NS Extra Valentijnsmodule

De trein heeft al heel wat vrienden en geliefden bij elkaar gebracht. Valentijnsdag laten we daarom niet zomaar voorbijgaan. Als deelnemer van NS Extra verrassen we jou graag met ons eigen Valentijnscadeau.

Als NS Extra deelnemer ontvang je namelijk 2x een upgrade naar 1e klas cadeau die je tot eind maart kunt gebruiken voor je treinreis! Als je 1e klas abonnementhouder bent, krijg je zelfs een Meereiskaart cadeau waarmee je iemand kan meenemen.

Hoe werkt dit aanbod?

Upgrade naar de 1e klas:
Ga naar www.ns.nl/couponcode en vul jouw unieke couponcodes, die je in de mail hebt gekregen, in om de gratis Upgrade 1e klas te verzilveren. Je kunt dit doen t/m 1 maart 2017. Daarna zijn de codes niet meer geldig. Je kunt de Upgrades 1e klas gebruiken t/m 31 maart 2017. Let op: als je gaat reizen, moet je wel in het bezit zijn van een geldig 2e klas vervoerbewijs!

Meereiskaart:
Ga naar www.ns.nl/couponcode en vul jouw unieke couponcode in om de Meereiskaart te bestellen. Je kunt dit doen t/m 15 maart 2017. Daarna is de code niet meer geldig. Je kunt de Meereiskaart gebruiken t/m 31 maart 2017, op werkdagen na 9.00 uur en in het weekend de hele dag.

Vragen of opmerkingen?
Vind je dit een leuke actie? Of heb je nog vragen? Laat het weten in de dit topic!

202 reacties

De onduidelijkheid over de mogelijkheden van combineren van acties is slordig geweest en erg vervelend. Dit is zeker niet onopgemerkt gebleven. Vanuit het NS Extra campagneteam nog onze welgemeende excuses voor de onduidelijkheid, vooral aan degenen die over deze actie onnodige discussie in de trein hebben gehad. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een attentie voor onze NS Extra deelnemers die de reis juist comfortabeler had moeten maken.

Hopelijk hebben er ook veel mensen genoten van hun upgrade!
Leuk, maar jammer! De actie is t/m 31 maart geldig, maar op 1 maart weet ik echt nog niet wanneer ik hem wil gaan gebruiken! Beslis vaak op grond van o.a. het weer een paar dagen vantevoren wanneer ik op pad ga.
De trein heeft al heel wat vrienden en geliefden bij elkaar gebracht. Valentijnsdag laten we daarom niet zomaar voorbijgaan. Als deelnemer van NS Extra verrassen we jou graag met ons eigen Valentijnscadeau.

Als NS Extra deelnemer ontvang je namelijk 2x een upgrade naar 1e klas cadeau die je tot eind maart kunt gebruiken voor je treinreis! Als je 1e klas abonnementhouder bent, krijg je zelfs een Meereiskaart cadeau waarmee je iemand kan meenemen.

Hoe werkt dit aanbod?

Upgrade naar de 1e klas:
Ga naar www.ns.nl/couponcode en vul jouw unieke couponcodes, die je in de mail hebt gekregen, in om de gratis Upgrade 1e klas te verzilveren. Je kunt dit doen t/m 1 maart 2017. Daarna zijn de codes niet meer geldig. Je kunt de Upgrades 1e klas gebruiken t/m 31 maart 2017. Let op: als je gaat reizen, moet je wel in het bezit zijn van een geldig 2e klas vervoerbewijs!

Meereiskaart:
Ga naar www.ns.nl/couponcode en vul jouw unieke couponcode in om de Meereiskaart te bestellen. Je kunt dit doen t/m 15 maart 2017. Daarna is de code niet meer geldig. Je kunt de Meereiskaart gebruiken t/m 31 maart 2017, op werkdagen na 9.00 uur en in het weekend de hele dag.

Vragen of opmerkingen?
Vind je dit een leuke actie? Of heb je nog vragen? Laat het weten in de dit topic!
Dat vind ik jammer om te lezen Treinspotter123. Ik begrijp dat je niet fijn in de trein zit op deze manier, maar je hebt gewoon een geldig reisproduct. Ik hoop echt dat dit in de toekomst beter zal verlopen en dat je gewoon gebruik blijft maken van deze combinatie.
Hoe vervelend het ook voor sommigen, onder wie mijzelf, kan zijn: stop met eerste klas actiekaartjes. Dit zal een hoop discussies voorkomen en zal er ook voor zorgen dat betalende eerste klasreizigers waar voor hun geld krijgen.

