NS Extra in oktober: ga naar jouw favoriete stad!

• 11 oktober 2018
  • 98 reacties
  • 6021 Bekeken

Toon eerste bericht

98 reacties

Ik heb vanmorgen een e-ticket aangeschaft.

Echter bij de eerste keer ging er iets mis (ik weet niet meer wat ik verkeerd deed).
Bij de tweede poging werd mijn eerste activatiecode geweigerd, die zou al gebruikt zijn...
Dus de tweede code maar gebruikt (omdat ik in tijdnood zat).

Hoe kan ik de eerste code weer terug krijgen? Ik heb die immers niet verzilverd.
Hallo Huub_v_H. De eerste code zal waarschijnlijk automatisch weer vrijgegeven worden als je de verzilvering daarmee nog niet had afgerond. Als er iets mis is gegaan, dan zal die code nog bewaard blijven bij een order in je winkelwagen. Die order wordt echter verwijderd na een paar uur, of wanneer je de browser sluit. Ik ga ervan uit dat je dus nu die eerste code al weer kunt gebruiken! 🙂
Badge +3
Meestal is dat per de volgende dag toch, dat vrijgeven van gebruikte codes zonder succesvolle betaling?
Dan lukt ie inderdaad sowieso weer, Robert 🙂
Ik wil graag van Den Haag naar Eindhoven via Utrecht en terug. Dat is niet de kortste route. Kan dit met deze aanbieding?
Reputatie 7
Badge +2
De reisplanner geeft die route gewoon aan, dus ik zeg doen.

Reputatie 7
Badge +2
Ik wil graag van Den Haag naar Eindhoven via Utrecht en terug. Dat is niet de kortste route. Kan dit met deze aanbieding?

Dat kan en mag (en overstapmogelijkheid is vaak fijner).
En mag je dan ook in Utrecht uitchecken, en later weer inchecken?
Reputatie 7
Badge +2
En mag je dan ook in Utrecht uitchecken, en later weer inchecken?

Het zijn e-tickets, daarmee check je niet in en uit. Er zit een barcode op het ticket om de poortjes te openen. En met een e-ticket kun je rustig je reis onderbreken. Zolang dat maar op je route van A naar B ligt.
Hm... Volgens de algemene voorwaarden 3.1 wel uit- en inchecken:
"als in- en/of uitchecken nodig is om het station te betreden en/of te verlaten (d.w.z. bij stations met “poortjes”)"
Reputatie 7
Badge +2
Hm... Volgens de algemene voorwaarden 3.1 wel uit- en inchecken:"als in- en/of uitchecken nodig is om het station te betreden en/of te verlaten (d.w.z. bij stations met “poortjes”)"

met een e-ticket kun je niet in- en uitchecken. Er zit geen chip in.
er staat nergens in de algemene voorwaarden dat je een chip nodig hebt om in en/of uit te checken
Mijn moeder probeerde ook de kortingscodes toe te voegen. Heel handig voor oudere mensen van 72. Ze is naar het station gefietst en daar melden zij dat ze de twee codes moest invoeren en zij heeft dus uiteindelijk een kaartje betaald van 39,- omdat zij dacht dat dit voor 2 personen zou zijn. Toen het haar niet lukte om de gegevens van mijn vader in te vullen heeft ze mij gevraagd voor hulp. Ik heb met de klantenservice gebeld maar die waren heel duidelijk... mijn moeder heeft de fout gemaakt en het kaartje dat zij gekocht heeft kan niet teruggegeven worden. Het e-ticket die zij nu dus blijkbaar gekocht heeft is pas op 15 december geldig.
Ze is net weer naar het station gefietst en ook het persoon achter het loket lukte het niet om de kaartjes verzilverd te krijgen en moet mijn moeder het allemaal maar weer zelf uitzoeken.
Heel fijn dat de NS zo coulant is naar oudere mensen. Dit zijn toch vaak mensen die veel gebruik maken van de trein in de daluren. Iets klantvriendelijker en meer coulance zou wel gewenst zijn.
Als ik e-tickets koop voor een concert, bioscoop of dergelijke kan ik ze wel gewoon teruggeven zolang de datum nog maar niet verstreken is.
Ik vind het heel vervelend om te lezen dat het is misgegaan bij je moeder, MissAntje. Ik kan moeilijk ingaan op haar specifieke geval, gezien ik daar te weinig informatie over heb, maar algemeen gezien is er bij E-tickets simpelweg geen mogelijkheid tot restitutie door de manier waarop ze gebruikt worden. Een e-ticket is een toonkaart, geldig gebaseerd op de opgegeven gegevens in combinatie met een ID. Dit heeft ook als gevolg dat hij niet wordt geregistreerd wanneer er gebruik van wordt gemaakt. Zodoende kunnen wij eventueel gebruik, of het gebrek daaraan, ook niet controleren. Inleveren van een e-ticket heeft vervolgens ook geen effect, omdat een ticket meerdere keren geprint kan worden nadat het is gedownload. Om die reden is een restitutie bij een E-ticket per definitie niet mogelijk. Daarom is dit ook opgenomen in de voorwaarden daarvan.
Reputatie 7
Badge +2
Mijn moeder probeerde ook de kortingscodes toe te voegen. Heel handig voor oudere mensen van 72. Ze is naar het station gefietst en daar melden zij dat ze de twee codes moest invoeren en zij heeft dus uiteindelijk een kaartje betaald van 39,- omdat zij dacht dat dit voor 2 personen zou zijn. Toen het haar niet lukte om de gegevens van mijn vader in te vullen heeft ze mij gevraagd voor hulp. Ik heb met de klantenservice gebeld maar die waren heel duidelijk... mijn moeder heeft de fout gemaakt en het kaartje dat zij gekocht heeft kan niet teruggegeven worden. Het e-ticket die zij nu dus blijkbaar gekocht heeft is pas op 15 december geldig.
Ze is net weer naar het station gefietst en ook het persoon achter het loket lukte het niet om de kaartjes verzilverd te krijgen en moet mijn moeder het allemaal maar weer zelf uitzoeken.
Heel fijn dat de NS zo coulant is naar oudere mensen. Dit zijn toch vaak mensen die veel gebruik maken van de trein in de daluren. Iets klantvriendelijker en meer coulance zou wel gewenst zijn.
Als ik e-tickets koop voor een concert, bioscoop of dergelijke kan ik ze wel gewoon teruggeven zolang de datum nog maar niet verstreken is.

