NS Extra aprilmodule 2018


Reputatie 6
Alle deelnemers van NS Extra ontvangen woensdag 4 en vrijdag 6 april 2018 een e-mail met daarin verschillende aanbiedingen om hen te inspireren er een dagje op uit te gaan met de trein. Daarnaast ontvangen alle NS Extra deelnemers een of meerdere kortingscodes voor een treinaanbieding.

NS Extra deelnemers met Dal Vrij of een Altijd Vrij abonnement:
  • 1x kortings code voor Meereisretour met vrije bestemmingskeuze voor €10,50

NS Extra deelnemers zonder Dal Vrij of Altijd Vrij abonnement:
  • 2x kortingscodes voor Dagretour Voordeeluren 1e klas met vrije bestemmingskeuze voor € 19
  • 2x kortingscodes voor Dagretour Voordeeluren 2e klas met vrije bestemmingskeuze voor €14

Een aantal NS Extra deelnemers (geen studenten) zonder Dal Vrij of Altijd Vrij abonnement:
  • 2x kortingscodes voor Dagretour Voordeeluren 1e klas met vaste bestemming voor € 17
  • 2x kortingscodes voor Dagretour Voordeeluren 2e klas met vaste bestemming voor €12,50

  • Studenten: 2x kortingscodes voor Dagretour Voordeeluren 2e klas met vrije bestemmingskeuze voor €14

Zoals gewoonlijk worden de acties verdeeld en bepaald op basis van reisgedrag, aanbod en woonplaats, zodat de actie goed aansluit op elke individuele reiziger. De actie kan worden uitgegeven aan derden: ze zijn niet persoonsgebonden. Daarnaast zijn deze aanbiedingen ook te combineren met een upgrade 1ste klasse, behalve wanneer dit een actieproduct betreft.

Deze producten zijn geldig t/m 31 mei 2018 en zijn doordeweeks ná 9:00 uur geldig en in het weekend de hele dag. Op Koningsdag (27 april 2018) zijn deze treinaanbiedingen niet geldig. De treinaanbiedingen alleen geldig in alle binnenlandse treinen van NS, Arriva, Blauwnet Breng, Connexxion (Valleilijn), Keolis Nederland en R-net. Dus niet in de Thalys en de Eurostar.


Meer informatie over NS Extra? Kijk hier.

71 reacties

Badge +3
Is de datum van dit topic weer helemaal mis? Of loopt je klok verkeerd Thomas NS en heeft niemand nog gereageerd en ben ik de eerste?

Overigens nog geen mail hierover ontvangen... wacht nog wel even af.
Reputatie 7
Badge
Ik heb m ook niet eerder dan nu gezien
Reputatie 7
Badge +2
Wellicht was deze al in draft klaar gezet en pas vandaag voor ons zichtbaar.

Ik had de mail hierover rond half 5 vandaag binnen.
Reputatie 7
Badge
Niks mail ontvangen. Ik sta vast op de zwarte lijst 🆒
Reputatie 7
Badge +2
Wat heb je misdaan?
Reputatie 7
Badge
Momo schreef:

Wat heb je misdaan?

de waarheid geschreven, en niets dan de waarheid.
Reputatie 7
Badge +2
Oei, dan mag ik ook wel op gaan passen :8
Haha ja ik ook, maar ik heb de aanbieding wel gekregen.

Wellicht komt hij morgen bij anderen.
Zijn deze kaartjes op hemelvaartsdag en 2e paasdag gewoon voor 9 uur geldig staat namelijk niets over bij de voorwaarden ???
Reputatie 7
Badge +2
Het is weer een kwestie van niet duidelijk of niet consequent communiceren.

In de openingspost van Thomas staat:
"Deze producten zijn geldig t/m 31 mei 2018 en zijn doordeweeks ná 9:00 uur geldig en in het weekend de hele dag. Op Koningsdag (27 april 2018) zijn deze treinaanbiedingen niet geldig."
Geen vermelding over feestdagen.

