beantwoord

NS Extra check-uit alert services - toegestuurd formulier werkt niet, wat te doen?

• 14 maart 2017
  • 6 reacties
  • 171 Bekeken

Vanochtend kreeg ik per mail een 'check-uit alert service'. Keurige services... begin dit jaar kreeg ik mijn eerste 'check-uit alert service' wat niet vlekkeloos verliep (het is uiteindelijk keurig opgelost).
https://forum.ns.nl/ns-extra-35/ns-extra-check-uit-alert-service-toegestuurd-formulier-werkt-niet-doen-30697

Deze keer heb ik exact hetzelfde probleem als toen: bij het invullen krijg ik op het eind wederom de textregel: Let op: Er zijn op dit kaartnummer en op deze datum geen transacties bij ons bekend. Wederom een technisch probleem???

Maar ook nu weer... in Leiden CS staan er poortjes... en deze zijn alleen te openen m.b.v. een geldige OV-chipkaart... en neen ik loop achter niemand aan, waardoor de poortjes reeds zijn geopend... zeker niet op dit tijdstip toen ik in Leiden arriveerde.

Volgens mij heet dit een déjà vu ervaring... kunt u mij opnieuw helpen, bij voorbaat dank.

m.v.G. uido
icon

Beste antwoord door Thomas NS 21 maart 2017, 15:45

Via privéberichten heb ik gekeken naar de situatie van de reishistorie, en ben ik tot de conclusie gekomen dat er een check-uit niet helemaal goed is gegaan. De teveel betaalde kosten heb ik naar Guido2 overgemaakt.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hallo Guido2, vervelend dat het weer niet helemaal goed is gegaan.

Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen, je mag mij hetzelfde privébericht sturen wat je destijds aan Klaas-Jan hebt verstuurd, dan kijk ik met je mee.
Goedemorgen Thomas,

Dit waren de berichten die ik destijds met Klaas-Jan heb gewisseld:

1)
Vanochtend kreeg ik voor het eerst per mail een 'check-uit alert service'. Op 26 december j.l. reisde ik van Amsterdam CS (tijd van inchecken: 00:47:56) naar Leiden CS. Volgens de alert service heb ik niet uitgecheckt... vreemd want in Leiden staan alleen gesloten poortjes en wil je het station verlaten dan moet je wel uitchecken (??) Nu krijg ik het alert, prima met daarbij een link om de ontbrekende gegevens (deels al ingevuld) in te vullen... van: Station Amsterdam CS, naar: Leiden CS - so far so good - maar bij de vraag: incheckmoment, maak de keuze: spit, dal of weekend... wat ik ook invul daarna komt op mijn scherm: Let op: Er zijn op dit kaartnummer en op deze datum geen transacties bij ons bekend. Controle: op mijn reishistorie staat de reis vermeld, ik krijg een alert met de betreffende reis... en nu zegt het scherm: Let op: Er zijn op dit kaartnummer en op deze datum geen transacties bij ons bekend.
Wat nu te doen? Bij voorbaat dank, m.v.G. uido

2)
Welkom op het NS Serviceforum Guido2. Spijtig om te vernemen dat het formulier niet goed werkt. Ik denk dat ik het even moet nakijken, ik durf zo niet te zeggen hoe dit kan. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privé bericht versturen met NAW-gegevens, geboortedatum en ov-chipkaartnummer. Klaas-Jan.

3)
Beste Klaas-Jan, Dank voor uw reactie. Hierbij stuur ik mijn gegevens:
Guido ...., ....., ......, .....
NS-kaart: .......
Betreffende reisdatum: ......
Beginstation: Amsterdam Centraal
Tijd van inchecken: .....
Uitgecheckt in Leiden (niet geregistreerd).
Ik hoop dat u eruit komt. Veel succes. m.v.G. uido

4)
Bedankt voor alle gegevens. Het probleem met het formulier schijnt opgelost te zijn, maar ik heb de check gelijk maar even afgerond. Je krijgt spoedig 4,60 restitutie gestort op de rekening. Vriendelijke groet, Klaas-Jan

5)
Beste Klaas-Jan, Ik zag dat ik inderdaad een restitutie-overzicht heb gekregen. Hopelijk was het een niet al te ingewikkeld technisch probleem (link verbonden met de database). In ieder geval mijn probleem is opgelost, mijn dank daarvoor. m.v.G. uido

Het bovenstaande was de correspondentie van destijds.
Nu betreft het:

Kaartnummer: ......
Reisdatum: .....
Beginstation: Amsterdam Centraal
Tijd van inchecken: 01:32:28

Ik ben in Leiden CS uitgestapt en ben door de poortjes gegaan
d.m.v. mijn OV-kaart.

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb kunnen aanleveren om dit probleem op te lossen.
Bij voorbaat dank,

m.v.G. uido
Reputatie 7
Je hebt nu al je gegevens op een openbaar forum gezet, dat kun je beter niet doen. Je kunt dit een uur na het posten nog wijzigen door op het potloodje te drukken.
Je hebt nu al je gegevens op een openbaar forum gezet, dat kun je beter niet doen. Je kunt dit een uur na het posten nog wijzigen door op het potloodje te drukken.

Mijn dank, ik hoop dat het nu van het verdwenen is... (maar wel leesbaar voor Thomas NS) m.v.G. uido
Reputatie 7
Guido2, ik heb je een privébericht verstuurd, zullen we daarin deze case proberen op te lossen?
Reputatie 7
Via privéberichten heb ik gekeken naar de situatie van de reishistorie, en ben ik tot de conclusie gekomen dat er een check-uit niet helemaal goed is gegaan. De teveel betaalde kosten heb ik naar Guido2 overgemaakt.

Reageer