beantwoord

om 8:55 met daluren ingecheckt maar geen korting ontvangen

  • 26 February 2023
  • 1 reactie
  • 285 Bekeken

Hallo, 

Ik heb met een reis van Roosendaal naar Utrecht om 8:55 ingecheckt maar helaas is er geen 40% af gegaan. Kan ik hier nog geld voor terug krijgen? Ik heb een daluren abonnement. Zie hieronder tijdstip van inchecken.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet, Marith

icon

Beste antwoord door Tochjo 26 February 2023, 19:35

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Gezien de prijs van 19,60 euro hebt u hiervoor al een andere reis gemaakt en zat er minder dan 35 minuten tussen uitchecken en opnieuw inchecken. Dan is er terecht vol tarief in rekening gebracht, want NS beschouwt beide ritten dan als één reis. Om te bepalen welk kortingspercentage geldt voor het tweede deel, wordt dan nog altijd gekeken naar het tijdstip van inchecken voor het eerste deel. Zie deze pagina, in het bijzonder de informatie vanaf ‘De eerste check-in bepaalt het tarief. Hoe werkt dat?’.

In het vervolg kunt u beter het eerste deel van zo'n reis maken met een ander vervoerbewijs, zoals een e-ticket. Al is het ook zaak op te letten of de hele reis dan niet duurder uitpakt, omdat NS een degressief tariefstelsel kent, waarbij twee korte reizen over dezelfde afstand duurder kunnen zijn dan één lange, zelfs als het ene korte deel met korting is en de hele lange reis tegen vol tarief.

Reageer