NS Extra in oktober: ga naar jouw favoriete stad!

• 11 oktober 2018
  • 98 reacties
  • 6021 Bekeken

Toon eerste bericht

98 reacties

Reputatie 5

@s1mon9
De mail is ook niet in je spamfolder/ongewenste berichten terecht gekomen?

Nee, ook in de spam/ongewenste berichten niet binnengekomen. We wachten nog even af, maar ik begin te vrezen dat het wéér een nieuw nadeel van NS Flex is.
Badge +3
ik begin te vrezen dat het wéér een nieuw nadeel van NS Flex is.
Ik heb NS Flex Dal Vrij en de aanbieding wel ontvangen.
Reputatie 5
Ik heb NS Flex Weekend Voordeel, zou het daaraan liggen? Had de NS anders best mogen vertellen.
Reputatie 7
Badge +3
Raar dat je op 26 oktober al moet weten op welke dag(en) je in december gebruik wilt maken van de aanbieding.
Ik herinner me aanbiedingen uit het verleden waar je later de datum kon invullen. Waarom is dat nu niet het geval? Zo heb ik er niets aan.

De codes zijn t/m 15 november in te wisselen. U hoeft ze dus niet nu al te bestellen.
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb NS Flex Weekend Voordeel, zou het daaraan liggen? Had de NS anders best mogen vertellen.

Voor zo ver ik weet, staat NS Extra los van het soort abonnement je hebt. Het is wel zo dat niet altijd iedereen een NS Extra aanbieding krijgt. In sommige gevallen krijg je niets, dat heb ik een aantal keren gehad.
Reputatie 5

Ik heb NS Flex Weekend Voordeel, zou het daaraan liggen? Had de NS anders best mogen vertellen.Voor zo ver ik weet, staat NS Extra los van het soort abonnement je hebt. Het is wel zo dat niet altijd iedereen een NS Extra aanbieding krijgt. In sommige gevallen krijg je niets, dat heb ik een aantal keren gehad.

Ok, en hoe wordt dit precies bepaald? Had wel die actie met het gratis Greetz kaartje gekregen, maar daar heb ik niks aan. De laatste nuttige actie die ik kreeg, was in augustus, de zomerdeals.
Dat is zo. Maar mijn bezwaar blijft: ik moet lang vtv weten op welke dagen in december ik ga reizen... Geef mij de aanbiedingen van vroeger maar, waarbij je na de aankoop je reisdagen kon invullen.
@s1mon9 Wat MoDe aangeeft klopt inderdaad. Niet iedereen krijgt elke actie, vaak wordt dit willekeurig bepaald.

@Reinaert Ik begrijp dat dit lastig is, maar hoop dat je toch gebruik kunt maken van deze actie.
Reputatie 5
@s1mon9 Wat MoDe aangeeft klopt inderdaad. Niet iedereen krijgt elke actie, vaak wordt dit willekeurig bepaald.

@Reinaert Ik begrijp dat dit lastig is, maar hoop dat je toch gebruik kunt maken van deze actie.

Het voelt toch een beetje oneerlijk dat de ene persoon wel een aanbieding mag gebruiken, en de andere niet, en dat de NS geheim mag houden op basis waarvan dit gedaan wordt? Uit het woordje "vaak" begrijp ik dat dit niet altijd op willekeurige basis gebeurt?

Zal voor mij morgen weer een duurder dagje worden dan iemand die de aanbieding wel heeft gekregen, dat geeft toch een nare en oneerlijke bijsmaak.
Badge +3
Het lijkt inderdaad nogal willekeurig (en dus oneerlijk) maar als iedereen tegelijk die aanbiedingen krijgt kan het zomaar ineens erg druk worden in de trein (zie de 2-1 upgrade kaartjes van Treinpakkers).

Verder wordt er geselecteerd op regio en welk abonnement je hebt. Ik woon in Eindhoven en mocht bijv. goedkoop naar Maastricht en Utrecht bij een vorige actie. Met wat handigheid kon je overigens wel de link naar de bestelpagina bewerken, zodat ik bijv. ook voor hetzelfde bedrag naar Groningen mocht. Ik meen dat je tegenwoordig wel gewoon alle geselecteerde bestemmingen kunt kiezen, of elke bestemming in Nederland (dagretour).

De codes zijn niet persoonlijk, dus als je iemand kent die ze niet gebruikt mag je die zelf gewoon gebruiken.
Reputatie 5
maar als iedereen tegelijk die aanbiedingen krijgt kan het zomaar ineens erg druk worden in de trein (zie de 2-1 upgrade kaartjes van Treinpakkers).

Het verschil is alleen dat de Treinpakkers massaal over Nederland verspreid worden, terwijl NS Extra veel minder inschrijvingen heeft.
Met vaak doel ik op wat Robert B ook aangeeft. Regio en type abonnement speelt ook een rol, we proberen dit zo eerlijk mogelijk te verspreiden.
Hopelijk komt er snel weer een actie waar jij ook van kunt profiteren.
Ik zit dus met het zelfde probleem; uiterlijk 15 november zou ik dan kaartjes moeten kopen voor een reis die ik in december wil gaan maken maar waarvan ik nog geen precieze datum weet!
Hallo MHoed,

Ik begrijp dat dit lastig is om zo ver van te voren al te moeten bepalen, maar ik kan dit niet voor je aanpassen. Hopelijk vind je toch een manier om gebruik te maken van dit ticket.
Hallo MHoed,

Ik begrijp dat dit lastig is om zo ver van te voren al te moeten bepalen, maar ik kan dit niet voor je aanpassen. Hopelijk vind je toch een manier om gebruik te maken van dit ticket.

