)

Overigens heb ik onder Android ook genoeg problemen met de snelheid van de RPX app, als hij niet op een erg recent toestel draait (maar wel eentje die binnen NS nog actief gebruikt wordt!).
Reputatie 2
de reisplanner extra was en is een goede app, maar hoedt u voor overdrijving! zoals eerder betoogd zit niet iedereen op verandering te wachten en zeker niet frequent. En ik ben niet in de positie om elk jaar de meest recente iPhone met heel veel geheugen aan te schaffen. Wordt er getest op een iPhone 4? In de beperking toont men zich meester.
Ik heb mijn zegje gedaan en hoop dat het signaal wordt opgepikt. Wat mij betreft afgesloten.
Reputatie 7
Badge
Het is een bekende "kwaal" van software ontwikkelaars (dus ook die bij/voor NS) dat ze ontwikkelen op de meest recente hard- en software, en niet aan backwards compatible (willen) denken. Een iphone 3S zoals ik heb, loopt dus vaak vast. Ik koop geen nieuw apparaat, maar zoek een andere app. Als reisplanners gebruik ik nu TRE!N en die van de SBB. Overigens, als je de browser (add on) Ghostery gebruikt, ben je al veel adware van NS en partners kwijt, en reageert je app rustiger.
Dan voel ik me toch de uitzondering op jouw regel, want ik ontwikkel en beschik absoluut niet voor/over de meest moderne apparatuur.

Reageer