En volg ik de link uit de ontvangen mail naar de pagina om te verzilveren:
"Reizen kan van maandag t/m vrijdag na 9.00 uur of in het weekend en feestdagen de hele dag"
staat dan er niets bij over Koningsdag. Wil je echter bestellen dan is 27 april grijs en dus niet mogelijk.

Op basis van de bestel pagina zou ik zeggen, ja op feestdagen als Hemelvaartsdag en 2e Paasdag kun je voor 9.00 uur reizen met deze kaartjes.


Edit: Pasen is natuurlijk al geweest, maar Pinksteren moet nog komen en valt binnen de periode.
Fijn want wil op hemelvaartsdag de trein van 8.52 nemen waarschijnlijk kan dit dus gewoon?
@momo bedoelde uiteraard 2e pinksterdag:D
Badge +3
Ik heb de mail gisteren ontvangen met de aanbieding voor twee dagretours met vrije bestemmingskeuze. Het is op zich een erg mooie aanbieding.
Bij het bestellen van dit dagretour wordt de optie gegeven om hem te laden op je ov-chipkaart. Ik vond het al opmerkelijk dat een dagretour te laden is op een chipkaart. Hierover vraag 1: wordt er bij het laden van dit product op een ov-chipkaart een dagkaart geladen of wat anders, hoe werkt dit precies?
Dit had ik vanmorgen dus zelf graag uit willen vinden, dus toen ik mijn dagretour gisteren kocht heb ik gekozen voor laden op ov-chipkaart. Vanmorgen kwam ik aan op het station, maar daar stond op de automaat geen bestelling klaar. Vervolgens heb ik gebeld met de klantenservice. Zij spraken over een storing en ik kon op saldo gaan reizen en krijg mijn geld als het goed is terug. ‘S middags was ik nog steeds nieuwsgierig en heb toen aan de andere kant van Nederland een paar uur later nogmaals geprobeerd mijn bestelling op te halen. Weer stond er geen bestelling klaar. Nu komt dus de echte vraag: is het mogelijk om dit product op je ov-chipkaart te laden? Het lijkt te moeten kunnen. Ik kreeg gisteren immers een bevestigingsmail dat het product klaar stond op de automaat. Maar de hele dag was daar niks te bekennen. Is het dus wel de bedoeling dat de optie laden op ov-chipkaart beschikbaar is? In de praktijk blijkt laden dus niet mogelijk. Ik kan me niet voorstellen dat er de hele dag een storing mbt bestellingen is geweest.
Reputatie 7
Badge +2
Wat betreft deze NS Extra Dagretour en het laden op je OV-chipkaart kan ik niets zeggen. Wel over een oude aktie, de Dagkaart Voordeeluren die tot vorig jaar aan geselecteerde abonnementhouders werd gestuurd, die was ook de OV-chipkaart te laden en dat heb ik vorig jaar 1 keer gedaan. Die stond gewoon kort na bestellen netjes klaar als bestelling op de automaat en daar heb ik dan ook zonder problemen mee gereisd.

Ook de NS Extra Valentijns 2-1 upgrade was op de OV-Chipkaart te laden, stond toen ook als bestelling klaar.

Het zal dan vandaag denk ik inderdaad om een storing gaan.
Op Twitter zag ik nog iemand die ook de bestelling niet kon ophalen.
In het verleden heb ik ook altijd m’n bestelling op kunnen halen. Het was nieuw voor me dat dit niet lukte. Ik hoop dat een moderator erachteraan kan gaan. Vind het bijzonder dat het niet lukte; het dagretour was zichtbaar bij de klantenservice en ik kan me niet voorstellen dat de storing de hele dag zou duren.
Reputatie 7
Badge
Iets over produktvoorwaarden: in die van NS Extra staat dat je uitcheck-alert kunt (laten) afzetten. Dan houdt NS niet meer bij welke reis je maakt. Ik ontdek ineens dat NS die uitzet-optie (zie https://forum.ns.nl/ns-extra-35/ns-extra-aanmelden-33563 ) heeft laten vervallen 😠 hoewel die nog in beeld staat.
Reputatie 7
Badge +2
Bedoel je dit Jac?



