beantwoord

NS Extra gratis upgrade naar 1e klas

• 15 april 2019
  • 7 reacties
  • 1598 Bekeken

Ik heb me vandaag aangemeld voor NS Extra. Geen idee nog wat ik hier verder mee kan. Zag wel dat ik een gratis upgrade zou krijgen naar de 1e klas. Helaas niet meer informatie. Is dit voor een dag? Of langer? Hoe regel ik dit? Het zou in de bevestigingsmail staan, maar ik heb alleen een mail met een link gekregen om NS Extra te bevestigen.
icon

Beste antwoord door Thom 15 april 2019, 15:20

U krijgt na een week of twee er bericht over en dan mag u zelf de dag uitkiezen. Dit wel gesteld dat de aanmelding is gelukt.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U krijgt na een week of twee er bericht over en dan mag u zelf de dag uitkiezen. Dit wel gesteld dat de aanmelding is gelukt.
Nog steeds geen mail...
Ik wil je adviseren onze Klantenservice te benaderen, Marselaar. Bij voorkeur via Live Chat of Sociale Media. Zij kijken even met je mee en kunnen je aanmelding, tot op zekere hoogte, controleren. Laat je weten of het is gelukt?
Ik wil je adviseren onze Klantenservice te benaderen, Marselaar. Bij voorkeur via Live Chat of Sociale Media. Zij kijken even met je mee en kunnen je aanmelding, tot op zekere hoogte, controleren. Laat je weten of het is gelukt?

Ik heb nu code gekregen van de klantenservice. Moet ik een papieren kaartje bestellen en die upgraden dus. Teveel gedoe 😉
Badge +3
Nee hoor, die 2-1 upgrade kan je gewoon gebruiken naast je ov-chipkaart (met eventueel een abonnement). Je checkt gewoon 2e klas in en toont bij controle de upgrade.

Je mag hem uitprinten, laden in de NS app of als PDF (blokjescode) tonen op een telefoon of tablet. Volgens mij kan je hem zelfs op een (persoonlijke) ov-chipkaart laden, maar dat weet ik niet zeker.
@Robert B Ik kreeg dit antwoord op mijn vraag of ik dus een los ticket moest kopen:

bij NS extra krijg je inderdaad een upgrade van 2 naar 1. Je dient dus nog een 2de klas ticket te kopen en deze kun je dan upgraden naar 1e klas. Je betaald dan voor 2de klas maar reist dan 1e klas.

Maar jouw optie klinkt inderdaad makkelijk genoeg. Een beetje meer duidelijkheid had wel fijn geweest. NS Extra uitzoekwerk 😉
Badge +3
Ah, dat is dan inderdaad wat onduidelijk uitgelegd door NS.

Je moet in bezit zijn van een geldig 2e klas vervoerbewijs. Of dat een los kaartje / e-ticket is, of een incheck op een OV-chipkaart (al dan niet met abonnement of studentenreisproduct) maakt niets uit. De upgrade is heel de dag geldig, tot 04:00 de volgende ochtend.

Let wel op dat de 2-1 upgrade niet geldig is in combinatie met actiekaartjes (AH. Kruidvat, Spoordeelwinkel, Actie van de dag, Vakantieveilingen e.d.).

Reageer