NS Extra aprilmodule 2018

  • 16 maart 2018
  • 71 reacties
  • 7577 Bekeken


Toon eerste bericht

71 reacties

treinkaartjes, dat kan alleen in het weekend. Doordeweeks zijn de kaartjes vanaf 9.00 uur geldig.
Kun je de kaartjes van 14 euro ook voor 6.30 uur gebruiken?
Badge +3
Ik heb in het verleden wel vaker actieproducten Voodeeluren op mijn kaart geladen.

Dat ging dan wel om een dagkaart (die voor € 12,50) en niet om een dagretour. Weet niet of dat zoveel verschil maakt dat het niet mogelijk zou zijn.

Maar in dit geval is er dus een foutje gemaakt waardoor het niet kan... is jullie vergeven 😉
@Stijn
Zoiets dacht ik al. Het is immers helemaal nog niet mogelijk om een dagretour op een ov-chipkaart te laden. Bedankt voor de terugkoppeling.
Reputatie 4
Badge
Kreeg ook zo’n aanbieding.
Geldig na 9.00 uur. Neem aan Dalurenregeling.


Dat is een verkeerde aanname. Het product heet Dagretour Voordeeluren, dus moet u rekening houden met voordeeluren, niet met daluren.

Het is dus niet toegestaan om met dit dagretour te reizen of in te checken tussen 4.00 en 6.30 zoals bij Daluren kaartjes het geval is. De voordeeluren kennen geen middagspits.

@Treinspotter
Heb ik voor je uitgevraagd.
Ik reageer even namens Thomas, gezien we een reactie hebben gekregen over waarom het niet werkt om het ticket op een OV-chipkaart te laden.

Oorspronkelijk was het wel de bedoeling om deze optie aan te bieden voor deze actietickets, maar door een technische fout bij het aanmaken van het product blijkt dit uiteindelijk geen mogelijkheid te zijn. Iedereen die bij het bestellen ervoor gekozen heeft om het ticket te laden op de OV-chipkaart zal deze week een e-mail krijgen met een geldig ticket. Excuses voor het ongemak!
Kreeg ook zo’n aanbieding.
Geldig na 9.00 uur. Neem aan Dalurenregeling.
Recent via internet goedkoop kaartje gekocht, ingewisseld voor afgelopen vrijdag. Wilde ik om 17.30 inchecken met QR code bij Amsterdam RAI: kon ik er niet in. Op vrijdag geldig na de spits, vanaf 18.30.
Na wat dubben toch maar kaartje naar Almere, a 5,70 bijgekocht, want uur dwalen op station is ook zo wat. Trein 17.35 natuurlijk gemist, door dit gedoe. Uiteindelijk om 18.05 vertrek naar Almere.
Les: goed de kleine lettertjes van aanbiedingen lezen, en hopen dat NS dit er in het vervolg bij zet !!!!!!
Hoi NS. ik ben Mehari. mag ik iets vraag? Natuurlijk! Wat is de vraag? 🙂 Welkom op het forum overigens!
Thomas, heel herkenbaar 🙂
Hoi NS. ik ben Mehari. mag ik iets vraag?
Reputatie 7
Maandagen..
Dankjewel, maar gelukkig ben ik geen trein-d 😉
Reputatie 7
Excuses, reactie aangepast. Ik was in de war.

@Treinspotter
Heb ik voor je uitgevraagd.

@Tiffanyny Je krijgt twee kortingscodes van ons, die je dus kunt gebruiken voor twee 1ste klasse tickets of twee 2de klasse tickets.

Ik zie in mijn mail toch echt 4 verschillende kortingscodes, 2 voor een 1e klas ticket en 2 voor 2e klas ticket.


Ik ook, zou het raar vinden als je er dan maar 2 kan gebruiken.
Thomas, zou je op post 14 en 16 in kunnen gaan?
Reputatie 7
Badge +3

@Tiffanyny Je krijgt twee kortingscodes van ons, die je dus kunt gebruiken voor twee 1ste klasse tickets of twee 2de klasse tickets.

