NS Extra verrassen september 2017

• 4 september 2017
  • 60 reacties
  • 2800 Bekeken

Reputatie 2
Deze maand staat voor NS Extra deelnemers in het teken van een leuke verrassing als dank voor je deelname.

Krijg jij een cadeaubon van Bol.com, een upgrade naar de 1e klas of mag je bloemen uitzoeken bij Greetz? Houd je mailbox in de gaten! De e-mail wordt op 15 september verstuurd.

Vragen of opmerkingen over deze actie? Laat het weten in dit topic.

60 reacties

[edit] Ah de mogelijkheid om me af te melden voor NS extra was ergens verstopt. Gedaan.
Beetje jammer dat de mail halve informatie verschaft: "De upgrade is maandag t/m vrijdag geldig na 9.00 uur en zaterdag en zondag de hele dag.."

Heb nu een upgrade besteld in de veronderstelling dat ik dez edoordeweeks kan gebruiken na 09:00. Echter op het ticket staat dat de upgrade alleen geldig is buiten de spitsuren (dus tussen 09:00-16:00).

Dat kan wel verduidelijkt worden..Heb nu niks aan deze upgrade aangezien ik hem vandaag wilde gebruiken na 16:00 en ik kan de reisdatum niet eens meer aanpassen ook. Thanks but no thanks.
Reputatie 7
Hmm dat is vreemd, een e-ticket met beperking in de middagspits, normaal gezien is die beperking er alleen na 9 uur..
Hmm dat is vreemd, een e-ticket met beperking in de middagspits, normaal gezien is die beperking er alleen na 9 uur..

Nog erger, geldig tussen 09:00-16:00 en na 18:30..
Deze maand staat voor NS Extra deelnemers in het teken van een leuke verrassing als dank voor je deelname. Vragen of opmerkingen over deze actie? Laat het weten in dit topic.

"Uw gegevens zijn opgenomen in het NS-klantenbestand. We gebruiken deze gegevens o.a. om u te informeren over voor u relevante diensten en producten van NS Groep N.V. en haar werkmaatschappijen en samenwerkende partners."

Hoezo is dit een relevante dienst? Ik reis met de trein, wat moet ik met een bosje bloemen. Het is geen kado, het is reclame. En ik moet INLOGGEN om me af te melden? Waarom? Dat is een onnodige drempel. Maar dit soort shit moet OPT IN zijn en ik heb niet geopteerd om dit te ontvangen. Is tegen de nieuwe privacy wet dus ik zou t niet meer doen, NS....
Is de overgang 1e klas ook geldig in combinatie met een dagkaart van Primera? Mijn vriendin en ik hebben allebei een ns abonnement (ik dalvrij, zij 40% dal) en kregen beide deze mail. Nu ga ik dit weekend naar Vlissingen en van een dagkaart van Primera voor mijn vriendin goedkoper. Dus kan ze ook 1e klas hiermee reizen?
@Muurbloemetje Ik kan dit zo niet achterhalen en ga dit even voor je navragen. Als dit inderdaad het geval is moet het wel iets duidelijker worden aangegeven, dat ben ik zeker met je eens.

@DaveyBV Je kunt de upgrade niet combineren met het Primera ticket, dit is een combinatie van twee acties en dat is niet toegestaan.
Deze maand staat voor NS Extra deelnemers in het teken van een leuke verrassing als dank voor je deelname.

Krijg jij een cadeaubon van Bol.com, een upgrade naar de 1e klas of mag je bloemen uitzoeken bij Greetz? Houd je mailbox in de gaten! De e-mail wordt op 15 september verstuurd.

