NS Extra: een cadeautje!

  • 5 augustus 2016
  • 70 reacties
  • 3930 Bekeken

Donderdag 4 augustus hebben we reizigers die zich hebben aangemeld voor NS Extra een leuk persoonlijk cadeautje gegeven. Dit verschilt per klant en hangt af van je relatie met NS. De klanten die dit krijgen hebben NS toestemming gegeven hen te benaderen. Hieronder lees je de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Stel hem gerust in dit topic!

Let op! Vanuit de Spoordeelweken is er ook een Upgrade 1e klas verstuurd. Hiervoor gelden andere voorwaarden.

Verzilveren
De upgrades en dagkaarten worden in de vorm van couponcodes aangeleverd. Heb je een klacht over de bonnen van Bol.com of Ako? Neem dan contact op met het bedrijf.

Moet ik de Upgrade per se uit printen?
De Upgrade 1e klas kun je ook op je OV-chipkaart laden.

Ik heb een Upgrade 1e klas gehad. Tot wanneer kan ik deze gebruiken?
In de mail die je hebt gekregen vind je een link naar een couponcode. Die couponcode kun je verzilveren tot 31 augustus. De Upgrade is geldig voor één dag in de periode tot en met 30 september. Voorafgaand aan de dag waarop je deze aanbieding wil gebruiken, print je een ticket met daarop je gegevens en de door jou gekozen reisdatum.

Ik heb een Upgrade 1e klas gehad. Mag mijn medereiziger nu ook 1e klas reizen?
De Upgrade is bedoeld voor één persoon. Deze is niet geldig voor een medereiziger tenzij diegene zelf ook een upgrade eerste klas heeft ontvangen of aangeschaft.

Ik heb een Upgrade 1e klas ontvangen. Ik heb echter zelf al een 1e klas abonnement. Mag ik een ander cadeau?
Het is niet mogelijk het ontvangen cadeau te ruilen voor een ander cadeau. Je kunt bij de kaartautomaat voor een dag van klasse wisselen. Als je vervolgens in- en uitcheckt, betaal je het tarief voor de tweede klas. Als je op die reis de upgrade naar de 1e klas gebruikt, reis je dus eerste klas terwijl je voor de tweede klas betaalt.

Mag ik het cadeau aan iemand anders geven?
Ja, dat mag. Het is niet verplicht om het cadeau zelf te gebruiken.

Mag ik de Upgrade 1e klas gebruiken in combinatie met een andere actie, zoals de dagkaart van € 12,50?
Nee, dat mag niet. De Upgrade 1e klas wordt gezien als een actie. Acties kunnen niet met elkaar worden gecombineerd.

Mag ik de Upgrade 1e klas combineren met een Keuzedag?
Ja, dat mag.

Ik heb een Voordeelurenabonnement/Dal Voordeel. Hoe kan ik de Upgrade gebruiken?
Met je abonnement kun je gewoon in- en uitchecken, zodat je korting krijgt. De Upgrade print je uit en deze geeft je het recht om in de 1e klas te zitten.

Ik heb een ander cadeau ontvangen dan mijn partner/vriend/reisgenoot. Maar we willen samen reizen. Wat nu?
Het is niet mogelijk om een eigen keuze te maken uit de verstuurde aanbiedingen. Het hangt af van je relatie met NS welk cadeau je ontvangt.

Mag ik de Upgrade combineren met de NS Jongerentoer?
Nee, de Upgrade wordt gezien als actie. Deze is daarom niet te combineren met andere acties zoals de jongerentoer.

Ik ben de e-mail met mijn cadeau kwijt. Wat nu?
Controleer de prullenbak in je e-mail. Staat hij daar ook niet meer in, dan kunnen we helaas niets voor je betekenen.

Kan ik de dagkaart van NS Extra of de Upgrade 1e klas combineren met de Meereiskaart?
Nee, de Upgrade en de dagkaart worden gezien als actie. Deze zijn daarom niet te combineren met andere acties zoals de Meereiskaart.

Ik ga op vakantie en ben pas na 30 september terug. Kan ik de Upgrade 1e klas dan nog gebruiken?
De Upgrade is te verzilveren tot en met 30 september. Zorg dus dat je dit voor die tijd doet.

Mag ik de Upgrade 1e klas gewoon de hele dag gebruiken?
De Upgrade 1e klas is doordeweeks geldig vanaf 09.00 en in de weekenden de hele dag.