Ik zie in mijn mail toch echt 4 verschillende kortingscodes, 2 voor een 1e klas ticket en 2 voor 2e klas ticket.
De dagretour aktie is waardeloos.
Je moet dit product een dag van te voren op jouw kaart laden volgens klantenservice. Op de dag zelf is niet mogelijk. Hoe maak je een aktie nodeloos ingewikkeld. Nu moet klantenservice morgen het bedrag weer terugstorten ??
Reputatie 7
@Broekmaa Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer, e-mailadres en de foutieve codes? Dan ga ik voor je aan de slag.

@Tiffanyny Je krijgt vier kortingscodes van ons, die je dus kunt gebruiken voor twee 1ste klasse tickets en twee 2de klasse tickets.

2x kortingscodes voor Dagretour Voordeeluren 1e klas met vrije bestemmingskeuze voor € 19
2x kortingscodes voor Dagretour Voordeeluren 2e klas met vrije bestemmingskeuze voor €14




Kan ik nu 2x een eerste klas ticket kopen en ook nog 2x een tweede klas ticket ?

Dus 4 kaarten in totaal - of moet ik een keuze maken en kan ik maximaal 2 kaarten kopen met deze leuke actie ?
Ik kreeg de aanbieding, maar na invullen code kreeg ik het bericht dat de code verlopen is! Was het toch een aprilgrap?
@Joke
Een dag reizen gaat niet lukken, maar iemand meenemen met de code wel. De code is online inwisselbaar met bijbetaling van €14 (meestal) voor een dagretour tussen twee stations naar keuze (meestal). Dot dagretour kunt u op ieders naam zetten, dus u kunt iemand meenemen en zelf op uw keuzedag reizen.
Heb een vraag:
Stel ik heb zelf een vrije reis en wil iemand meenemen die geen abonnement heeft, willen een dag reizen, kan ik die code dan voor diegene gebruiken?:?
Badge +3
In kader van AVG ben ik aan t checken waar waarvoor waarom welke gegevens van/over mij worden opgeslagen en gebruikt.
Ik lees (uiteraard) mee en we gaan het zien natuurlijk....

Denk niet dat NS een pasklaar antwoord heeft WAAROM bepaalde gegevens nodig zouden moeten zijn, en ook niet of die opgeslagen worden en hoe lang dan...

Er is wel een opschoonslag bezig. Want vorige maand kon ik gewoon reizen van 2013 inzien in Mijn NS, en dat is dus not done!

Foutje bedankt.. De info klopte perfect dus dat was ik, soit!

Maar ook al kan je die niet meer opvragen (datum klopt niet, te ver in het verleden) maar die gegevens dus nog gewoon er staan weet niemand dus!

Ik vind het dus wel belangrijk dat NS die gegevens dan ook gewoon even wist (en dan niet aleeen niet maar ontoegankelijk maakt via datum intikken en dat toevallg niet toelaten maar toch bewaren voor retentie doeleinden en zo)

Hebben we een plan? Ik vermoed dat het wishful thinking is en de NS schouders ophaalt.

All your gegevens are belong to us dus 😛 https://nl.wikipedia.org/wiki/All_your_base_are_belong_to_us

Alleen is het nu geen spelletje meer, er wordt dus met persoonsinfo en historie gespeeld (en uiteraard gehandeld?)... :(

Oh, maar 'all my (betaal ik voor) zitplaatsen' in een trein belong to me.. Dus als ik eenmaal zit sta ik NIET op. Of na onderhandelen pas.... 😛
Reputatie 7
Badge +3
@Jac,
de ene keer dat ik was vergeten uit te checken kreeg ik niet eens een alert. Had volgens moderator hier te maken met het feit dat ik Traject-Vrij heb en dus niet op saldo reis en dat ik binnen de termijn dat zo'n alert verstuurd wordt intussen zelf had uitgecheckt op het moment dat ik voor een nieuwe reis wilde inchecken. Kostte wel 1 cent correctietarief.
Dus testen of het alert ophoudt bij uitvinken kan ik niet.

@Robert,
BBQ is elektrisch dus geen rookoverlast, bovendien geen bovenburen.
Reputatie 7
Badge
Ga je gang... Hartstikke handig dus https://www.ns.nl/selfservice/persoonsgegevens

Ja ja... dat zijn mijn instellingen, maar wáár staat dan wat ze met mijn reisgegevens doen?

Reageer