Hartelijk dank voor de cadeaubon van Bol.com. Althans bijvoorbaat, want ik kan het niet inwisselen omdat deze al gebruikt zou zijn. Wat nu?
Hallo Mart3n, dat is vervelend. Wil je mij via een privébericht de volgende gegevens sturen:

- Volledige naam
- Geboortedatum
- Postcode en huisnummer
- Actiecode

Je kunt mij een bericht sturen door te klikken op mijn naam en vervolgens op 'Stuur bericht'. Dan ga ik even kijken wat ik voor je kan betekenen.
UPDATE:

@Muurbloemetje Ik heb bevestiging ontvangen de upgrade inderdaad alleen in de daluren geldig is. Dit had zeker duidelijker moeten worden aangegeven en ligt bij de betreffende afdeling.

Ik heb Mart3n een nieuwe code verzonden.
Reputatie 2

@DaveyBV Je kunt de upgrade niet combineren met het Primera ticket, dit is een combinatie van twee acties en dat is niet toegestaan.

Hallo Miriam NS,

Ik heb ook een eerste klas upgrade ontvangen. In de mail die ik heb ontvangen (zie bijlage) staat dat de upgrade in combinatie met een geldig 2e klas vervoerbewijs te gebruiken is, er staan hier geen uitzonderingen bij. Dus met alleen de informatie uit de mail is deze upgrade ook te gebruiken met actiekaartjes als je niet weet dat dit niet mag.

Als ook dit niet klopt in de mail, zoals de ontbrekende info wat betreft de geldigheid in de daluren, kunnen ze hier ook meteen mee aan de slag.;)

De 'actie op actie is niet toegestaan' regel geldt in principe voor alle acties en is dus vrij standaard. Ik snap echter wat je bedoeld, ERL, in de mail staat dat niet (duidelijk) vermeld. Persoonlijk zou ik het toch afraden om die combinatie te maken, gezien je daarmee alsnog het risico loopt om een boete te krijgen. We zullen deze feedback zeker meenemen voor een eventuele volgende actie, ik heb Ruud dan ook zelf nog even persoonlijk benaderd hiervoor.

Beste Ruud,
Ik werd verrast met een cadeaubon van 15 euro bij Bol.com. Ik heb geprobeerd om een bestelling te doen met deze bon maar dat blijkt niet te werken. Zodra ik de persoonlijke code invoer op de website krijg ik een melding dat de code is gekoppeld aan een ander persoon. Dat was dus een tegenvaller. Enig idee hoe ik alsnog gebruik kan maken van deze bon?

In de email staat dit:

Ga voor 31 oktober 2017 naar ns.nl/couponcode om uw gratis upgrade naar de 1e klas te verzilveren en vul uw persoonlijke kortingscode in. De upgrade is maandag t/m vrijdag geldig na 9.00 uur en zaterdag en zondag de hele dag, voor treinreizen in Nederland en in combinatie met een geldig 2e klas vervoerbewijs. U kunt een reisdatum kiezen t/m 30 november.

Maar als je de couponcode voor de upgrade hebt geactiveerd dan ontvang je een ticket waarop dit staat:

Ma-Vr 9.00 - 16.00
en na 18:30 u
za - zo de hele dag.

Zooo jammerrr

Reputatie 7
Badge
NS kan de marketingmensen beter omscholen tot controleurs in de trein, vooral in de 1e klasse.

Dat brengt meer op dan ongevraagde niet-goed-werkende kadobonnen, upgrades of kortingen
Mee eens, ook met deze actie is de communicatie weer niet denderend.
Reputatie 2
Excuus voor de onduidelijkheid rondom de 1e klas upgrades! Een volledige set voorwaarden had inderdaad mee moeten worden genomen.

Er zijn inmiddels reservecodes voor Bol.com verstuurd, vreemd dat dat niet goed gegaan is.

Dank voor jullie feedback.
Reputatie 2
Excuus voor de onduidelijkheid rondom de 1e klas upgrades! Een volledige set voorwaarden had inderdaad mee moeten worden genomen.
Is het een idee om de volledige set voorwaarden voor de 1e klas upgrade alsnog aan jou openingspost toe te voegen?