In meer dan een maand kunnen omstandigheden voordoen waardoor ik een geplande reis niet kan maken; Hoe zit dat dan met de reeds betaalde ticket? kan ik dan het geld terug krijgen?
Dat snap ik. Als het ticket verzilverd is, maar nog niet gedownload of geprint dan zijn er nog mogelijkheden voor restitutie.
Reputatie 7
Badge +2
Dat snap ik. Als het ticket verzilverd is, maar nog niet gedownload of geprint dan zijn er nog mogelijkheden voor restitutie.

Deze snap ik niet, want normaal gesproken krijg je geen restitutie als een e-ticket al verzilverd is. Maar ik begrijp dat je wel alles kunt invullen en dan nog niet moet gaan downloaden. Dat is handig, dan kun je bij een station zonder poortjes wel gaan reizen en als je controle krijgt dan download je hem even en als je geen controle krijgt, vraag je je geld terug.
om te printen moet je hem trouwens wel eerst downloaden 😉
Per definitie is er geen restitutie mogelijk bij E-tickets, omdat wij door de manier van reizen met een E-ticket geen mogelijkheid hebben om het gebruik te controleren. Dit is daarom ook opgenomen in de voorwaarden van de E-tickets. De laatste stap waar we nog wel controle over hebben is wanneer het ticket nog niet gedownload is. Is dat het geval, dan kunnen we het ticket blokkeren om het gebruik volledig te voorkomen. Die optie hebben we echter wel enkel wanneer de reisdatum nog niet is verstreken, dus jouw suggestie werkt daarbij niet, MoDe. 😉 Sowieso is dit altijd een coulance, er is geen enkele garantie dat we dit altijd doen.
Ik heb helaas nog geen reactie van Emedew gekregen. Hierdoor kan ik nog niet met hem meekijken. @Emedew, mocht je alsnog mijn hulp nodig hebben dan mag je me alsnog een privébericht sturen.
Hoi, ik heb een Dal korting met NS Extra. Ik heb deze aanbieding ontvangen. Kan mijn vrouw, zonder zelf in het bezit te zijn van een voordeelurenkaart, dit 'NS Extra Dagretour Voordeeluren' verzilveren en er mee reizen met iemand anders met een Dal korting kaart die op dat moment een keuzedag gebruikt?
Reputatie 5
Dat is gewoon mogelijk hoor, koetszy 🙂!
Bedankt!
Badge +3
Deze snap ik niet, want normaal gesproken krijg je geen restitutie als een e-ticket al verzilverd is. Maar ik begrijp dat je wel alles kunt invullen en dan nog niet moet gaan downloaden. Dat is handig, dan kun je bij een station zonder poortjes wel gaan reizen en als je controle krijgt dan download je hem even en als je geen controle krijgt, vraag je je geld terug.
om te printen moet je hem trouwens wel eerst downloaden 😉

Bij reisdatum kiezen en de gegevens (naam reiziger en geboortedatum invullen) is het bijna einde verhaal... Je hebt/krijgt dan een volledig geldig ticket voor die dag (een e-mail met bevestiging en "Haal mijn tickets op" link).

Die download kunnen ze zien (PDF e-ticket), en een import in de app ook. Daar houdt het op.

Het 'verzilveren' is dus de crux. Heb je iets gekocht (waar je later een datum zou moeten kiezen/invullen, maar dat nog niet hebt gedaan) alleen dan kan de code nog ongeldig verklaard worden, en krijg je je geld terug.

De link/couponcode die je gekregen hebt in je e-mail is dan vervallen en kan geen geldig ticket meer opleveren.

Helaas is het soms zo dat je vóór een bepaalde datum die link/code moet gebruiken (maar dan wel een reisdatum ergens in de toekomst mag kiezen nog)... Dat is meestal bij 'cadeautjes' zoals deze. Geld terug is dan ook niet echt van toepassing, gewoon bestellen vóór 15 november en een datum kiezen dus.

Liefst pas op de dag dat je wilt gaan reizen, maar dat is in dit geval niet echt haalbaar.
Aanbieding ontvangen via mail maar als je probeert kortingscode te verzilveren lukt dat niet en nadat je van alles hebt moeten invullen en overgaat naar betalen via bank-app, wordt aangegeven dat het oorspronkelijke bedrag voor de reis, zonder korting, wordt afgeschreven van je bank. De kortingscode werkt dus helemaal niet. Ik moet morgen reizen maar kan dus nu de aanbieding niet gebruiken en moet het veel hogere bedrag betalen. Niet echt klantvriendelijke aanbieding....

Ik had dezelfde ervaring bij de eerste kortingscode.
Daar werd aangegeven dat die niet meer geldig was.
De tweede kortingscode werkte wel.

@NS: Hebben jullie misschien per ongeluk een aantal dezelfde codes naar meerdere klanten gestuurd??
Want dat zou dit helemaal verklaren.
Reputatie 5
Wanneer heb je de eerste code voor het laatst geprobeerd, KVisscher? En heb je het sindsdien al eens nog een keer geprobeerd?

Reageer