vraag

NS extra tab : "Bekijk hier de status van uw deelname, uitdagingeNn en wijzig instellingen" werkt niet

Als ik in mijn NS overzicht kijk zie ik de tab NS extra. Als ik die kies kom ik op een pagina waar bovenin staat : “Bekijk hier de status van uw deelname, uitdagingen en wijzig instellingen.” Ik kan die status nergens vinden, zie ik iets over het hoofd ?

32 reacties

Er verschijnt onder de tekst ‘Bekijk hier de status van uw deelname, uitdagingen en wijzig instellingen’ helemaal niks bedoel je?

Kijk ik in mijn eigen account dan zie ik dit:

Ja, dat zie ik ook.

Maar er is geen enkele actieve link op de pagina naar de status van uw deelname, uitdagingen en wijzig instellingen.

Het is pure platte tekst, waarop je zelfs niet kan activeren.

Dat heb ik alsnog gedaan via een andere zoekopdracht , maar toen bleek dat ik het al gedaan had.

Maar dat is dus nergens te zien.. haha..

Ik weet het niet hoor, maar mis ik hier iets ???

Hmm, goed punt. Ik heb mijn eigen OV-chipkaart ook (ooit) aangemeld voor NS Extra dus dan zou je inderdaad wat anders verwachten op deze pagina. Gezien alle maatregelen rondom Corona liggen zo goed als alle acties/uitjes, en dus ook NS Extra, stil. Dus ik heb een vermoeden dat we daarom deze pagina misschien te zien krijgen...

Reputatie 7
Badge +3

Voorheen kon je bij NS Extra instellen of je wel of niet aanbiedingen wilde ontvangen maar ook of je wel of niet aangemeld wilde zjn voor de check-out alert service. Zelfs dat kan nu niet. Ook kun je je nu niet afmelden, mocht je dat willen.

En NS Extra aanbiedingen waren er al zeker een jaar voor Corona niet. 

haha… onder het mom van Corona mag alle logica zoek zijn ?

het gaat om het feit dat het de pagina is waar je je status zou moeten kunnen zien en je ziet een plaatje om dat te activeren terwijl je al actief lid bent… Corona of geen Corona …

wat het nog vreemder maakt is dat de NS Extra blijkbaar een zo’n belangrijke status heeft bij de NS dat het in je hoofdtabblad staat … en dan kom je op zo’n totaal onlogische pagina…

Ik ga er bij de betreffende afdeling eens achteraan. Zodra ik meer weet zal ik dat hier laten weten!

ben benieuwd… als er maar geen Corona smoesje komt ..:-)

Dan zal ik ze direct op de vingers tikken :stuck_out_tongue_winking_eye:

.. haha.. het was jouw eigen verklaring ook eerst..:joy:

Gezien alle maatregelen rondom Corona liggen zo goed als alle acties/uitjes, en dus ook NS Extra, stil. Dus ik heb een vermoeden dat we daarom deze pagina misschien te zien krijgen...

maar dank voor je snelle antwoorden en ik zie de reactie uiteindelijk vol spanning tegemoet..!

Haha, precies. Dat excuus is dus al gebruikt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Badge +3

Ik zie de instellingen ook niet meer, maar volgens https://www.ns.nl/uitgelicht/ns-extra zou het blijkaar altijd aan moeten staan totdat je je afmeldt?

In de app kan het wel, via Meer - Mijn NS en dan Notificaties, maar dat heeft niets met NS Extra te maken, gaat om pushmeldingen op je telefoon/tablet.

Zoals in andere topics al aangegeven werd lijkt het alsof NS Extra een stille dood gestorven is. Niet sinds het coronavirus maar al een jaartje eerder ongeveer.

zonder overlijdensbericht… 

.. maar serieus .. dit kan dus gewoon niet .. je zet niet op je hoofdpagina een tab NS extra en laat je dan uitkomen op de huidige pagina.. dat is knullig en zeer onprofessioneel.. dus ik hoop dat Denice haar bezoekje aan de afdeling nog iets oplevert… niet voor mij , maar voor alle andere reizigers die er niets van snappen, maar het maar zo laten...

Badge +3

.. maar serieus .. dit kan dus gewoon niet .. je zet niet op je hoofdpagina een tab NS extra en laat je dan uitkomen op de huidige pagina.. dat is knullig en zeer onprofessioneel.. dus ik hoop dat Denice haar bezoekje aan de afdeling nog iets oplevert… niet voor mij , maar voor alle andere reizigers die er niets van snappen, maar het maar zo laten...

(Alu hoedje op) NS Extra was bedoeld om alles wat je doet te kunnen volgen (en soms een aanbieding die bij je past!). Je gaf ergens toegang voor en kreeg er (hopelijk) soms iets leuks voor terug.