Ikzelf zal bijvoorbeeld geen actiekaartjes meer met elkaar combineren, zoals ik laatst met de Valentijnsactie wel heb gedaan. Een heel weekend eerste klas reizen is heerlijk, maar die ene discussie met de conducteur over de geldigheid van de combinatie zorgt er wel voor dat andere reizigers op een andere manier naar je gaan kijken. Dat criminele gevoel hoef ik niet meer te hebben 🙂
Erg jammer om dit te lezen HouterCourant. Zoals je misschien weet is dit al meerdere keren aangekaart en er zal hier bij een volgende actie ook beter naar worden gekeken. Begrijpelijk dat je niet zo prettig in de trein zit op dat moment, ik hoop dan ook dat het niet weer zal voorkomen.
Dacht ik zelf ook al aan, blijft toch een onprettig gevoel.
Reputatie 4
Badge
Niet, gewoon blijven zitten en een boete laten kwijtschelden door de klantenservice.
Triest om te zien dat conducteurs niks over de NS Extra upgrade 1e klas i.c.m. een actiekaartje schijnen te weten. Zojuist door een conducteur aangesproken op het feit dat ik onterecht in de 1e klas zat, terwijl ik de upgrade én een uitdraai van dit topic had. Hoe moet ik nog verder bewijzen dat ik goed zit?
Het zou natuurlijk onrechtvaardig zijn als u het eersteklastarief terug zou krijgen terwijl u het gratis kreeg aangeboden. Bij een dergelijke vertraging heeft u de eersteklas upgrade er dik uitgehaald ;-)

Het volgt er logisch uit. Het zou best in de AVR kunnen staan. maar als u die door wilt spitten, wens ik u sterkte.

Ben ik toch niet helemaal met je eens. Het was een "cadeau" van NS. Er is dus wel voor betaald, al is het door NS. Als ik een cadeau krijg, en dat cadeau gaat kapot, heb ik daar gewoon garantie op. Als ik het cadeau binnen twee weken wil ruilen, krijg ik het aankoopbedrag terug, ook al heb ik het niet zelf betaald.
Dat je er zelf niet voor hebt betaald, betekent niet dat het geen waarde heeft en er geen rechten aan ontleend zouden kunnen worden.

UPDATE; (over > uur vertraging op een rit waarbij ik gebruik maakte van het valentijnscadeau 2-1 overgangskaartje en probeerde dat laatste te claimen): ik kreeg vandaag bericht van de NS. Ik krijg mijn ritprijs vergoed (2e klasse, 40%korting) en daarbovenop nog 50% van de 2-1 toeslagkaart, (= normaal terugbetaal tarief bij > 1 uur vertraging). dat is 10,70 + 12,50. Je had dus ongelijk, thom!
Weliswaar geen 1ste klasse vol tarief, maar wel de toeslag. Is ook correcter, dat laatste.

Het verwarrende is dan wel weer dat ik deze 'goedkeuring claim' kreeg om 15,37 uur en om ook 15,37 uur een andere mail met 'ontvangst claim' waarin staat dat precies dezelfde aanvraag in behandeling genomen gaat worden... :?
@Blondedolly Je kunt de uprade op je OV-chipkaart laden! Inchecken gaat niet natuurlijk, dan wordt er saldo afgeschreven. De conducteur kan zien dat je gebruik maakt van de upgrade door je kaart uit te lezen.
Dank je wel Yvonne.
@Blondedolly Je kunt de uprade op je OV-chipkaart laden! Inchecken gaat niet natuurlijk, dan wordt er saldo afgeschreven. De conducteur kan zien dat je gebruik maakt van de upgrade door je kaart uit te lezen.
Moet ik alleen inchecken met mijn AH dagkaart en niet met mijn OV kaart waar ik de upgrade 1e klas heb geplaatst? Ik neem aan dat de conducteur deze upgrade op mijn OV kan zien?
Kan iemand deze vraag beantwoorden?
Nu ik eindelijk weet waarvoor en wanneer ik de upgrade wil inzetten kan ik hem niet meer verzilveren. SVP nog twee maal upgrade toewijzen.

Het staat twee keer in de mail dat de codes tot en met 1 maart geldig zijn. Iedereen die ze wilde gebruiken moest ver vooruit plannen/gokken, dus waarom verdient u een uitzondering?

