NS Extra reischallenge augustus met nieuwe beloning

• 2 augustus 2018
  • 25 reacties
  • 1246 Bekeken

Vandaag ontvangt een deel van de NS Extra deelnemers een uitnodiging voor een nieuwe NS Extra Reischallenge.

We hebben geluisterd naar de feedback op de eerdere challenges en de beloning aangepast: je komt nu in aanmerking voor een upgrade 1e klas die een weekend lang geldig is!

Nieuwsgierig? Check je mailbox en meld je aan voor 9 augustus. Uiterlijk 16 augustus ontvang je dan je persoonlijke reischallenge.

Zodra de reischallenges verstuurd zijn, zal ik dit topic updaten met meer specifieke info.

Update 16 augustus:

Vandaag worden de individuele challenges verzonden aan iedereen die zich heeft aangemeld! Wat is jouw challenge?

Lees alles over de voorwaarden van de verschillende challenges en de nieuwe beloning 'Weekend Upgrade 1e klas' op de pagina op ns.nl over de reischallenge.

In het kort:
  • De challenges vinden plaats tussen 20 en 26 augustus
  • Een reis telt mee in je challengeperiode als je in- en uitcheckt met de OV-chipkaart waarmee je voor NS Extra bent aangemeld. De enige uitzondering zijn reizen op Keuzedagen, die tellen niet mee.
  • Als je je challenge behaalt, ontvang je van NS een e-mail met ophaalinstructies voor de 1e klas upgrade. Deze wordt op de kaartautomaat voor je klaargezet op het OV-chipkaartnummer waarmee je voor NS Extra bent aangemeld. Je kunt een weekend kiezen t/m 30 september.

Succes!

25 reacties

Wat een achterlijk mailtje kreeg ik vandaag van de NS.
In de mail een paar linkjes voor de "reischallenge". Eerst op het linkje met info geklikt en dan lijkt het of je een weekend lang een eerste klas reizen krijgt.
Klik je op 'Ik doe mee' dan krijg je te zien wat je er voor moet doen. Klik nog maar eens op 'Ik doe mee' en dan komt de aap uit de mouw:

Helaas, u bent niet geselecteerd voor de Reischallenge.

Op dit soort onzin zit ik echt niet te wachten, NS!
Oei, dat lijkt mij niet de bedoeling! Ik heb het doorgegeven aan Ruud NS, hopelijk is dit een foutje geweest en kan hij er iets meer over zeggen!
Dit klopt inderdaad niet ruud1234. Iedereen die per e-mail is uitgenodigd is ook geselecteerd voor de reischallenge. Deze boodschap zou alleen getoond moeten worden als de mail bijvoorbeeld wordt doorgestuurd naar iemand anders die niet in aanmerking komt voor de reischallenge.

Ik heb inmiddels contact gehad met de partij die dit aanmeldformulier beheert en het lijkt hem te zitten in een (gelukkig niet vaak voorkomende combinatie) van een bepaalde browser en cookie-instellingen.

Er zijn inmiddels ruim 2.000 aanmeldingen probleemloos geregistreerd dus gelukkig werkt het in bijna alle gevallen gewoon.

Daar heb jij op dit moment natuurlijk niks aan. Wil je alsnog meedoen? Als je mij een e-mailadres en/of kaartnummer waarmee je aan NS Extra meedoet stuurt in een DM, dan zorg ik dat je aan de aanmeldingen wordt toegevoegd.
Ik heb er ook eentje. Vervelend:

Helaas, u bent niet geselecteerd voor de Reischallenge.

edit: Andere browser helpt inderdaad. Zoals opgemaakt kon worden uit het bovenstaande antwoord van Ruud.
Leuk idee , maar check svp even wie je wanneer uitnodigd voor de actie. In die week (en langer) is er geen treinverkeer mogelijk vanaf mijn station Driebergen-Zeist. Zit dus noodgewongen in de auto­čśČ
Leuk idee , maar check svp even wie je wanneer uitnodigd voor de actie. In die week (en langer) is er geen treinverkeer mogelijk vanaf mijn station Driebergen-Zeist. Zit dus noodgewongen in de auto­čśČ

Uitsluitingen op basis van werkzaamheden aan het spoor zijn inderdaad niet gedaan. Ik kijk of we dat volgende keer mee kunnen nemen!
Ik vind de reischallenge nogal pijnlijk en discriminerend.. Want wat is de beloning: een weekend 1e klas reizen.

Ik zit in een rolstoel.. Als ik reis met de NS Kan ik nog niet eens 2e klas reizen. Nee ik ben gebonden aan een krap balkon naast een stinkend toilet. En omdat mensen daar gebruik van willen maken moeten ze eerst half over mij heen klimmen (niet grappig als je PTSS hebt) en vervolgens krijg ik bij elke in en uitgaande poging van dat toilet een gore walm in mn gezicht. Om nog niet te spreken van alle blikken en soms opmerkingen omdat je 'in de weg zit'. Ik kies er niet voor om in de rolstoel te zitten maar ik heb ook geen keuze voor klasse..

Ik zou met alle liefde ook eens mee willen doen aan zo'n challenge, maar dan moet de beloning wel bruikbaar zijn voor mensen met een rolstoel. Misschien dat daar eens over nagedacht kan worden, dat een beloning dan ook daadwerkelijk bruikbaar is voor iedereen.
1e klas reizen met NS is niet echt een feest. Onlangs van Breda naar Maastricht gereisd in de zg 1e klasse. Eerste gedeelte van Breda naar Eindhoven was prima maar tweede gedeelte en de hele terugreis was 3x niks. Het leek wel of ze wat oude treinstellen uit de remise hadden gehaald en daar het bordje 2e klasse hadden vervangen door 1e klasse. De 2e klasse iets verderop zag er beduidend beter uit.
Reputatie 5
Ik vind de reischallenge nogal pijnlijk en discriminerend.. Want wat is de beloning: een weekend 1e klas reizen.