Nu richt NS zich op Flex (waarvoor je toestemming moet geven, en ze kunnen je bus/tram/metro reizen en reizen met andere treinvervoerders ook nog inzien!) Dat hele NS Extra voegt dus totaal niets meer toe en is antiek/obsolete/overbodig.

Super handig (big data!) voor alles. Je privacy? Die bestaat al lang niet meer, maar dat is wel zo flex toch?

De deelnemers aan de Veilig Reizen pilot (via app of Mijn NS) kregen tickets of shop tegoed van €100 en dat was echt niet alleen wegens corona-tracking, maar die Big Data dus, want dat is veel meer waard!

(alu hoedje af):sleeping:

deze post gaat niet over het nut of onnut van NS extra ( en zeker niet over een brede maatschappelijke discussie over big data ) maar over de wijze waarop NS communiceert over NS extra in mijnNS

graag bijdrages hiertoe beperken

De vraag heeft inmiddels al enkele mensen intern bereikt echter duurde het even voordat de vraag bij de juiste persoon terecht is gekomen :sweat_smile: . Ik hoop spoedig een inhoudelijke reactie te kunnen geven!

Reputatie 7
Badge +3

Geen idee of ik het de vorige keer gemist heb of dat het pas is toegevoegd, maar aan de rechterkant is een drop-down menu om een OV-chipkaart te selecteren. In mijn MijnNS staan 3 kaarten, waarvan alleen de nieuwste (en dan ook de onderste van de 3) is aangemeld bij NS Extra. Wanneer ik die selecteer dan verschijnt wel de mogelijkheid om de status te bekijken en de instellingen te wijzigen.

De vraag heeft inmiddels al enkele mensen intern bereikt echter duurde het even voordat de vraag bij de juiste persoon terecht is gekomen :sweat_smile: . Ik hoop spoedig een inhoudelijke reactie te kunnen geven!

Dank Denice,

1 van de mensen ( van ik denk de techniek )heeft in ieder geval iets gedaan, de link om je instellingen te wijzigen is er weer.

nu nog iemand van de marketing die me uitlegt wat in vredesnaam de uitdagingen zijn in de bovenste zin :” Bekijk hier de status van uw deelname, uitdagingen en wijzig instellingen.”.

en last but not least , als NS extra eigenlijk gewoon dood is als het op aanbiedingen aan komt dan lijkt het me beter om dit volledig uit het pakket te schrappen

we houden vol, ben benieuwd !

Badge +3

nu nog iemand van de marketing die me uitlegt wat in vredesnaam de uitdagingen zijn in de bovenste zin :” Bekijk hier de status van uw deelname, uitdagingen en wijzig instellingen.”.

​In het verleden werden in het kader van NS Extra reizigers “uitgedaagd” om een minimaal aantal reizen te maken in een bepaalde tijdsperiode en daarvoor beloond, bijvoorbeeld met een klein geldbedrag of een gratis upgrade van de 2e klas naar de 1e klas. Zie bijvoorbeeld dit topic.

ik hoor hier veel uitleg waarom er iets staat, waarvoor dank, maar dat is natuurlijk niet het punt

het gaat erom dat als de NS een tab maakt voor NS Extra dan moet de inhoud gewoon voor zichzelf spreken

Reputatie 7
Badge +3

als NS extra eigenlijk gewoon dood is als het op aanbiedingen aan komt dan lijkt het me beter om dit volledig uit het pakket te schrappen

De meest recent toegevoegde service ”Persoonlijke informatie over mijn traject” heeft volgens mij nooit gewerkt. Daarmee zou je als NS Extra deelnemer op verschillende momenten informatie ontvangen over drukte, werkzaamheden en wijzigingen in dienstregeling. Als ik al informatie ontving over bv werkzaamheden dan was dat dmv de normale service berichten waar ik al eerder dan deze NS Extra service voor was aangemeld en niet uit naam van NS Extra. Leuk bedacht, maar een dooie mus.

ik ben hier nog niet zo lang maar het valt me op dat er veel gereageerd wordt met gemopper zonder verder enige toegevoegde waarde.

wat mij betreft kan dat hier achterwege blijven, wellicht dat er daarvoor een mopperrunbriek opgezet kan worden.

ik probeer hier gewoon constructief de NS er op te wijzen dat de informatie die ze verschaffen op hun website gewoon helder moet zijn voor de consument. ; ik vind het leuk om te zien dat de inspanningen van Denice ook daadwerkelijk leiden tot verbeteringen door iedereen

en als het overigens inderdaad zo is dat de NS Extra inmiddels een grotendeels lege huls is dan zullen ze bij het proberen opmaken van een nieuwe pagina als het goed is ook tegenaan lopen.

( lege huls ook prima, als het maar duidelijk is ..haha )

Fijn dat er inmiddels verandering merkbaar is :grinning: . Ik heb jullie aanvullende feedback ook doorgezet. Hopelijk zal ook daar actie op door mijn collega's bij NS Extra :smile:

Reageer