beantwoord

NS extra op OV-kaart

Waarom kun je de aanbiedingen van NS extra niet op je OV-kaart laden? Met een e-ticket krijg je geen korting bij de parkeergarage en valt de korting in het niet!
icon

Beste antwoord door Tochjo 4 augustus 2018, 17:16

Ik neem aan dat het gaat over een parkeergarage van Q-Park? In dit topic van een half jaar geleden is aangegeven dat ook reizigers die met een e-ticket reizen, dezelfde korting krijgen bij het parkeren als reizigers die met een OV-chipkaart reizen. Zij kunnen achteraf het prijsverschil terugvragen via de klantenservice van Q-Park met het betaalbewijs en het e-ticket.

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Ik neem aan dat het gaat over een parkeergarage van Q-Park? In dit topic van een half jaar geleden is aangegeven dat ook reizigers die met een e-ticket reizen, dezelfde korting krijgen bij het parkeren als reizigers die met een OV-chipkaart reizen. Zij kunnen achteraf het prijsverschil terugvragen via de klantenservice van Q-Park met het betaalbewijs en het e-ticket.
Reputatie 7
Badge +2
Los van de korting bij Q-park, ik heb een OV-chipkaart met NS Extra (want zonder OV-chipkaart geen NS Extra), geen (werkende) printer en geen smartphone. Waarom kunnen die NS Extra aanbiedingen dan niet gewoon op de OV-chipkaart geladen worden?
Het gaat om Q-Park ja. Dat is wel heel erg omslachtig! Is het zo lastig om eea zo te regelen dat je de tickets op je OV-kaart kunt laden?
Reputatie 7
Badge +4
U kunt veel tickets op de smartphone laden, maar verder is het precies zoals Tochjo zegt. Het is een lastige workaround, maar het kan wel effectief zijn.
Badge +3
Ik neem aan dat @Henk_NL wel wat kan zeggen over dat soort 'producten/transacties' op een ov-chipkaart laden...

Bij geen printer en geen app/smartphone (lekker old school) moet je voor €1 extra naar een balie, of gewoon met een USB stickje met je PDF de mensen bij de AH lief aankijken, als het kopieerapparaat daar geen PDF kan uitspugen.. 😛
Reputatie 7
Badge +2
Bij geen printer en geen app/smartphone (lekker old school) moet je voor €1 extra naar een balie,
En dan je behalve die €1 extra ook nog even extra betalen om van je sprinter station bij een station met een balie te komen. Of gelooft de HC me op mijn blauwe ogen (die ik niet heb) dat ik mijn PFD op een USB stick heb?
De OV-chipkaart was toch dé kaart voor alle openbaar vervoer? Waarom moet ik dan wat gaan printen op een A4tje wat bovendien fraudegevoelig is? En wanneer ik van te voren uitprint op werk en ik kan om wat voor reden dan niet, is het weg geld. Nee bedankt, voor mij geen e-tickets.
Ik neem aan dat @Henk_NL wel wat kan zeggen over dat soort 'producten/transacties' op een ov-chipkaart laden...
Denk niet dat je daar als klant echt op zit te wachten. Technisch hoeft het geen complex verhaal te zijn (even los van het huidige systeem), maar je zit met een bedrijfspolitiek verhaal en allerlei partners met andere belangen. Meer zal ik er niet over zeggen, dat komt de sfeer niet ten goede 🙂

Reageer