Sticky

NS Extra december: exclusief voordeel op 2 soorten retourtjes

In december krijgen NS Extra deelnemers een e-mail met twee aanbiedingen: een Avondretour voor € 9, en een Superdalretour voor € 12. Deze retourtjes gelden vanaf een bepaald tijdstip. Daardoor reis je met deze retourtjes extra voordelig met de trein.

Om je te inspireren hebben we een webpagina gemaakt met ideeën voor korte uitjes. Maar denk ook eens aan familie of vrienden bezoeken. Er zijn allerlei aanleidingen om met de trein naar jouw bestemming te reizen. En dat kan nu extra voordelig. Waar ga jij naartoe?

Voorwaarden
Deze retourtjes zijn alleen voor deelnemers van NS Extra. Je hebt hiervoor de codes nodig uit de e-mail die je op 12 of 13 december van NS Extra hebt gekregen.

Superdalretour: hiermee reis je op een vooraf gespecificeerd traject vanaf 11.00 tot uiterlijk 04.00 de volgende dag. Dit kan zowel door de week als in het weekend. Dus als je geen vroege vogel bent en wel wat later kunt vertrekken, reis je voor maar € 12 heen en terug.

Avondretour: hiermee reis je op een vooraf gespecificeerd traject na 18:30 tot uiterlijk 04.00 de volgende dag. Dit kan zowel door de week als in het weekend. Dus ga je een avondje uit, dan reis je voor €9 heen en terug.

Voor beide tickets geldt dat je ze kunt kopen t/m 31 december 2018, en je kunt reizen t/m 31 januari 2019. Er zijn alleen 2e klas tickets beschikbaar.

48 reacties

Is het met een avondretour ook mogelijk om om 18.25 in te checken als de trein van 18.28 de beste optie is? Of geldt deze speling van 5 minuten niet met een e-ticket?
Reputatie 7
Badge +4
Er is geen speling met een e-ticket en met deze dus ook niet. Hij is geldig vanaf 18.30 uur. U mag zich voor die tijd niet in de trein bevinden.
Er is geen speling met een e-ticket en met deze dus ook niet. Hij is geldig vanaf 18.30 uur.

Dat vermoeden had ik al, bedankt voor je antwoord!

Dan heb ik vervolgens nog een vraag: ik heb een mail gekregen met codes voor een avondretour maar er wordt niet gesproken over een superdalretour. Door bovenstaand bericht zie ik dat er ook een dalretour is. Aangezien ik dus wat eerder met de trein moet dan 18.30 ben ik daar nu wel in geïnteresseerd. Ik heb er echter geen specifieke mail over ontvangen met codes, kan ik alsnog gebruik maken van codes voor een superdalretour?
Reputatie 7
Badge +4
De mails die worden verzonden zijn niet altijd dezelfde. Ik kreeg de aanbieding wel via de mail, maar er is een zekere differentiatie in het aanbod. Een superdalretour kost 12 euro en is geldig vanaf elf uur. Heeft u er overheen gekeken? Ze gelden voor deelnemers van NSExtra.
Is een superdalretour geldig in een een trein van Blauwnet?
Kan ik ook een superdalretour kopen voor mijn dochter van 18?
Badge +3
Is een superdalretour geldig in een een trein van Blauwnet?
Ja, alle treinen in Nederland, met uitzondering van Thalys en Eurostar.

Voor de IC direct tussen Schiphol en Rotterdam en ICE treinen richting Duitsland is wel een toeslag nodig.
Badge +3
Kan ik ook een superdalretour kopen voor mijn dochter van 18?
Ja hoor, de codes kunnen eenmalig door om het even wie gebruikt worden.
Kan ik met een Superdalretour ook een tussenstop maken op een station wat op de route ligt?
Is het dus mogelijk om tussentijds op een ander station dan de eindbestemming uit de checken en daar weer in te checken naar de eindbestemming?
@Stipje
Ja hoor, het is geen enkel probleem om even een tussenstop te maken op een station wat op jouw aangegeven traject ligt 🙂.
Wat kost zo'n kaart als ik 1e klas wil reizen?

ChrisDM
Badge +3
Wat kost zo'n kaart als ik 1e klas wil reizen?

Er zijn alleen 2e klas tickets beschikbaar.
Ik probeerde zojuist een Superdalretour te regelen voor vandaag, alleen krijg ik bij het afrekenen de prijs te zien ZONDER te korting, welke wel in het winkelwagentje op de NS pagina is toegevoegd en bijgewerkt. Is hier wat aan te doen?
Goedemiddag Richard N.! Heb je op de stap 'Gegevens controleren' ook de kortingscode ingevoerd die je hebt gekregen via de e-mail?
Het boeken en betalen van het Superdalretour gaat inderdaad niet goed. Zodra je betaalt (zowel via iDeal als creditcard) wordt het bedrag zonder korting afgeschreven. En ja...de kortingscode is ingevoerd. Bugje denk ik.
Goedemiddag Richard N.! Heb je op de stap 'Gegevens controleren' ook de kortingscode ingevoerd die je hebt gekregen via de e-mail?

...welke wel in het winkelwagentje op de NS pagina is toegevoegd en bijgewerkt...

Zoals ik al zei, heb ik de code toegevoegd en is de prijs bijgewerkt in het winkelmandje op de NS pagina, maar zodra ik doorga naar de betaling, krijg ik de volledige prijs (dus exclusief de korting) te zien om af te rekenen.
Ah op die manier. Dat is inderdaad niet de bedoeling! Ik zie dit onderhand ook al een bekende fout is hierbij, heb er net een e-mail over gekregen. We zijn uiteraard bezig om dit ook op te lossen. Mocht je de betaling toch al hebben afgerond voor het bedrag zonder korting, dan kun je daarvoor contact op nemen met onze Klantenservice om het verschil teruggestort te krijgen. Dat kan via 030-7515155, Twitter of Facebook.
Ik heb het kaartje nog niet 'gekocht', maar ik hoop er wel vandaag nog mee op pad te gaan (en ook morgenavond met een Avondretour op reis te kunnen gaan). Is het mogelijk om beide aan te schaffen en het kortingsbedrag later teruggestort te krijgen?
Het is nu wel gelukt om het kaartje voor vandaag met korting aan te schaffen, maar als ik het kaartje voor morgenavond probeer te kopen, krijg ik de volgende melding: "Er gaat iets fout met het toepassen van uw kortingscode. Probeer het nog een keer of neem contact op met de klantenservice." Kan het zijn dat mijn codes ongeldig gemaakt zijn, en zo ja, wat kan ik doen om alsnog met korting een Avondretour-ticket aan te schaffen, geldig voor 15 December (morgen dus)?
Wat vervelend dat dit gebeurt, Richard N.. Je kunt dan inderdaad het beste contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.
Ik wil graag van de aanbieding gebruik maken, maar weet nog niet wanneer (datum tot 31-12-2019) of waarheen (eindbestemming); Is die combinatie ook mogelijk?
Welkom bij onze NS Community, Pauwtje!

Ja, bij het Avondretour kun je er ook voor kiezen om de datum later te bepalen.
Ik zou het erg leuk hebben gevonden als ik deze aanbieding per mail ook ontvangen had ...
Voor zover ik weet hebben alle NS Extra deelnemers die hebben aangegeven aanbiedingen te willen krijgen deze aanbieding ook werkelijk gekregen, Patlam. Ben jij ook een NS Extra deelnemer?
Ja, ik ben een NS Extra deelnemer. Voor zover ik weet het ik andere aanbiedingen wel gehad, zoals in oktober het dagretour voor euro 15,00

Reageer