beantwoord

NS Xtra app tabblad assistentie

• 26 november 2018
  • 18 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 1
Goedeavond,

Ik hoopte dat een van jullie mij misschien kan helpen met de volgende vraagstelling; sinds augustus van dit jaar is er na een update iets fout gegaan want sinds dien kon ik mijn reisgegevens in assistentie verlenging niet meer inzien want de zoekbalk aan de bovenkant die normaal geel/blauw moet zijn wordt vrij snel rood en wanneer je doorklikt krijg je een melding dat de app moet worden afgesloten.

Al snel bedacht ik me het zal wel een server fout zijn maar helaas de fout bleef. Ook na de laatste update waarvan ik hoopte dat het probleem opgelost was bleef het probleem.

Zou het zo kunnen zijn dat de combinatie Samsung Galaxy A6 met Android 8.0.0 en Samsung Galaxy Tab 10.1 met Android 7 een storende factor zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie info!
icon

Beste antwoord door Miriam NS 27 november 2018, 09:54

Hallo marc.vanhulst, ontzettend vervelend dat je deze gegevens niet meer in kunt zien.
Ik neem aan dat je de app ook al eens volledig hebt verwijderd en weer opnieuw hebt geïnstalleerd? Heb je deze feedback ook al aangekaart bij de ontwikkelaars? Je kunt dit via de app doen.
Bekijk origineel

18 reacties

Hallo marc.vanhulst, ontzettend vervelend dat je deze gegevens niet meer in kunt zien.
Ik neem aan dat je de app ook al eens volledig hebt verwijderd en weer opnieuw hebt geïnstalleerd? Heb je deze feedback ook al aangekaart bij de ontwikkelaars? Je kunt dit via de app doen.
Reputatie 1
Hallo Miriam,

Al verschillende malen de app verwijderd (zelfs telefoon geheel opnieuw geïnstalleerd met alleen de NS app er op om uit te sluiten dat een virusscanner de boosdoener was). Helaas had dit geen succes.

Na telefonisch contact met Assistentie Verlenging heb ik contact opgenomen met de app ontwikkelaars want ik was benieuwd of zij mij konden helpen.

Het duurde ruim een maand voor ik een eerste reactie kreeg en dat waren de standaard vragen (welke Android versie ik gebruikte, op welke apparaten ik het had geprobeerd en of ik eventueel screenshots had) vanaf dat moment bleef het weer stil.
Ik heb daarna om de paar weken weer een mail gestuurd met de vraag of ze al een idee hadden waar het probleem zou kunnen zitten. Helaas kreeg ik hierop alleen een standaard reactie met dat ze niet iedereen persoonlijk konden terug mailen.
Op advies van de klantenservice van NS heb ik op een in duidelijke bewoording aangeven dat ik het niet eens was met de gang van zaken. Jammergenoeg kreeg ik daarop weer een standaard auto-replay dat ze niet iedere mail persoonlijk konden beantwoorden.

Ook na de onlangs uitgebrachte update kwam er geen verandering in mijn probleem.

Groeten,
Marc
Wat een vervelende situatie. De enige die dit voor je op kunnen lossen zijn de ontwikkelaars. Ik zal het ook nog eens voor je aankaarten, maar wil je ook aanraden dit zelf ook te blijven doen.
Reputatie 1
Hallo Miriam,

Ik wil dat wel doen maar als ze een standaard reactie sturen naar me dat ze niet alle mail persoonlijk kunnen beantwoorden en ook via de afdeling Assistentie Verlening die diverse malen geprobeerd hebben om dit probleem onder hun aandacht te krijgen en ook geen reactie krijgen weet ik niet waar ik het zoeken moet.

Groeten,
Marc
Dat begrijp ik, daarom heb ik het ook nogmaals aangekaart. Mocht dit over een tijdje nog steeds het geval zijn dan kun je het het beste weer eens via de aankaarten. Excuses dat ik niet meer voor je kan doen.
Reputatie 1
Miriam,

Ik vindt het al een 👍 waard dat je het ook wil proberen om deze problemen op te lossen. Want wat voor mij het aller belangrijkste is is om te weten of het mogelijk aan de Samsung toestellen zelf ligt of juist meer aan bepaalde type toestel, in mijn geval de A6.

Wanneer ik zo de commentaren lees onder de app zou ik altijd graag willen weten op welk toestel ze de app installeren, welke Android versie ze draaien en welke versie van de app ze hebben geïnstalleerd. Dit zou voor jullie heel veel schelen want dan zouden jullie een soort van tabel kunnen opstellen wanneer er een bepaalde vraag gesteld wordt.
Wie weet melden er zich nog meer gebruikers die dit ook ervaren, dan kun je inderdaad de vergelijking maken of dit aan het toestel ligt. Over het algemeen is Samsung een bekend merk en kan ik me bijna niet voorstellen dat dit daar aan kan liggen.
Reputatie 1
Na een tweetal mails van mevrouw van de Broek van de klantenservice (waaronder een door de technische dienst vragen naar de bekende weg want ze wilde graag screenshots zien die zouden ze nooit hebben gehad) blijft het weer aardig stil en blijf ik in de problemen zitten.
Het maakt trouwens niet eens uit of je een Samsung telefoon hebt want zelfs bij een HTC en bij een Nokia komt gewoon de zelfde fout voor.
Ik ga er weer achteraan marc,vanhulst. Goed dat je dit weer aankaart!
Reputatie 1
Hallo Miriam,

Ik wacht weer af.

Misschien is het een idee om ee nieuw account aan te maken met een Google of Outlook adres en kijken wat er dan gebeurt.
Hallo Marc,

Ik heb net even naar je mails gekeken, maar de screenshots dateren alweer van oktober 2018. Inmiddels is er veel gewijzigd; o.a. reisassistentie is aangepast en we hebben updates uitgebracht voor Android versie 8. Zou je willen kijken of je wel je reizen kan zien op www.ns.nl/reisassistentie ? Probeer daarna nog een keer de app te verwijderen en de laatste versie uit de Play Store te installeren. Als het dan nog niet werkt, hoor ik het graag (liefst met nieuwe screenshots) door hier een bericht te plaatsen of stuur een mailtje naar app@ns.nl

Met vriendelijke groet,
Sjoerd Smink
Reputatie 1
Beste Sjoerd,

Via mevrouw van de Broek heb ik nog twee weken geleden een nieuwe printscreen gestuurd. Daarna nog een keer de gehele telefoon opnieuw geïnstalleerd en eerst alleen de NS Xtra app geïnstalleerd en weer sloot de app af op het zelfde punt
Dag Marc,

Begrijp ik, maar NS is een groot bedrijf en helaas heb ik die screenshots niet. Daarnaast hebben we met de laatste update juist wat verbeteringen doorgevoerd in Android 8.0. Zou je het daarom toch nog een keertje willen proberen?

Groet
Sjoerd
Reputatie 1
Hallo Sjoerd,

Helaas slecht nieuws, het probleem is nog steeds niet opgelost.

Heb (volgens mij) 6 screenshots naar je gemaild.
Reputatie 1
Met dank aan Sjoerd is het probleem opgelost 👌👍
Badge +3
Voor meelezers met een soortgelijk probleem, wat was de oplossing?
Je hoeft verder niks aan te passen, we hebben iets in de code gewijzigd. Voor alle gebruikers die dit probleem hadden is het nu opgelost.
Wat fijn dat het is opgelost! En wederom bedankt voor je hulp @sjoerdsmink

Reageer