Ik denk trouwens dat veel reizigers de voorwaarde dat je 2 acties niet mag combineren niet weten gezien deze vraag regelmatig voorbij komt op het forum. Ben benieuwd hoeveel reizigers hier problemen mee krijgen de komende tijd.

En mag je bij een reis waarbij je bent ingecheckt voor 16:00 uur, maar ook reist in de spits na 16:00 uur wel blijven zitten in de 1e klas? Of moet je dan tussen 16:00 en 18:30 in de 2e klas plaats nemen?
Reputatie 7
Badge
Excuus voor de onduidelijkheid (...) vreemd dat dat niet goed gegaan is. Dank voor jullie feedback.

Tip @ Ruud: doe minder acties, en doe wat je doet ook in eindresultaat goed. Testen is een vak! Het mag niet misgaan: Vertrouwen in NS komt te voet, en gaat als "churn" te paard.

Huis-aan-huis verspreide kortingskaartjes staan massaal op Marktplaats en Facebook. Kortingscodes worden doorverkocht. Conducteurs én reizigers worden knetter van allerlei uitzonderingsregels met aktiekaartjes. Na elke aktie regent het vragen en klachten.
Dát moet jullie toch ook iets duidelijk maken?
En mag je bij een reis waarbij je bent ingecheckt voor 16:00 uur, maar ook reist in de spits na 16:00 uur wel blijven zitten in de 1e klas? Of moet je dan tussen 16:00 en 18:30 in de 2e klas plaats nemen?

Wel dat is precies mijn plan. Ik vertrek om 18u en dan om 18:30 loop ik naar de 1e klas om daar mijn reis te vervolgen. Volgens mij moet dat toegestaan zijn en heb ik toch nog plezier van deze actie.
Reputatie 2
Excuus voor de onduidelijkheid (...) vreemd dat dat niet goed gegaan is. Dank voor jullie feedback.

Tip @ Ruud: doe minder acties, en doe wat je doet ook in eindresultaat goed. Testen is een vak! Het mag niet misgaan: Vertrouwen in NS komt te voet, en gaat als "churn" te paard.

Huis-aan-huis verspreide kortingskaartjes staan massaal op Marktplaats en Facebook. Kortingscodes worden doorverkocht. Conducteurs én reizigers worden knetter van allerlei uitzonderingsregels met aktiekaartjes. Na elke aktie regent het vragen en klachten.
Dát moet jullie toch ook iets duidelijk maken?

Zeker, ik neem het mee.
Reputatie 2

Wel dat is precies mijn plan. Ik vertrek om 18u en dan om 18:30 loop ik naar de 1e klas om daar mijn reis te vervolgen. Volgens mij moet dat toegestaan zijn en heb ik toch nog plezier van deze actie.

Het is inderdaad de tijd van inchecken die telt.
Dat laatste is verwarrend (en volgens mij precies waar het vaak misgaat bij NS:D)

Je reageert op het eerste gedeelte denk ik, waar je geen antwoord geeft op de tweede vraag ?

Maar je mag toch niet 1e klas gaan zitten als je in de spits incheckt (wat PaulJacobus wil doen) als de inchecktijd telt ? Wat voor mijn gevoel wel toegestaan zou zijn trouwens.
Dat laatste is verwarrend (en volgens mij precies waar het vaak misgaat bij NS:D)

Je reageert op het eerste gedeelte denk ik, waar je geen antwoord geeft op de tweede vraag ?

Maar je mag toch niet 1e klas gaan zitten als je in de spits incheckt (wat PaulJacobus wil doen) als de inchecktijd telt ? Wat voor mijn gevoel wel toegestaan zou zijn trouwens.

Voor deze reis gebruik ik een e-ticket. Dus er is geen incheck moment. Maar voor met je ov kaart ingecheckte trips is dat natuurlijk wel het geval. Eigenlijk vind ik die hele restrictie bij de upgrade 1e klas nogal getuigen van een klein denkraam. ?

Reageer