70 reacties

Badge
Beste barnold, zoals Klaas-Jan al aangeeft krijg jij waarschijnlijk op een ander moment een e-mail dan je vrouw. Ik wil wel graag controleren of alles goed in het systeem staat. Wil je mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kijk ik het voor je na. Een privébericht stuur je door op mijn gebruikersnaam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'.
inmiddels weer dat gekke feniomeen dat mijn vrouw wel weer een super dal dagretour aanbieding krijgt. en ik hoor niets. alleen een stom filmpje omdat ik vandaag jarig ben. mijn vrouw krijgt het kadootje.
het is heel onaangenaam dat ns zomaar lukraak verschillende kadootjes uitdeelt.
Ik heb ook als terugkoppeling ontvangen dat hier geen problemen mee zijn gedetecteerd.
De cadeautjes kunnen inderdaad per reiziger en moment verschillen.
ik ben ook al lang geregistreerd en merk ook nooit wat, mijn vrouw wel dus.
overigens is inmiddels dat cadeautje van het extra reistegoed van eur 2.50 opgelost, het blijkt te gaan om een uiterst ongelukkige kleurkeuze op het keuze scherm, als of de keuze uitgegrijsd was (niet geldig dus) terwijl de ontwerper kennelijk bedoelde aan te geven dat de keuze juist wel voor dit item gemaakt was. de 2,50 staat nu op haar kaart.
maar gek blijft het dat ns zomaar willekeurig wat cadeautjes uitdeelt.
Beste NS, ergens lijkt iets mis te gaan. Ik lees nu dit over een cadeautje, mijn vrouw kreeg ook al een hoesje toegestuurd, familieleden krijgen via NS extra dingen, maar ik vis achter het net. Ik ben al vanaf de pilot aangemeld voor NS Extra maar heb er nooit wat van gemerkt. Als ik mij nogmaals wil registreren krijg ik de melding dat ik al geregistreerd ben dus dat staat wel goed in het systeem. Overigens kreeg ik ook het blad Spoor niet, dat is inmiddels opgelost. Staat er nog ergens een vinkje verkeerd ofzo? Hoop dat jullie kunnen zien of alles goed geregistreerd is. Groeten.
Ik zoek uit hoe dit zit barnold.
mooi, als je privé gegevens nodig hebt laat dat dan maar even weten.
Ik zoek uit hoe dit zit barnold.
mijn vrouw heeft een mailtje met aankondiging dat er eur 2.50 saldo tegoed aan haar gegeven wordt omdat ze als ns extra klant wel 5 keer gereisd heeft.
ik ben ook ns extra klant, maar heb nog niets gezien deze weken.
vreemd.
bovendien geeft de automaat wel aan dat er saldo voor haar klaar staat, maar kan ze het niet selecteren om op de chipkaart te laden, soort dode mus, waarvan je alleen het lijkje ziet.
Reputatie 7
@simonelo voor traject vrij telt hij wel!
Oke bedankt, dan nog 1 vraag. Ik heb ook een traject vrij abonnement, geld het daarvoor wel? Dan kan ik het vandaag nog op het nippertje aanmelden
Reputatie 7
Badge +4
Dat is absoluut niet toegestaan. De groepsticket is een actiekaartje en dat is dit kaartje ook. Twee actiekaartjes mogen niet worden gecombineerd. Met een groepsretour reist u altijd tweede klas.
Kan ik deze actie naar eerste klas ook gebruiken in combinatie met een groepsticket van NS?
Ik heb mijn kado verzilverd door het voor vandaag op mijn OV-kaart te laten zetten. Ophalen bij de automaat lukte helaas 2x niet vanmorgen: "kan op dit moment geen producten ophalen". Het tijdstip nadert dat ik ermee wil reizen. Zou het een tijdelijk probleem van de automaat zijn?
Wellicht dat je deze later nog ontvangt. Je bent wel aangemeld voor NS Extra?

Voor zover ik weet wel.
Wellicht dat je deze later nog ontvangt. Je bent wel aangemeld voor NS Extra?
@B langver Nee, die voucher wordt vaak uitgedeeld als er hinder is door werkzaamheden.

@nsfreak2011 Wat een mazzel! Hopelijk kun je er wat leuks mee doen.


Ok duidelijk, heb die wel ontvangen, maar geen andere mail (heb spam etc gechecked).

Helaas.
Dat zegt zeker genoeg. Goed om dat te lezen!
Reputatie 1
@B langver Nee, die voucher wordt vaak uitgedeeld als er hinder is door werkzaamheden.

@nsfreak2011 Wat een mazzel! Hopelijk kun je er wat leuks mee doen.


Yep! Heb hem al verzilverd. In ieder geval ben ik een hele trouwe klant bij NS.
Heb 2 verschillende abonnementen bij ns. Zakelijk als privé. Zegt al genoeg 🙂
@B langver Nee, die voucher wordt vaak uitgedeeld als er hinder is door werkzaamheden.

@nsfreak2011 Wat een mazzel! Hopelijk kun je er wat leuks mee doen.
Reputatie 1
Is het veel besproken presentje hetzelfde als het gratis kopje koffie ( vanwege de overlast tijdens de werkzaamheden)?

Ik heb een paar weken geleden een e-mail van Ns ontvangen. NS bedankte mij dat ik al 10 jaar klant ben bij NS en ik kreeg van NS een Voucher bij Bol.com. Echter ben ik pas 8 jaar klant bij NS 🙂 Ik heb wel gebruik gemaakt van m'n cadeau van NS 😛
Is het veel besproken presentje hetzelfde als het gratis kopje koffie ( vanwege de overlast tijdens de werkzaamheden)?
Spijtig dat het je niet bevalt Paul. Het blijft een gratis presentje.
Ik heb je username aangepast, omdat alleen moderators de toevoeging NS hebben.
Wat is dat toch een nodeloze bureaucratie. Dit cadeau is een nepcadeau. Waarom nu al een datum opgeven, als je nog niet weet wanneer je in september gaat reizen. Zo vergaat je zelfs de lust om in de tweede klas te reizen. Dus toch maar de auto nemen om comfortabel in de "privé eerste klas" naar mijn bestemming te reizen.
Reputatie 7
Regels niet kennen, nu maak je me nieuwsgierig ;)

Dat lijkt mij ook, maar dat is er nu alleen in de vorm in combinatie met direct een datum vastleggen.
Reputatie 3
Ik lees zelfs regelmatig hier dat conducteur de regels niet kennen....

Het lijkt me vrij simpel om iemand een code te sturen die 1x ingewisseld kan worden en daarna niet meer zonder dat je een maand van te voren al een datum moet invullen bv.

Reageer