beantwoord

onjuiste melding uitchecken

• 21 augustus 2016
  • 7 reacties
  • 193 Bekeken

Omdat ik me heb aangemeld voor automatische bericht als ik vergeten ben uit te checken, krijg ik een melding als ik vergeten ben uit te checken. zojuist ontving ik zo'n melding. Echter als ik de informatie aanvul en verzend krijg ik de melding dat er geen transacties op die dag met mijn kaartnummer bekend zijn.
Dit is overigens de 4de melding, die ik ontvang. De vorige 3 waren in utrecht, drie dagen achter elkaar. Daarvan heb ik al eerder aangegeven dat dit merkwaardig is, omdat de uitcheckpaaltjes wel groen waren. Dit heeft overigens geleid tot 1 keer een restitutie. Wat is nu de juiste informatie, redelijk onnavolgbaar.
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 21 augustus 2016, 12:03

Hallo Anita Dirix. Welkom op het NS Serviceforum!

Wat vreemd dat je deze melding krijgt. Heeft dit zich plaatsgevonden bij de Noordertunnel in Utrecht? Zo ja, dan wil ik je adviseren om het topic Poortjes Utrecht CS Noordertunnel, werken die goed? even door te lezen. Zo niet, dan wil ik je toch echt adviseren om even contact op te nemen met onze Klantenservice via het nummer 030 - 751 51 55, Twitter, Facebook of Chat. De reactiesnelheid ligt bij deze kanalen het hoogst, waardoor je dus het snelst een reactie hebt.
Bekijk origineel

7 reacties

Hallo Anita Dirix. Welkom op het NS Serviceforum!

Wat vreemd dat je deze melding krijgt. Heeft dit zich plaatsgevonden bij de Noordertunnel in Utrecht? Zo ja, dan wil ik je adviseren om het topic Poortjes Utrecht CS Noordertunnel, werken die goed? even door te lezen. Zo niet, dan wil ik je toch echt adviseren om even contact op te nemen met onze Klantenservice via het nummer 030 - 751 51 55, Twitter, Facebook of Chat. De reactiesnelheid ligt bij deze kanalen het hoogst, waardoor je dus het snelst een reactie hebt.
Wordt het nu niet omgedraaid! Ik check in en uit, tenminste daar ga ik van uit. Ik ontvang een melding van jullie dat ik die dag niet heb uitgecheckt. als ik dat naga, zoals jullie op de site aangeven, krijg ik te horen dat de transactie niet bekend is. wie moet nu wat controleren!
Ik begrijp je punt, Anita, maar om die reden stel ik je ook een vraag om iets duidelijker naar voren te krijgen wat de situatie is. Om je zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn verwijs ik je door naar een ander topic en/of de Klantenservice. Ik kan je namelijk niet direct vertellen waar dit door komt. Hoogst waarschijnlijk een technisch probleem, zoals bij de poortjes van Utrecht CS Noordertunnel - zie topic in vorige antwoord, maar dit kunnen wij pas inzien zodra er meer informatie bekend is en we dienen hiervoor op je OV-chipkaart gegevens te kijken. Ik ben dus niet de rollen aan het omdraaien, ik probeer je te helpen/informeren.
Beste Laura, Heb inmiddels zelf via mijn reishistorie op OV.nl gekeken. Die geeft aan dat ik keurig ben uitgecheckt. Dus ik ga ernaar vanuit dat die informatie klopt.
Dezelfde check heb ik gedaan bij de andere 4 meldingen die ik van jullie ontving. Op alle 5 dagen dat ik volgens jullie niet ben uitgecheckt (jullie service-aanbod om vaste reizigers hierover te informeren), bleek de melding volgens de reishistorie niet juist. Volgens mij kloppen jullie meldingen niet...
Betreft het een in-/uitcheck bij Utrecht CS Noordertunnel of niet?
Dat weet ik niet meer. Ik check op verschillende plekken in op het station. De Noordertunnel is daar een van.
Dat weet ik niet meer. Ik check op verschillende plekken in op het station. De Noordertunnel is daar een van.
Ik kan me voorstellen dat je dat niet 100% zeker weet in zo'n geval. Ik denk wel dat de kans vrij groot is dat het te maken heeft met de CiCo-paaltjes daar, zoals ook in het topic uit reactie 2 is te lezen, omdat het zich daar heel vaak heeft voor gedaan. Hopelijk begrijp je nu iets beter waar het door komt. Mocht je nog vragen hebben dan lees ik dat graag.

Reageer