beantwoord

Pas a.u.b. cadeau's op abonnement aan

• 20 september 2016
  • 107 reacties
  • 2483 Bekeken

Reputatie 4
Beste NS. Ik heb van jullie een cadeau gehad. Als in in de maand september 1 treinreis op saldo maak krijg ik van jullie € 2,50 reistegoed terug. Ik heb een OV-Vrij abonnement waarmee het onmogelijk is om op saldo te reizen (als zou ik het graag willen). De ongepaste e-mail heb ik dus direct gedelete.

Nu krijg ik een herinnering "Enige tijd geleden ontving u van NS Extra een e-mail waarin wij aangaven dat u als deelnemer van NS Extra een attentie ontvangt als u komende maand onderstaand aantal reizen met NS maakt."

Leuk dat jullie zo jullie best doen, maar deze e-mails zijn ongewenst. Kan a.u.b. het cadeau op het abonnement aangepast worden.
icon

Beste antwoord door Ruud NS 26 september 2016, 09:24

We dwalen een beetje af 🙂 Maar ik heb een reactie, Niek2

Kan het kloppen dat je je twee keer hebt aangemeld voor NS Extra?

Het lijkt erop dat je bij NS Extra zowel met een OV Vrij bent aangemeld als met een persoonlijke OV-chipkaart zonder abonnement. Gebaseerd op die laatste heb je de reischallenge ontvangen.

Mocht je meer detailinformatie willen hebben, dan kun je me het beste een privébericht sturen want ik wil op deze (openbare) plek niet op persoonlijke gegevens ingaan.

Ik ben wel van mening dat we binnen NS Extra met twee aangemelde OV-chipkaarten, er het beste één kunnen selecteren voor de verschillende mailings. Ik ga bekijken hoe we hier in de toekomst mee omgaan.
Bekijk origineel

107 reacties

Hoi niek2, dat is inderdaad niet handig. Daar heb je natuurlijk helemaal niets aan. Goed dat je dit even aangeeft op het forum, ik ga dit doorgeven.
Reputatie 1
Hoi, ik heb zo'n stom mailtje van de nederlands mailtje ontvangen.ik heb een dal vrij 1e klas abonnement en wanneer een treinreis maak in de daluren ontvang ik 2,50 terug van ns.

Beste NS, u kunt toch zien dat ik een dal vrij abonnement heb? Stuur dan zulke mailtjes niet naar abonnementhouders die in de daluren vrij reizen. hoe kunnen ze dan op saldo reizen? ik dacht dat NS daar nu wel zo'n beetje welke klanten van ns deze actie van kunnen profiteren.
Dus ns stuur alleen een mail wanneer ik er ook een keertje van kan profiteren! (wat bijna nooit is bij ns)
Reputatie 4
Badge
Vraag je je nu werkelijk af hoe kunnen Dal Vrij gebruikers op saldo kunnen reizen?!

Door in te checken in de spits misschien? En op die ene reis die je in de spits maakt krijg je dan 2,50 korting.
Reputatie 4
Vraag je je nu werkelijk af hoe kunnen Dal Vrij gebruikers op saldo kunnen reizen?!

Door in te checken in de spits misschien? En op die ene reis die je in de spits maakt krijg je dan 2,50 korting.

De NS hanteert de voorwaarde dat de attentie alleen in de daluren geldt, dat stond in de aan mij gerichte e-mail vermeld en staat ook in de post van Johnny.
Reputatie 4
Hoi niek2, dat is inderdaad niet handig. Daar heb je natuurlijk helemaal niets aan. Goed dat je dit even aangeeft op het forum, ik ga dit doorgeven.
Bedankt voor deze positieve reactie.
Reputatie 4
Fijn dat het voor u zo is opgelost. Het is wel storend hoe weinig begrip er vanuit de NS is voor de reiziger. Zo heb ik nog nooit een attentie gehad voor alle storingen en werkzaamheden, het enige waar ik op kan rekenen is de GTBV wat een goede bron van inkomsten is geweest.
Reputatie 1

Ik weet niet of je de mail ook gehad hebt, denk het niet. maar in de mail staat dat wanneer je reist in de daluren op saldo 2,50 korting krijgt. Het komt zo onprofessioneel over wanneer je dan zo'n mail ontvangt. Ik had hoge verwachtingen van NS, maar die is nu ver te zoeken.
Reputatie 1
Ik kreeg dezelfde mail. Toen ik via de chatfunctie aangaf dat dit wel een erg lastige opgave werd aangezien ik met mijn abonnement helemaal niet op saldo kan reizen, bood de medewerker van de klantenservice aan om het geld dan maar meteen naar me over te maken (dit is inmiddels ook inderdaad gebeurd).

Mooi, een oproep dus aan alle dal vrij abonnementhouders. massaal naar de klantenservice bellen 😛
Reputatie 4
Voor €2,50? Wat ik in mijn eerdere post probeerde te zeggen, het is een druppel op een gloeiende plaat, 0,06% van mijn abonnementskosten, zo'n 1,5% van het bedrag wat ik dit jaar voor GTBV heb ontvangen. Het gaat niet om het geld, het gaat om het gebaar: dat de NS de klant begrijpt, meeleeft. Nu laat de NS alleen maar zien geen idee te hebben wie de klant is.
Reputatie 2
Ik kreeg dezelfde mail. Toen ik via de chatfunctie aangaf dat dit wel een erg lastige opgave werd aangezien ik met mijn abonnement helemaal niet op saldo kan reizen, bood de medewerker van de klantenservice aan om het geld dan maar meteen naar me over te maken (dit is inmiddels ook inderdaad gebeurd).

