beantwoord

NS Extra vervalt voordat het abonnement is afgelopen

• 9 November 2016
  • 5 reacties
  • 286 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 20903 reacties
Ik vroeg me even af waarom ik de NSExtra-aanbieding niet had gekregen en het antwoord maakte me niet zo blij. Het blijkt dat als je een abonnement opzegt, NSExtra meteen vervalt. Het inzien van de gegevens blijft gewoon mogelijk en het reizen ook maar NSExtra is dus meteen vervallen. Het lijkt me correct dat dit pas het geval is als het abonnement daadwerkelijk niet meer functioneert. Ik had dit niet verwacht en ook niet verzonnen dat het zo zou kunnen zijn.

Voor mij persoonlijk is het simpel op te lossen omdat ik zowel meerdere persoonlijke kaarten als abonnementen heb en het opnieuw kan koppelen. Maar je loopt dan wel daarvoor de aanbiedingen mis, zonder dat je in eerste instantie in de gaten hebt waarom. Het valt doorgaans niet zo op als je iets niet krijgt 😉 Het zal wel administratieve oorzaken hebben, maar dan zou het ook juist zijn dat dit even wordt vermeld. Het leek me van te voren niet netjes meerdere malen NSExtra op de kaarten te zetten. Het gaat me niet zozeer om de aanbieding van deze keer maar meer hoe het functioneert.

Kan dit hersteld worden? Het ligt niet voor de hand dat het zo werkt.
icon

Beste antwoord door LauraR NS 17 November 2016, 14:50

Dankzij de hulp van Ruud NS (ook aanwezig op dit forum) ben ik erachter gekomen dat NS Extra gelukkig niet beëindigd is vanwege het beëindigen van een abonnement. Doordat een aantal e-mails vanuit ons naar Thom niet konden worden verstuurd, is het e-mailadres dat Thom voor NS Extra gebruikt geblokkeerd in ons systeem. Dit gebeurt momenteel relatief snel en inmiddels heeft Ruud de betreffende afdeling verzocht om dit proces aan te passen zodat een dergelijke situatie in de toekomst kan worden voorkomen. Ik heb Thom inmiddels ook de gemiste acties gestuurd.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Waarom is NS Extra überhaupt gekoppeld aan een abonnement? Ook reizigers met een persoonlijke OV-chipkaart zonder abonnement kunnen er immers gebruik van maken.
Hoi Thom, goed dat je dit aankaart. Of het mogelijk is om dit aan te passen weet ik niet. Ik ga dit intern navragen en kom hier z.s.m. op terug.
Reputatie 4
Waarom is NS Extra überhaupt gekoppeld aan een abonnement? Ook reizigers met een persoonlijke OV-chipkaart zonder abonnement kunnen er immers gebruik van maken.
https://forum.ns.nl/ns-extra-35/pas-aub-cadeaus-op-abonnement-aan-27720
@Thom NS Extra zou moeten gekoppeld zijn aan je ov-chipkaart, niet aan je abonnement. Met andere woorden, bij opzegging van een abonnement zou dit dus niet moeten gebeuren. Zou je mij misschien je NAW-gegevens, geboortedatum en ov-chipkaartnummers willen sturen in een privébericht? Dan gaan we even kijken wat er bij jou mis is gegaan.
Dankzij de hulp van Ruud NS (ook aanwezig op dit forum) ben ik erachter gekomen dat NS Extra gelukkig niet beëindigd is vanwege het beëindigen van een abonnement. Doordat een aantal e-mails vanuit ons naar Thom niet konden worden verstuurd, is het e-mailadres dat Thom voor NS Extra gebruikt geblokkeerd in ons systeem. Dit gebeurt momenteel relatief snel en inmiddels heeft Ruud de betreffende afdeling verzocht om dit proces aan te passen zodat een dergelijke situatie in de toekomst kan worden voorkomen. Ik heb Thom inmiddels ook de gemiste acties gestuurd.

Reageer