Omdat ik niet alles klakkeloos download als ik er geen goede reden voor heb, puur omdat het gratis is.
Moet ik alleen inchecken met mijn AH dagkaart en niet met mijn OV kaart waar ik de upgrade 1e klas heb geplaatst? Ik neem aan dat de conducteur deze upgrade op mijn OV kan zien?
Nu ik eindelijk weet waarvoor en wanneer ik de upgrade wil inzetten kan ik hem niet meer verzilveren. SVP nog twee maal upgrade toewijzen.

Ik vraag me ook af waarom het opnieuw toegewezen moet worden. Zoals bijna alle acties had ook deze een verloopdatum.
Reputatie 4
Badge

Het staat twee keer in de mail dat de codes tot en met 1 maart geldig zijn. Iedereen die ze wilde gebruiken moest ver vooruit plannen/gokken, dus waarom verdient u een uitzondering?
Reputatie 4
Ah inderdaad, als je doorklikt naar de producten is ook de geldigheid te zien. Daar was te zien dat ik bij kans inderdaad de goede dag heb geladen en bij het inchecken geeft het scherm inderdaad "2e klas" weer wanneer er een product voor de 1e klas is geladen.

Dat was weer erg verwarrend en omslachtig. Bedankt voor de informatie, kan ik toch nog ontspannen zitten!
Badge +3
Bij het inchecken verschijnt dezelfde tekst als normaal bij het inchecken, dus inderdaad "2e klas" als je een Toeslag 2-1 hebt geladen.

Als je bij een kaartautomaat je OV-chipkaart voor de lezer houdt en vervolgens kiest voor Tonen alle producten op kaart, dan is de geldigheid van de producten te zien, in het geval van een Toeslag 2-1 dus de dag waarop die geldig is.
Reputatie 4
Ik had gisteren dezelfde ervaring als niek2: twee keer een product Toeslag 2-1 Dag om op te halen zonder enige verdere toelichting. Ik heb ze beide opgehaald en zag dat er daarna een Toeslag 2-1 Dag met datum 01-03-2017 en een Toeslag 2-1 Dag met datum 02-03-2017 op de kaart stond. Daaruit leidde ik af dat eerder dan de reisdatum ophalen geen probleem is. Ik denk dat Thomas bedoelde dat ze voorafgaand aan de reis moeten worden opgehaald.
Wel?

Wat gebeurt er als je incheckt met een 2-1 Toeslag? Volgens mij stond er bij mij 2e klas toen ik incheckte, maar ik kon het niet goed zien. Tijdens de reis van 2 uur geen conducteur gezien, dus ik weet niet of het goed is gegaan.

Ik heb nog een 2e keer bij de automaat gecheckt en daar stond weer alleen dat er een Toeslag 2-1 geladen was (zonder datum). Dus ik loop het risico om met mijn "kado" uit de 1e klas verwijderd te worden, dan zit je ook niet erg ontspannen.
Badge +3
Ik had gisteren dezelfde ervaring als niek2: twee keer een product Toeslag 2-1 Dag om op te halen zonder enige verdere toelichting. Ik heb ze beide opgehaald en zag dat er daarna een Toeslag 2-1 Dag met datum 01-03-2017 en een Toeslag 2-1 Dag met datum 02-03-2017 op de kaart stond. Daaruit leidde ik af dat eerder dan de reisdatum ophalen geen probleem is. Ik denk dat Thomas bedoelde dat ze voorafgaand aan de reis moeten worden opgehaald.
Reputatie 7
Badge +3
In dit topic wordt gezegd dat je het wél van tevoren op je chipkaart kan zetten.
Inderdaad geweldige communicatie 😃
Reputatie 4
@niek2 Het product kan wel (een week) van tevoren besteld worden, maar dient wel de dag zelf bij de kaartautomaat opgehaald te worden.

De communicatie is weer lekker random, want dat staat nergens. Vandaag bij de apparaat staat er 2x hetzelfde product klaar, staat er dan geen datum aan de upgrade verbonden? Maar een van de twee geladen en hopen dat het goed gaat.
Hoe kan ik van deze actie gebruik maken als ik de gratis Upgrade op mijn OV kaart heb laten zetten terwijl ik een e-ticket als vervoersbewijs heb (van een actie uit de spoordeelwinkel)?

Is het voldoende om de upgrade te activeren op de OV kaart voor die dag?

Reageer