NS Extra Reischallenge

  • 31 augustus 2016
  • 55 reacties
  • 3327 Bekeken

Op dinsdag 6 september ontvangen reizigers die zich aangemeld hebben voor NS Extra een reischallenge! We vragen je hierbij om in september een specifiek aantal reizen op saldo te maken. Als je het aantal waar we je voor uitdagen haalt, ontvang je in oktober € 2,50 op je OV-chipkaart.

Hieronder lees je een omschrijving van deze module binnen NS Extra en een aantal veel gestelde vragen. Deze e-mailing is verstuurd naar klanten die deelnemen aan NS Extra, het persoonlijke klantprogramma van NS. Wil je ook meedoen aan NS Extra? Kijk op ns.nl/nsextra voor meer informatie en inschrijven.

Staat jouw vraag er niet tussen? We horen graag van je in dit topic.

Omschrijving


Bij de reischallenge belonen we NS Extra deelnemers voor reizen met NS. We dagen reizigers uit om in september een extra treinreis op saldo in de daluren te maken ten opzichte van augustus.

Het aantal reizen waar je voor wordt uitgedaagd is dus per persoon verschillend. Als je het aantal waar NS je voor uitdaagt haalt, ontvang je in oktober € 2,50 op je OV-chipkaart.

Voor NS Extra deelnemers die al wekelijks in de trein zitten, hebben we op 19 september een heel mooi aanbod! Op deze dag zal ik dit topic een update geven.

Veel gestelde vragen



Hoe ontvang ik de € 2,50?
Als je het in de e-mail genoemde aantal reizen maakt (op saldo, in de daluren), ontvang je in oktober een e-mail met instructies op hetzelfde e-mailadres als waar de oorspronkelijk e-mail naar verstuurd is. Hierin staat omschreven hoe je de € 2,50 bij de kaartautomaat op je OV-chipkaart kunt laten zetten.

Waarom heb ik geen e-mail ontvangen? Ik ben wel NS Extra deelnemer.
Omdat NS Extra een persoonlijk loyaliteitsprogramma is, kan het voorkomen dat bij een module niet iedereen wordt meegenomen. Zo vinden we het bij de reischallenge niet gewenst om je uit te dagen tot meer reizen als je bijvoorbeeld al 20 keer per maand een treinrit maakt. In dit geval ontvang je in de week van 19 september een alternatief aanbod. Ook is er een kleine groep deelnemers die deze maand geen e-mail ontvangt.

Hoe weet NS van het aantal reizen dat ik in augustus gemaakt heb?
Bij aanmelden voor NS Extra geef je NS toestemming om je reisgegevens in te zien. Deze reisgegevens zijn nodig om je bijvoorbeeld te informeren bij een vergeten check-uit. Deze reisgegevens zijn ook gebruikt voor de reischallenge.

55 reacties

Reputatie 1
Tot mijn verbazing is er vandaag dan toch € 2,50 bijgeschreven. Het heeft even geduurd, maar het is uiteindelijk goedgekomen.

Heb gelijk ook gekeken en hier ook inderdaad 2,50 bijgeschreven,toch alles nog goed gekomen!
Tot mijn verbazing is er vandaag dan toch € 2,50 bijgeschreven. Het heeft even geduurd, maar het is uiteindelijk goedgekomen.
Reputatie 1
Nee hoor, er staat niets op mijn rekening. Heb ook geen bericht ontvangen om een rekeningnummer o.i.d. door te geven...

Ondanks dat dat ook tegen mij werd gezegd,ook vandaag nog steeds geen 2,50 op mijn rekening.Wordt er gewoon beetje moedeloos van,maar blijf volhouden ( tegen mijn principe dit soort dingen!!! )
Nee hoor, er staat niets op mijn rekening. Heb ook geen bericht ontvangen om een rekeningnummer o.i.d. door te geven...
Beste JvdHaak, excuses voor de rommelige afhandeling van het alsnog toekennen van de € 2,50. Ik begrijp zelf ook niet precies waar dit is blijven hangen, maar het staat nu op je rekening.
Reken maar nergens op ovreiziger, je wordt helemaal niet verder geholpen.
Hoi ovreiziger, welkom op het NS serviceforum! Jammer dat ook jij niks hebt ontvangen naar aanleiding van de NS Extra Reischallenge. Ik raad je aan om Ruud NS even een berichtje te sturen. Hij zoekt dit voor meerdere reizigers uit dus ik weet zeker dat hij jou ook verder kan helpen.
Ik heb ook de actiemail ontvangen:

Maakt u in de maand september 1 treinreis op saldo tijdens de daluren* met NS, dan krijgt u van ons € 2,50 reistegoed terug. Ongeacht de bestemming van uw reis.

In september had ik 2 treinreizen, maar ik heb niets meer vernomen van de € 2,50 reistegoed.
De reizen waren weliswaar met samenreiskorting, maar in de actiemail staat daar helemaal niets over (voor eventuele uitsluiting). Uitsluiting hierom zou dan ook onterecht zijn.

