NS Extra: een cadeautje!

• 5 augustus 2016
  • 70 reacties
  • 3898 Bekeken

Donderdag 4 augustus hebben we reizigers die zich hebben aangemeld voor NS Extra een leuk persoonlijk cadeautje gegeven. Dit verschilt per klant en hangt af van je relatie met NS. De klanten die dit krijgen hebben NS toestemming gegeven hen te benaderen. Hieronder lees je de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Stel hem gerust in dit topic!

Let op! Vanuit de Spoordeelweken is er ook een Upgrade 1e klas verstuurd. Hiervoor gelden andere voorwaarden.

Verzilveren
De upgrades en dagkaarten worden in de vorm van couponcodes aangeleverd. Heb je een klacht over de bonnen van Bol.com of Ako? Neem dan contact op met het bedrijf.

Moet ik de Upgrade per se uit printen?
De Upgrade 1e klas kun je ook op je OV-chipkaart laden.

Ik heb een Upgrade 1e klas gehad. Tot wanneer kan ik deze gebruiken?
In de mail die je hebt gekregen vind je een link naar een couponcode. Die couponcode kun je verzilveren tot 31 augustus. De Upgrade is geldig voor één dag in de periode tot en met 30 september. Voorafgaand aan de dag waarop je deze aanbieding wil gebruiken, print je een ticket met daarop je gegevens en de door jou gekozen reisdatum.

Ik heb een Upgrade 1e klas gehad. Mag mijn medereiziger nu ook 1e klas reizen?
De Upgrade is bedoeld voor één persoon. Deze is niet geldig voor een medereiziger tenzij diegene zelf ook een upgrade eerste klas heeft ontvangen of aangeschaft.

Ik heb een Upgrade 1e klas ontvangen. Ik heb echter zelf al een 1e klas abonnement. Mag ik een ander cadeau?
Het is niet mogelijk het ontvangen cadeau te ruilen voor een ander cadeau. Je kunt bij de kaartautomaat voor een dag van klasse wisselen. Als je vervolgens in- en uitcheckt, betaal je het tarief voor de tweede klas. Als je op die reis de upgrade naar de 1e klas gebruikt, reis je dus eerste klas terwijl je voor de tweede klas betaalt.

Mag ik het cadeau aan iemand anders geven?
Ja, dat mag. Het is niet verplicht om het cadeau zelf te gebruiken.

Mag ik de Upgrade 1e klas gebruiken in combinatie met een andere actie, zoals de dagkaart van € 12,50?
Nee, dat mag niet. De Upgrade 1e klas wordt gezien als een actie. Acties kunnen niet met elkaar worden gecombineerd.

Mag ik de Upgrade 1e klas combineren met een Keuzedag?
Ja, dat mag.

Ik heb een Voordeelurenabonnement/Dal Voordeel. Hoe kan ik de Upgrade gebruiken?
Met je abonnement kun je gewoon in- en uitchecken, zodat je korting krijgt. De Upgrade print je uit en deze geeft je het recht om in de 1e klas te zitten.

Ik heb een ander cadeau ontvangen dan mijn partner/vriend/reisgenoot. Maar we willen samen reizen. Wat nu?
Het is niet mogelijk om een eigen keuze te maken uit de verstuurde aanbiedingen. Het hangt af van je relatie met NS welk cadeau je ontvangt.

Mag ik de Upgrade combineren met de NS Jongerentoer?
Nee, de Upgrade wordt gezien als actie. Deze is daarom niet te combineren met andere acties zoals de jongerentoer.

Ik ben de e-mail met mijn cadeau kwijt. Wat nu?
Controleer de prullenbak in je e-mail. Staat hij daar ook niet meer in, dan kunnen we helaas niets voor je betekenen.

Kan ik de dagkaart van NS Extra of de Upgrade 1e klas combineren met de Meereiskaart?
Nee, de Upgrade en de dagkaart worden gezien als actie. Deze zijn daarom niet te combineren met andere acties zoals de Meereiskaart.

Ik ga op vakantie en ben pas na 30 september terug. Kan ik de Upgrade 1e klas dan nog gebruiken?
De Upgrade is te verzilveren tot en met 30 september. Zorg dus dat je dit voor die tijd doet.

Mag ik de Upgrade 1e klas gewoon de hele dag gebruiken?
De Upgrade 1e klas is doordeweeks geldig vanaf 09.00 en in de weekenden de hele dag.

70 reacties

Reputatie 4
Ik heb aan het proefpanel meegedaan. Kom ik nu ook in aanmerking voor een cadeautje, Sivan NS?
Reputatie 7
Badge +4
Verstandig het even op een rijtje te zetten, Sivan! Het regent vragen hierover, dan kunnen we er naar verwijzen.

Misschien is het goed helderheid te geven over de combinatie van NSExtra en de kaartjes uit de Spoordeelweken omdat die ten dele tegelijkertijd lopen.
Iedereen die is aangemeld, die in het bezit is van een abonnement én die ons toestemming heeft gegeven om dergelijke mailingen te sturen, zou bericht van ons moeten hebben gehad. Wil je mij anders even een privébericht sturen met je gegevens?
@Thom: ik heb een extra dikgedrukte regel toegevoegd 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Zo ken ik je weer 😉
Goedmorgen
Heb idd een kado gehad, verzilveren naar 1e klas
Nu heb ik dit geprobeerd maar moet een reisdatum invullen
Die heb ik nog niet, geldig tot eind September dus dat duurt nog even en heb nog geen planning gemaakt
Wat nu?
Kan het zonder reisdatum invullen?
Dit lijkt op het formulier via uw website NIET mogelijk
Dag Willy, en welkom!