Ik zit in een rolstoel.. Als ik reis met de NS Kan ik nog niet eens 2e klas reizen. Nee ik ben gebonden aan een krap balkon naast een stinkend toilet. En omdat mensen daar gebruik van willen maken moeten ze eerst half over mij heen klimmen (niet grappig als je PTSS hebt) en vervolgens krijg ik bij elke in en uitgaande poging van dat toilet een gore walm in mn gezicht. Om nog niet te spreken van alle blikken en soms opmerkingen omdat je 'in de weg zit'. Ik kies er niet voor om in de rolstoel te zitten maar ik heb ook geen keuze voor klasse..

Ik zou met alle liefde ook eens mee willen doen aan zo'n challenge, maar dan moet de beloning wel bruikbaar zijn voor mensen met een rolstoel. Misschien dat daar eens over nagedacht kan worden, dat een beloning dan ook daadwerkelijk bruikbaar is voor iedereen.

In een ander topic las ik laatst dat het in sommige treintypes mogelijk is in het bredere fietsgedeelte van een trein te worden geholpen met een rolstoel in plaats van op een balkon te moeten blijven staan. Lost niet op dat deze challenge ongeschikt lijkt voor rolstoelgebruikers, maar vergroot mogelijk wel in het algemeen je reiscomfort.

In een ander topic las ik laatst dat het in sommige treintypes mogelijk is in het bredere fietsgedeelte van een trein te worden geholpen met een rolstoel in plaats van op een balkon te moeten blijven staan. Lost niet op dat deze challenge ongeschikt lijkt voor rolstoelgebruikers, maar vergroot mogelijk wel in het algemeen je reiscomfort.

Klopt, maar dan moeten er net geen fietsen staan, moet de brug wel bij die deur kunnen staan en moet de assistentie dat wel willen doen. Het lijkt makkelijk maar helaas wijst de praktijk uit dat 't toch lastiger is.
Ook de mail ontvangen en ook de mededeling dat ik niet geselecteerd ben. Meerdere browsers geprobeerd zowel mobiel als normaal. Dam maar geen challenge.
Reputatie 6
Badge +1
Ook voor deze challenge niet geselecteerd. Weinig extraatjes tot nu toe voor een klant vanaf minstens eind jaren '70
@Sjinksie en @MoDe Zouden jullie je emailadres via een priv├ębericht naar mij willen sturen?
Vandaag worden de individuele challenges verzonden aan iedereen die zich heeft aangemeld! Wat is jouw challenge?

Ik heb het oorspronkelijk topic bijgewerkt met meer informatie.
Ik heb me probleemloos aangemeld voor de reischallenge. Zou voor 16 aug een email krijgen met daarin de challenge. Maar waar is die email gebleven?
Dat durf ik niet aan te geven KristinWind. Is deze ook niet in de SPAM of ongewenste mail box terecht gekomen? Zo niet, dan hoor ik het graag en ga ik even op onderzoek uit!
Nee niets in de spam oid! En ook niets in mn postvak in nog helaas
Zou je mij je emailadres willen sturen via een priv├ębericht? Je kunt mij een priv├ębericht sturen door te klikken op mijn naam en dan op 'Stuur bericht'.
Badge +3
Gebruik je Gmail toevallig? Dan komen mails van NS bij mij meestal binnen bij Updates of Promotions/Reclame.
Nee gewoon hotmail. Heb alles al doorzocht, helaas nog steeds geen uitdaging!
@KristinWind kun je Miriam NS een priv├ębericht sturen met je e-mailadres? We gaan dan zoeken hoe het kan dat jij geen uitdaging hebt gekregen.
@KristinWind kun je Miriam NS een priv├ębericht sturen met je e-mailadres? We gaan dan zoeken hoe het kan dat jij geen uitdaging hebt gekregen.
4 uur geleden al gedaan 🙂
Goed, dan zal zij dit met je oppakken.
Badge +3
Denkt men nog na over challenges voor andere doelgroepen? Met mijn Dal Vrij-abonnement val ik hierbij altijd buiten de boot, en nu ik een abonnement voor de eerste klas heb zou zo'n Weekend Upgrade ook geen zinnige prijs zijn.

In het verleden kon er saldo verdiend worden dat bij een automaat kon worden opgehaald. Ik heb toen wel voorgesteld om voor abonnementen met afgekocht reisrecht een challenge te cre├źren waarbij in een gegeven periode een maximaal aantal keren in de spitsuren mag worden ingecheckt. Dat biedt ook mogelijkheden om de drukke spitstreinen te ontzien, waar houders van Traject Vrij en Altijd Vrij nu eigenlijk geen reden voor hebben. Bij die abonnementen kan het overmaken van het bedrag op een bankrekening overigens zinvoller zijn.
Geachte lezer,
Ook ik kreeg een reischallenge (wat een rare naam overigens, kan daar niet iets aan worden gedaan?) Voor 26 augustus een keer na 19.00 inchecken. Nu krijg ik vanmorgen (22 augustus) de mededeling dat de challenge maar tot 24 augustus geldt. Nogal onhandig, zeker nu ik tot 24 augustus niet in Nederland ben. Dank voor deze uitdaging, maar ik moet deze helaas aan mij voorbij laten gaan.

Reageer