Graag hoor ik van een NS-medewerker hoe ik de € 2,50 reistegoed kan ontvangen.
Het klopt dat het laaste bericht van Ruud in dit topic van een tijd geleden is, maar hij is nog steeds actief op het NS serviceforum. Ik snap dat je baalt, maar als je echt een oplossing wil zien, zul je Ruud een bericht moeten sturen. Ik weet zeker dat hij je hiermee kan helpen!
Hey Minke NS, laatste bericht van Ruud NS is van 20 dagen geleden en we zijn er inderdaad 'pas' vanaf 24/10 mee bezig via PB's. Die € 2,50 heb ik allang opgegeven. De slechte nasmaak blijft nog heel lang hangen.
Hey JvdHaak, ik zie dat je Ruud op 24 oktober al een bericht hebt gestuurd. Jammer dat je het geld nog niet hebt ontvangen. Als er iets niet goed is gegaan, kun je hem het beste nogmaals een privébericht sturen. Hij heeft al jouw gegevens en zit helemaal in de case dus hij kan het vast snel voor je uitzoeken! Hopelijk wordt dit snel opgelost.
Nog steeds niets ontvangen van de NS, ondanks contact via PB en de toezeggingen die daar gedaan worden. Misschien moeten jullie al de niet uitgekeerde bedragen maar gebruiken om de administratieve zaken bij de NS op orde te krijgen. Wat een aanfluiting, ik wist niet dat het 'challenge'-deel sloeg op het het verkrijgen van het beloofde tegoed i.p.v. het maken van de reizen.
Jammer dat de toekenning van de €2,50 in sommige gevallen niet soepel verloopt. Zoals al eerder in het topic vermeld, tellen reizen in het dal wel mee! Het gaat juist om reizen in het dal op saldo.

Ik heb inmiddels een aantal ov chipkaartnummers mogen ontvangen die alsnog de beloning ontvangen als de challenge gehaald was. Deze nummers heb ik ook doorgestuurd naar mijn collega die gaat over het proces achter het toekennen van de € 2,50 om te bekijken wat er precies misgaat.

Als je deze post zo leest zou je kunnen denken dat hier grote fouten zijn gemaakt maar er is voor tienduizenden NS Extra deelnemers €2,50 klaargezet. De gevallen die niet goed zijn gegaan, moeten we zeker iets mee doen en worden dus ook onderzocht.
@MarjanSN: dat is vervelend. Wil je mij je persoonlijke gegevens in een privébericht sturen, samen met je kaartnummer? Ga ik navraag doen voor je.
Beste charon, ik heb je een pb gestuurd, maar nog steeds niets gehoord. En weet je ik hoef die 2,50 al niet meer. Als ik er zoveel moeite voor moet doen. pffffffff
Op 27 september heb ik de vereiste reis gemaakt om in aanmerking te komen voor de € 2.50 . Tot op de dag van vandaag heb ik GEEN ENKELE reactie van NS gekregen omtrent de teruggave van het bedrag.Wat moet ik verder doen om in aanmerking te komen?
Hallo vliegendtapijt, vervelend dat dit niet helemaal goed gaat. Ik zoek dit graag even voor je uit. Kun je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-Chipkaartnummer? Dan kijk ik er even naar.

Je kunt mij een bericht sturen door te klikken op mijn naam en vervolgens 'Stuur bericht'.
Reputatie 1
@marieke68 Klaarblijkelijk werkt het dan toch niet, geen mail ontvangen....

Zie verhaal hierboven,ook ik had een reis gemaakt, kreeg geen mail. Gebeurt bij veel mensen als je alles zo leest. Gewoon even wachten tot je contact hebt gemaakt met de NS-medewerkers hier.
@marieke68 Klaarblijkelijk werkt het dan toch niet, geen mail ontvangen....
Reputatie 1
Ik begrijp uit de reacties dat ik met mijn abo dalvoordeel alleen die 2,50 krijg als ik met volledig tarief (dus in de spits) had gereisd...? Maar waarom staat er dat dan niet bij in de mail? Mensen blij maken met een dooie muts noem ik dat!

Dat begrijp je dan verkeerd. Je mag uiteraard gewoon reizen buiten de spits, dat telt gewoon mee.
Ik begrijp uit de reacties dat ik met mijn abo dalvoordeel alleen die 2,50 krijg als ik met volledig tarief (dus in de spits) had gereisd...? Maar waarom staat er dat dan niet bij in de mail? Mensen blij maken met een dooie muts noem ik dat!
Badge
@MarjanSN: dat is vervelend. Wil je mij je persoonlijke gegevens in een privébericht sturen, samen met je kaartnummer? Ga ik navraag doen voor je.
Nou beste NS doe je best. Ik heb nog steeds niets gehoord. Wel een aantal (enkele) reizen tijdens dalvoordeel gemaakt, maar geen mail van jullie!
Reputatie 1
Bij mij staat inmiddels 2,50 klaar om te worden opgehaald. Jammer dat het allemaal niet zo soepeltjes verloopt,dus Ruud NS : bedankt voor je hulp!
Ja het vermoeden had ik ook al van dit addertje onder het gras, maar het is slordig als zoiets niet vermeld wordt.
ook allesbehalve een wervende actie . . .
Ik had ook niets ontvangen, maar had al gauw een vermoeden waarom.
Het gaat om 'Reizen op saldo'.
Dat had beter 'Reizen op vol tarief' kunnen heten.
Reizen met samenreiskorting valt hier niet onder.
Helaas staat dat er niet duidelijk bij.
Sterker nog, via de chat van de klantenservice kon men mij niet uitleggen wat 'Reizen op saldo' precies betekent.
Alleen dat Samenreiskorting niet valt onder de challenge.

Reageer