Je kunt de Upgrade ook later verzilveren. Dat kan nog tot 31 augustus.
Dag Willy, en welkom!

Je kunt de Upgrade ook later verzilveren. Dat kan nog tot 31 augustus.

Maar als ik dan de reisdatum ook nog niet weet?
Ben nogal spontaan met reizen
Kan het niet gewoon, zonder invullen datum, toch op de OV kaart verzilverd worden?
Dan kan ik het ophalen bij de automaat op de dag dat ik ga reizen
Snap ik, Willy. Helaas zul je toch tijdens het verzilveren een datum moeten kiezen. Je hebt dus tot 31 augustus om een datum te bedenken. Er is geen andere mogelijkheid.
Erg jammer dat dit kado zo verzilverd moet worden, jammer dat jullie het formulier niet wijzigen
Je bent natuurlijk niet verplicht ons cadeau te gebruiken, Willy. Het is helaas niet zo simpel als het wijzigen van het formulier.

Hopelijk vind je alsnog een mooie datum.
Je bent natuurlijk niet verplicht ons cadeau te gebruiken, Willy. Het is helaas niet zo simpel als het wijzigen van het formulier.

Hopelijk vind je alsnog een mooie datum.

Zal mijn best dus doen, want ik wil dit kado absoluut WEL gebruiken
Mijn dank
Iedereen die is aangemeld, die in het bezit is van een abonnement én die ons toestemming heeft gegeven om dergelijke mailingen te sturen, zou bericht van ons moeten hebben gehad.

Sivan NS,

Ik heb geen bericht ontvangen. Ik heb ook al in mijn ongewenste mails gekeken. Wordt er hier nog naar iets anders gekeken zoals (buitenlands) adres?

Ik heb een bevestiging van inschrijving voor NS Extra ontvangen. Op 6 juli heeft Erryt NS dan iets aan mijn instellingen veranderd zodat ik toch mails van NS kan ontvangen.

Ondertussen heb ik enkel een enquête ontvangen met vragen rond NS Extra. Mijn mailadres is dus wel gekend.

Alvast bedankt,
Herrie
Reputatie 4
Ik had mijn mail nog niet gecheckt, maar daar blijkt toch een cadeautje in te zitten. Ik ga kijken of ik in september in de gelegenheid ben in het weekend 1e klas te reizen.
Badge +3
In dit topic gaf Laura aan dat de Upgrade ook kan worden klaargezet om op een OV-chipkaart te laden, maar die informatie is nog niet in dit topic terug te vinden.
Klopt inderdaad Tochjo. Ik ga dit even aan Sivan doorgeven zodat zij dit kan aanpassen. Bedankt voor je oplettendheid.
IK wil alleen even weten of je die upgrade ook in combinatie mag gebruiken met een uitje vanuit de spoordeelwinkel?
Reputatie 7
Badge +4
Helaas niet want het zijn beide actiekaartjes en die mag je niet combineren.
Reputatie 2
Dag,
Ik zie dat ik een cadeautje krijg, omdat ik meedoen met NS Extra. Echter, ik heb niets aan het presentje omdat ik al eerste klas reis. Is er een alternatief voor mij?
Jelle
Snap ik, Willy. Helaas zul je toch tijdens het verzilveren een datum moeten kiezen. Je hebt dus tot 31 augustus om een datum te bedenken. Er is geen andere mogelijkheid.waarom veranderen jullie dat niet in de toekomst dat is meer klantvriendelijker
Hoi Mrx-46. Je hoeft het cadeautje uiteraard niet te gebruiken (al hopen we natuurlijk dat je er alsnog plezier aan zult beleven).

Je hebt in principe alle tijd om een datum te kiezen om te gaan reizen. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die spontaan willen reizen, maar deze mensen kunnen tot 31 augustus alsnog spontaan besluiten om te reizen. Stel dat jij vandaag besluit dat je morgen een treinreis wil maken, dan kun je dit vandaag regelen. Die 'klantonvriendelijkheid' geldt dus alleen wanneer je na die verzilvertermijn wil gaan reizen. Dat is nu eenmaal een keuze die we hebben gemaakt, die geldt voor vrijwel alle acties.
Dan is het misschien toch handiger in de toekomst meer naar de klant te luisteren dan zonder daar over na te denken die keuze te maken ik hoop toch dat jullie in de toekomst dit veranderen in een kaart die je tot eind september per dag kan gebruiken en niet zoals nu tot 31 augustus maar tot de einddatum dus.
Hoi Mrx-46. Natuurlijk hebben we er goed over nagedacht. Gelukkig kunnen de meeste klanten zich goed vinden in de werkwijze m.b.t. de e-tickets. Het kan echter altijd voorkomen dat er een groep klanten is die het beleid net even iets anders ziet. Ik heb je suggestie doorgezet, maar ik verwacht geen aanpassing in de korte termijn.
je begrijpt het niet er zijn een hele grote groep die geen gebruik maakt van de actie en een kleine groep wel en misschien ook ikzelf en dan is er maar een hele kleine groep die zich hier aanmeld vandaar lijkt het wel of ik 1 van weinige zou zijn met deze klacht en dan heb je ook een heleboel mensen die hun klachten niet aan de ns doorgeven
Reputatie 4
Erg jammer dat dit kado zo verzilverd moet worden, jammer dat jullie het formulier niet wijzigen
Ik snap de logica ook niet, waarom is de verzilver en gebruikdatum niet hetzelfde. Ik ben t/m september voor werk in het buitenland en heb nu maar een datum gegokt.

Reageer