NS Extra reischallenge maart 2017

• 27 februari 2017
  • 49 reacties
  • 3994 Bekeken

Doe je mee aan de reischallenge in maart?

Maart staat voor NS Extra deelnemers weer in het teken van een reischallenge.

Deze keer zit de uitdaging iets anders in elkaar: als deelnemer ontvang je een Avond challenge, een Weekend challenge of een Superdal challenge.

• De Avond challenge: Reis in maart op saldo in de avonduren en krijg € 2,50 reistegoed cadeau. Elke reis in maart op maandag t/m vrijdag vanaf 18.30 uur telt mee.
  • De Weekend challenge: Reis in maart op saldo in het weekend en krijg € 2,50 reistegoed cadeau. Elke reis in maart vanaf van vrijdag 18.30 uur t/m maandagochtend 04.00 uur telt mee.
  • De Superdal challenge: Reis in maart op saldo in de superdaluren en krijg € 2,50 reistegoed cadeau. Elke reis in maart op maandag t/m vrijdag vanaf 11.00 uur en buiten de middagspits van 16.00 uur t/m 18.30 uur, telt mee.

Nieuw: Mijn NS Extra

Het aantal reizen waarvoor je wordt uitgedaagd, vind je terug in de e-mail die je van NS Extra ontvangt en is vanaf nu ook zichtbaar in Mijn NS!

Als je een Mijn NS account hebt en je OV-Chipkaart waarmee je aan NS Extra deelneemt hebt gekoppeld, kun je in Mijn NS je challenge inzien. Log hiervoor in op je Mijn NS account en ga ze naar het tabje ‘Mijn NS Extra’. Hier vind je je persoonlijke challenge en de status daarvan.

De spelregels

Een reis telt mee in je reischallenge als:
  • De reis op saldo wordt gemaakt in maart
  • EN de tijd van inchecken valt binnen de tariefperiode waarvoor je een challenge hebt ontvangen
  • EN je een volledige rit hebt gemaakt – dus ook uitgecheckt hebt
  • EN je in- en uitgecheckt hebt met de OV-Chipkaart waarmee je aangemeld bent bij NS Extra

Er zijn twee groepen met licht afwijkende regels binnen deze reischallenge:
  1. De challenge NS Extra deelnemers met een studentenreisproduct heeft een iets andere geldigheid: zie hiervoor je mail en Mijn NS account
  2. NS Extra deelnemers met een Traject Vrij abonnement hoeven niet op saldo te reizen om de reis mee te laten tellen in de challenge én krijgen de € 2,50 terug via de factuur i.p.v. via de kaartautomaat.

De e-mail met jouw persoonlijke challenge ontvang je op woensdag 8 maart.

Vragen of opmerkingen over de reischallenge? Stel ze gerust in dit topic!

49 reacties

Als je met Arriva reist na 18.30, heb je dan ook recht op 2,50? Of mag het alleen een NS trein zijn?
Welkom op ons forum Thies! Het gaat alleen om reizen bij NS.
Is voor mij helemaal niet interessant ik woon in het noorden en als je dagje Rotterdam wil en pas om 11.00 vertrekken is toch waardeloos , ik mag nu om 9 uur smorgens vertrekken dat is al veel te laat , waarom niet ook voor half zeven uit Groningen vertrekken Zou aantrekkelijker zijn , laatst om kwart over zes uit Groningen vertrokken op eigen kosten , maar die treinrit helemaal niet vol , is dat geen mogelijkheid gr m hofman
We gaan die feedback zeker meenemen voor in de toekomst, maar deze campagne zal niet meer aangepast worden. Als noorderling snap ik precies wat je bedoelt. Een volgende actie zal wellicht weer beter bij 'ons' profiel passen.
Ik had dezelfde vraag als thiesdeboer, maar dan voor de weekendchallenge. Zie nu net dat dit alleen voor NS geldt. Is ook logisch.
Nee Bibi, alleen reizen bij NS tellen mee. Reizen gemaakt bij andere vervoerders zijn voor ons ook niet in te zien.
Hoi vraagje. Ik heb de avondchallenge, alleen mijn reis van 4 maart rond 01:00 (vrijdagnacht/zaterdagochtend) staat niet bij mijn ns extra. Volgens de voorwaarden mag je tot 4 uur 's nachts inchecken. Dus vrijdagnacht zou moeten meetellen. Kan ik mijn reis nog laten meetellen?
Reputatie 7
Dat zou wel gewerkt moeten hebben, Vincent84, vreemd dat dat niet gebeurd is. Val je onder de complete voorwaarden die onderaan in de sticky-post genoemd worden? Zo niet, neem dan contact op met de telefonische klantenservice (tel. 030 7515155) dan kan er gekeken worden naar jouw reishistorie om eventuele rariteiten te vinden.
Reputatie 1
ik heb zowel een ns business card en een dal vrij abonnement. hoe kan ik op saldo reizen als ik vrij reizen heb na 18:30? mocht dit ook voor mij gelden dan kan ik even tijdelijk 2 keer inchecken en 2 keer uitchecken? dus snel 5 euro verdiend? 😛
Ik heb gisteren heel veel gereisd in en buiten de spits, met heel veel vertragingen, en nu krijg ik deze mail, lekker NS. zal voor mij wel weer niet gelden. krijg je op 8 maart mail, die geld voor heel maart, dat is niet de eerste keer, dat zoiets gebeurd.:(
@nsfreak2011: Ik denk dat deze challenge niet vaak bij mensen met een Dal Vrij abonnement terecht zal komen, en als je hem wel krijgt weet ik niet precies hoe het werkt, aangezien je eigenlijk nooit op saldo reist buiten de spits. Heb jij deze actie binnen gekregen? Zo ja, zou je dan misschien een privéberichtje willen sturen met je volledige naam, geboortedatum, postcode, huisnummer en OV-chipkaartnummer waar je NS Extra op hebt geactiveerd? Ik snap namelijk dat het onduidelijk is, hoe deze actie werkt met Dal Vrij. Dat zal ik ook even moeten uitzoeken.