probleem met e-tickets is dat ze niet ongeldig gemaakt kunnen worden, wat fraude in de hand werkt. In de voorwaarden van e-tickets staat dat er geen mogelijkheid tot restitutie is. Als de kaartjes niet verzilverd zijn, dwz niet gedownload en/of uitgeprint is er een kans dat er toch tegemoet gekomen kan worden. Het is afwachten of een moderator die oppakt.

Als uw moeder de normale prijs voor een kaartje heeft betaald, dan heeft ze waarschijnlijk niet gezien waar ze de code kon invullen.
Of heeft ze toevallig direct nadat ze de codes kreeg de kaartjes besteld? Er zat toen een fout in de bestelprocedure, waardoor de code niet werkte.
Mag je op een tussengelegen station uitstappen en later de reis weer hervatten?
Reputatie 7
Badge +2
Mag je op een tussengelegen station uitstappen en later de reis weer hervatten?

Ja dat mag, zoals je ook had kunnen lezen in de reactie op ongeveer dezelfde vraag van @Huub_v_H
Moet je het retourtje per se op 1 dag gebruiken? Of mag je bijvoorbeeld op zaterdag heen en op zondag terug?
Je dient de reis voor 04:00 de volgende dag af te maken.
Reputatie 7
Badge +2
Moet je het retourtje per se op 1 dag gebruiken? Of mag je bijvoorbeeld op zaterdag heen en op zondag terug?

het is een dagretour, geldig op 1 dag dus.
Ik heb op 25 oktober jl. deze aanbieding gekregen via NS Extra. Na het invullen van het formulier 'Losse kaartjes & Toeslagen / NS Extra Dagretour Voordeeluren' voor de 1e klasse kreeg ik na drukken op de knop 'In Winkelwagen' de mededeling 'Er is iets fout gegaan. Bij het opvragen van de gewenste informatie is iets fout gegaan. Een melding hiervan is opgeslagen, zodat de fout opgelost kan worden.' Dus voordat ik nog een kortingscode heb kunnen invullen. Vandaag poog ik voor de vierde maal de bestelling te plaatsen, maar het lukt nog steeds niet, dus de fout is nog niet opgelost. Over 4 dagen verloopt de actie. Ik hoop dat er snel iets aan kan worden gedaan.

Welkom bij onze NS Community, MarioV :)

Wat vreemd dat dit gebeurt. Als ik het probeer gaat het wel goed namelijk. Welke link gebruik je? En helpt het misschien als je een andere browser gebruikt?
Goedemiddag Iris,
Dit is de link die ik gebruik naar het aanbod:

https://webformulier.ns.nl/oktoberactie/V12?address=AMSTERDAM&utm_medium=email&utm_source=ns&utm_campaign=nsextra-okt18-met&utm_term=dagretournsextra&TRNSC=5837911&TRNSP=&C_CODE=C11995&Type=com

en dit is de link naar het webformulier voor de bestelling met de knop waarbij het fout gaat:

https://www.ns.nl/producten/s/280918007

Ik heb het geprobeerd met Firefox en met Chrome, beide tevergeefs. Ik gebruik geen VPN.
Dank je, Mario! Welke datum en welk traject heb je ingevuld?
Ik heb aangekruist 'een nader vast te stellen datum' en Amsterdam Centraal - Middelburg vv.

Reageer