NS Extra aprilmodule 2018



Toon eerste bericht

71 reacties

Badge +3
Ga je gang... Hartstikke handig dus https://www.ns.nl/selfservice/persoonsgegevens

Zo ongeveer...

Reputatie 7
Badge
Bedoel je dit Jac?Ik kan daar gewoon dat vinkje weghalen.
Ja, ik ook, maar dan houdt alert niet op. Kan ook storing zijn. Maar klantenservice meldt " Het is namelijk niet mogelijk om je apart af te melden voor een onderdeel van NS extra. Het is dan ook niet de bedoeling dat dit op de website staat. ".

In kader van AVG ben ik aan t checken waar waarvoor waarom welke gegevens van/over mij worden opgeslagen en gebruikt.
Badge +3
Oh, ik heb niets gezegd want hij stond (ontvangen 6 april om 16:18) in mijn secundaire Gmail adres onder Promotions/Reclame...

En deze keer stonden de couponcodes er ook zelfs gewoon in, bravo! :P

Momo de BBQ mag aan in Leiden (vandaag de 23° al aangetikt hier)!
Maar niet teveel rook veroorzaken graag voor de bovenburen, toch :P

Reputatie 7
Badge +2
Bedoel je dit Jac?



Ik kan daar gewoon dat vinkje weghalen.
Reputatie 7
Badge
Iets over produktvoorwaarden: in die van NS Extra staat dat je uitcheck-alert kunt (laten) afzetten. Dan houdt NS niet meer bij welke reis je maakt. Ik ontdek ineens dat NS die uitzet-optie (zie https://forum.ns.nl/ns-extra-35/ns-extra-aanmelden-33563 ) heeft laten vervallen 😠 hoewel die nog in beeld staat.
In het verleden heb ik ook altijd m’n bestelling op kunnen halen. Het was nieuw voor me dat dit niet lukte. Ik hoop dat een moderator erachteraan kan gaan. Vind het bijzonder dat het niet lukte; het dagretour was zichtbaar bij de klantenservice en ik kan me niet voorstellen dat de storing de hele dag zou duren.
Reputatie 7
Badge +2
Wat betreft deze NS Extra Dagretour en het laden op je OV-chipkaart kan ik niets zeggen. Wel over een oude aktie, de Dagkaart Voordeeluren die tot vorig jaar aan geselecteerde abonnementhouders werd gestuurd, die was ook de OV-chipkaart te laden en dat heb ik vorig jaar 1 keer gedaan. Die stond gewoon kort na bestellen netjes klaar als bestelling op de automaat en daar heb ik dan ook zonder problemen mee gereisd.

Ook de NS Extra Valentijns 2-1 upgrade was op de OV-Chipkaart te laden, stond toen ook als bestelling klaar.

Het zal dan vandaag denk ik inderdaad om een storing gaan.
Op Twitter zag ik nog iemand die ook de bestelling niet kon ophalen.
Bij het bestellen van dit dagretour wordt de optie gegeven om hem te laden op je ov-chipkaart. Ik vond het al opmerkelijk dat een dagretour te laden is op een chipkaart. Hierover vraag 1: wordt er bij het laden van dit product op een ov-chipkaart een dagkaart geladen of wat anders, hoe werkt dit precies?
Dit had ik vanmorgen dus zelf graag uit willen vinden, dus toen ik mijn dagretour gisteren kocht heb ik gekozen voor laden op ov-chipkaart. Vanmorgen kwam ik aan op het station, maar daar stond op de automaat geen bestelling klaar. Vervolgens heb ik gebeld met de klantenservice. Zij spraken over een storing en ik kon op saldo gaan reizen en krijg mijn geld als het goed is terug. ‘S middags was ik nog steeds nieuwsgierig en heb toen aan de andere kant van Nederland een paar uur later nogmaals geprobeerd mijn bestelling op te halen. Weer stond er geen bestelling klaar. Nu komt dus de echte vraag: is het mogelijk om dit product op je ov-chipkaart te laden? Het lijkt te moeten kunnen. Ik kreeg gisteren immers een bevestigingsmail dat het product klaar stond op de automaat. Maar de hele dag was daar niks te bekennen. Is het dus wel de bedoeling dat de optie laden op ov-chipkaart beschikbaar is? In de praktijk blijkt laden dus niet mogelijk. Ik kan me niet voorstellen dat er de hele dag een storing mbt bestellingen is geweest.
Badge +3
Ik heb de mail gisteren ontvangen met de aanbieding voor twee dagretours met vrije bestemmingskeuze. Het is op zich een erg mooie aanbieding.
@momo bedoelde uiteraard 2e pinksterdag:D
Fijn want wil op hemelvaartsdag de trein van 8.52 nemen waarschijnlijk kan dit dus gewoon?
Reputatie 7
Badge +2
Het is weer een kwestie van niet duidelijk of niet consequent communiceren.

In de openingspost van Thomas staat:
"Deze producten zijn geldig t/m 31 mei 2018 en zijn doordeweeks ná 9:00 uur geldig en in het weekend de hele dag. Op Koningsdag (27 april 2018) zijn deze treinaanbiedingen niet geldig."
Geen vermelding over feestdagen.

En volg ik de link uit de ontvangen mail naar de pagina om te verzilveren:
"Reizen kan van maandag t/m vrijdag na 9.00 uur of in het weekend en feestdagen de hele dag"
staat dan er niets bij over Koningsdag. Wil je echter bestellen dan is 27 april grijs en dus niet mogelijk.

Op basis van de bestel pagina zou ik zeggen, ja op feestdagen als Hemelvaartsdag en 2e Paasdag kun je voor 9.00 uur reizen met deze kaartjes.


Edit: Pasen is natuurlijk al geweest, maar Pinksteren moet nog komen en valt binnen de periode.
Zijn deze kaartjes op hemelvaartsdag en 2e paasdag gewoon voor 9 uur geldig staat namelijk niets over bij de voorwaarden ???
Haha ja ik ook, maar ik heb de aanbieding wel gekregen.

Wellicht komt hij morgen bij anderen.
Reputatie 7
Badge +2
Oei, dan mag ik ook wel op gaan passen :8
Reputatie 7
Badge
Wat heb je misdaan?de waarheid geschreven, en niets dan de waarheid.
Reputatie 7
Badge +2
Wat heb je misdaan?
Reputatie 7
Badge
Niks mail ontvangen. Ik sta vast op de zwarte lijst 🆒
Reputatie 7
Badge +2
Wellicht was deze al in draft klaar gezet en pas vandaag voor ons zichtbaar.

Ik had de mail hierover rond half 5 vandaag binnen.
Reputatie 7
Badge
Ik heb m ook niet eerder dan nu gezien
Badge +3
Is de datum van dit topic weer helemaal mis? Of loopt je klok verkeerd Thomas NS en heeft niemand nog gereageerd en ben ik de eerste?

Overigens nog geen mail hierover ontvangen... wacht nog wel even af.

Reageer