Ik kan daar gewoon dat vinkje weghalen.
Badge +3
Oh, ik heb niets gezegd want hij stond (ontvangen 6 april om 16:18) in mijn secundaire Gmail adres onder Promotions/Reclame...

En deze keer stonden de couponcodes er ook zelfs gewoon in, bravo! 😛

Momo de BBQ mag aan in Leiden (vandaag de 23° al aangetikt hier)!
Maar niet teveel rook veroorzaken graag voor de bovenburen, toch 😛

Reputatie 7
Badge
Momo schreef:

Bedoel je dit Jac?Ik kan daar gewoon dat vinkje weghalen.


Ja, ik ook, maar dan houdt alert niet op. Kan ook storing zijn. Maar klantenservice meldt " Het is namelijk niet mogelijk om je apart af te melden voor een onderdeel van NS extra. Het is dan ook niet de bedoeling dat dit op de website staat. ".

In kader van AVG ben ik aan t checken waar waarvoor waarom welke gegevens van/over mij worden opgeslagen en gebruikt.
Badge +3
Ga je gang... Hartstikke handig dus https://www.ns.nl/selfservice/persoonsgegevens

Zo ongeveer...

Reputatie 7
Badge
Robert B schreef:

Ga je gang... Hartstikke handig dus https://www.ns.nl/selfservice/persoonsgegevens



Ja ja... dat zijn mijn instellingen, maar wáár staat dan wat ze met mijn reisgegevens doen?
Reputatie 7
Badge +2
@Jac,
de ene keer dat ik was vergeten uit te checken kreeg ik niet eens een alert. Had volgens moderator hier te maken met het feit dat ik Traject-Vrij heb en dus niet op saldo reis en dat ik binnen de termijn dat zo'n alert verstuurd wordt intussen zelf had uitgecheckt op het moment dat ik voor een nieuwe reis wilde inchecken. Kostte wel 1 cent correctietarief.
Dus testen of het alert ophoudt bij uitvinken kan ik niet.

@Robert,
BBQ is elektrisch dus geen rookoverlast, bovendien geen bovenburen.
Badge +3
klant_Jac schreef:

In kader van AVG ben ik aan t checken waar waarvoor waarom welke gegevens van/over mij worden opgeslagen en gebruikt.


Ik lees (uiteraard) mee en we gaan het zien natuurlijk....

Denk niet dat NS een pasklaar antwoord heeft WAAROM bepaalde gegevens nodig zouden moeten zijn, en ook niet of die opgeslagen worden en hoe lang dan...

Er is wel een opschoonslag bezig. Want vorige maand kon ik gewoon reizen van 2013 inzien in Mijn NS, en dat is dus not done!

Foutje bedankt.. De info klopte perfect dus dat was ik, soit!

Maar ook al kan je die niet meer opvragen (datum klopt niet, te ver in het verleden) maar die gegevens dus nog gewoon er staan weet niemand dus!

Ik vind het dus wel belangrijk dat NS die gegevens dan ook gewoon even wist (en dan niet aleeen niet maar ontoegankelijk maakt via datum intikken en dat toevallg niet toelaten maar toch bewaren voor retentie doeleinden en zo)

Hebben we een plan? Ik vermoed dat het wishful thinking is en de NS schouders ophaalt.

All your gegevens are belong to us dus 😛 https://nl.wikipedia.org/wiki/All_your_base_are_belong_to_us

Alleen is het nu geen spelletje meer, er wordt dus met persoonsinfo en historie gespeeld (en uiteraard gehandeld?)... 😞

Oh, maar 'all my (betaal ik voor) zitplaatsen' in een trein belong to me.. Dus als ik eenmaal zit sta ik NIET op. Of na onderhandelen pas.... 😛
Heb een vraag:
Stel ik heb zelf een vrije reis en wil iemand meenemen die geen abonnement heeft, willen een dag reizen, kan ik die code dan voor diegene gebruiken?:?

Reageer