beantwoord

NS Extra en NS Flex hoe combineer ik die?

Sinds kort heb ik NS Flex. Ook heb ik me aangemeld voor NS Extra.
Nu krijg ik een code waarmee ik gratis kan upgraden naar 1e klas maar dan moet ik wel een kaartje kopen. Dat wil ik niet, daarom heb ik Flex.

Hoe kan ik toch upgraden en Flex gebruiken?

Alvast bedankt, Ineke
icon

Beste antwoord door Staanplaats 24 november 2018, 09:42

Met die code kun je een gratis e-ticket aanmaken voor de gewenste reisdatum. Met het geprinte ticket kun je eerste klas reizen. Inchecken en afrekenen gaat op de gebruikelijke manier met de flex kaart.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Met die code kun je een gratis e-ticket aanmaken voor de gewenste reisdatum. Met het geprinte ticket kun je eerste klas reizen. Inchecken en afrekenen gaat op de gebruikelijke manier met de flex kaart.
Dank je wel
Staanplaats schreef:

Ik zie dat je een e-ticket in de app kunt krijgen, of het product kunt laden op de chipkaart. Je kunt dit dus gewoon gebruiken zonder los treinkaartje te kopen? En is dit voor een enkele reis of voor de hele dag?
Badge +3
Printen of in de app laden inderdaad, en dan bij controle even tonen. Is voor een hele dag (na 9:00 reizen). Op je kaart laden -als dat een optie is- dan mag dat ook.

Bij Flex wel even vóór de controle duidelijk zeggen dat je een losse 1e klas upgrade hebt, want anders registreren ze een afwijking (zit 1e klas) en krijg je een correctie voor je kiezen.
Hi Ivo. Welkom bij de Community.

Om de Upgrade te gebruiken dien je wel een 2e klas ticket te kopen of in- en uit te checken met een OV-chipkaart (met of zonder 2e klas abonnement). De Upgrade kan je bijvoorbeeld laden in de app en bij controle laat je je 2e klas vervoerbewijs zien + de upgrade. De Upgrade is 1 dag geldig.

Reageer