@henny bremer Ik snap dat het vervelend is dat je zoveel vertraging hebt gehad. Als je gisteren reizen hebt gemaakt die onder deze actie vallen, dan doe je ook mee met deze challenge. Voor je vertragingen wil ik je ook zeker aanraden om een Geld Terug Bij Vertraging claim in te dienen, bij een half uur of meer krijg je geld terug. Hoe dat werkt lees je hier.
Is voor mij helemaal niet interessant ik woon in het noorden en als je dagje Rotterdam wil en pas om 11.00 vertrekken is toch waardeloos , ik mag nu om 9 uur smorgens vertrekken dat is al veel te laat , waarom niet ook voor half zeven uit Groningen vertrekken Zou aantrekkelijker zijn , laatst om kwart over zes uit Groningen vertrokken op eigen kosten , maar die treinrit helemaal niet vol , is dat geen mogelijkheid gr m hofman

Daar ben ik het helemaal mee eens, dit soort acties zijn voor ons ( ik woon bij Valkenburg Lb ) absolute nonsens, om de randstad te bereiken heb je een paar uur nodig en arriveer je na de middag pas daar.
Heb eerder een "weekend-aanbieding" gebruikt, we wilden een weekendje naar Groningen. Met de eerste opstapmogelijkheid in Heerlen, arriveerden we pas NA 23:00 uur in Groningen. Hoezo goedkope aanbiedingen en korting-challenges? Vanuit het hoge Noorden en het diepe Zuiden ben je kansloos !
Ik ben een beetje verdrietig om mijn NS extra,

Ik begrijp dat ik als studente niet mee zal doen aan de reischallenge, maar ik heb helemaal geen mail van NSextra gehad..

Ik kijk elke maand naar 3 dingen uit, 1. StuFi (gelukkig ben ik nog een student die dat krijgt) 2. Mijn studenten horeca salaris en de allerbelangrijkste 3. wat NS Extra deze maand weer zal brengen.

We krijgen de mail altijd rond dezelfde tijd, dus ik zet mijn mailbox open en wacht af. Maar inmiddels een week later dan de mail meestal komt heb ik nog steeds geen mail van NS Extra gehad.

Ik heb al gecheckt in mijn ongewenst, spam en verwijderd box. Maar geen spoor van de NS (haha.)
Is er deze maand bewust geen mail of is dit een per ongelukje?
Wat fijn om te lezen dat je NS Extra zo kan waarderen Sanne. Als het goed is kun je in Mijn NS alle challenges volgen, dus log daar vooral even in. Waarom je geen mailing hebt ontvangen weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb begrepen dat hier geen verstoring bekend is betreffende NS Extra.
Reputatie 7
Badge +3
Ik doe graag mee aan de NS extra reischallenge, maar blijkbaar is deze alleen voor mensen die niet regelmatig in de trein zitten? Partner die toevallig deze maand 2x reist krijgt mail + €2,50 terug. Ik die 4 tot 5 dagen in de week met de trein reis, langer dan partner aangemeld sta bij NS Extra, krijg geen mail en mag blijkbaar niet mee doen
Dat is jammer om te lezen MoDe. Heb je ook al in je Mijn NS account gekeken? En heb je zelf ook een abonnement?
Reputatie 7
Badge +3
Er staat niets in MijnNs hierover. Naast mijn 3 producten: Voordeelurenabonnement, Ovfietsabonnement, stallenoprekening sta ik ook aangemeld voor NS extra. Ruim 35 jaar klant bij Ns en bij OvFiets bijna vanaf begin. Volgens regels challenge zou ik bij alle 3 allang €2,50 hebben kunnen krijgen.
Vreemd MoDe! Ik wil je adviseren even contact op te nemen met onze klantenservice. Je kunt dit telefonisch doen via: 030 - 751 51 55, via Facebook of Twitter of van maandag tot en met zaterdag via onze Live chat. Mijn collega's kunnen je reisgegevens dan even inzien en kijken wat de reden van deze situatie is.
Reputatie 7
Badge +3
Het schijnt dat
Beste MoDe,

Kun je me in een privébericht het OV-chipkaartnummer sturen waarmee je staat aangemeld bij NS Extra? Er is een klein aantal groepen uitgesloten voor de challenge. Ik kan je dan vertellen of je hierbij zit en waarom.

Het is uiteraard niet de bedoeling om bij de reischallenge trouwe klanten over te slaan!

Alvast dank.
Reputatie 7
Badge +3
Het schijnt dat -tekst weggevallen- het schijnt dat
Ik heb een dalurenabonnemet met keuzedagen. Als ik reis met een keuzedag in de tijd die in de mail vermeld staat krijg ik dan ook de € 2,50? Tenslotte betaal je voor een keuzedag ook € 3,50.
Reputatie 1
Ik heb een dal vrij abonnement, krijg ik ook 2,50 korting als ik na 18:30 uur reis?
Reputatie 7
@tinekehart Nee, want er dient op saldo gereisd te worden om te challenge te halen, en een Keuzedag maakt geen gebruik van saldo.
Helaas kan ik er geen gebruik van maken omdat ik die periode in het buitenland ben. Komt het nog vaker?

Reageer