Helaas de chat bood bij mij geen uitkomst:

Klant: jammer had nog wel hoop op 2,50 tegoed ik betaal toch gewoon ook in de daluren?
Michel zegt: Maar je reist niet op saldo. Dat doe jij alleen tijdens de spits.
Klant: nou ik reis op mijn banksaldo daar verrekenen jullie maandelijks mijn abonnementsgeld mee 😛
Michel zegt: Ja dat begrijp ik hoor, maar bij deze actie gaat het echt om mensen die reizen op saldo. Beetje vreemd dat jij hier een mail over krijgt.
Reputatie 7
Badge +4
Kennelijk wordt de actie aangeboden zonder dat er naar gekeken wordt welk abonnement iemand heeft. Als je meerdere kaarten hebt kun je de 2,50 eventueel gratis overschrijven op een andere kaart. Omslachtig is het dan natuurlijk wel.
Reputatie 4
Kennelijk wordt de actie aangeboden zonder dat er naar gekeken wordt welk abonnement iemand heeft.
Het wordt neergezet als een gepersonaliseerde dienst, wat het dus niet is.

Helaas de chat bood bij mij geen uitkomst:

Klant: jammer had nog wel hoop op 2,50 tegoed ik betaal toch gewoon ook in de daluren?
Michel zegt: Maar je reist niet op saldo. Dat doe jij alleen tijdens de spits.
Klant: nou ik reis op mijn banksaldo daar verrekenen jullie maandelijks mijn abonnementsgeld mee 😛
Michel zegt: Ja dat begrijp ik hoor, maar bij deze actie gaat het echt om mensen die reizen op saldo. Beetje vreemd dat jij hier een mail over krijgt.

Over welk abonnement gaat dit? - Bij Dal Vrij reis je formeel namelijk wel op saldo tijdens de Daluren, alleen tegen 100% korting op de ritprijs. Bij Traject Vrij reis je niet op saldo, maar dat klopt niet met de rest van de omschrijving.
Reputatie 2
Over welk abonnement gaat dit? - Bij Dal Vrij reis je formeel namelijk wel op saldo tijdens de Daluren, alleen tegen 100% korting op de ritprijs. Bij Traject Vrij reis je niet op saldo, maar dat klopt niet met de rest van de omschrijving.

Ik reis met Dalvrij + BTM
Reputatie 1
Als alle vaste klanten 2,50 euro ontvangen dan kan deze topic gesloten worden. Ns maaakt het alleen maar op deze manier moeilijker.
Reputatie 7
Badge +4
Voor mensen met een algemeen abonnement heeft het weinig zin. Voor veruit de meesten natuurlijk wel. Mensen met Dalvoordeel, AltijdVoordeel, een VDU, WeekendVrij en Dalvrij om maar eens wat te noemen, zullen er veelal wel momenten zijn dat je van de 2,50 gebruik kunt maken. Dat TS vanuit de eigen situatie redeneert, begrijp ik maar voor de meesten is het een aardig gebaartje.

Niet iedereen krijgt dit aanbod ook. Ik niet, en ik ben een redelijk vaste klant, maar lig daar niet wakker van.

Personaliseren wordt mogelijk gehanteerd om aan te geven dat niet iedereen het krijgt, al kun je tegen deze interpretatie wel bezwaar hebben. Een flink aantal mensen heeft er natuurlijk wel een klein voordeel bij. Nooit weg.
Als het niet lukt om aanbiedingen te personaliseren, kun je altijd nog de definitie van personaliseren aanpassen. Briljant. Thom, je zou een aanwinst zijn voor de marketingafdeling van NS.
Reputatie 7
Badge +4
Als je een beetje leest, zie je de ironie in mijn tekst. En verder mag je er net zo rot over denken als je zelf wilt.

Hint: 'mogelijk gehanteerd' en 'al kun je tegen deze interpretatie wel bezwaar hebben.'

Een dergelijk stijlfiguur moet ik niet behoren uit te leggen.

Honi soit qui mal y pense.
Reputatie 3
😃 ..
Als je een beetje leest, zie je de ironie in mijn tekst.

Ik interpreteerde het als bagatelliseren in plaats van ironie. Kennelijk mijn fout.
Reputatie 4
Badge
Sorry voor het niet goed lezen en als goedmaker voor al die mensen met een onmogelijke opdracht, mijn NS Extra "challenge" is volgens mij gewoon door iedereen te bestellen.

Weekend dagkaarten (incl. vrijdagavond al kun je dan beter een Avond Vrij kopen) voor €12,50.
https://www.ns.nl/producten/s/ns-extra-weekend
Reputatie 4
Dat viel mij ook al op, dat de "persoonlijke extra's" publiekelijk toegankelijk zijn. Ik heb reizen in het weekend al afgekocht, dus ga hier geen 12,50 voor doneren aan de NS.

Net wel weer 16 euro GTBV "verdiend", daar heb ik nog eens wat aan.
Reputatie 1
Dat viel mij ook al op, dat de "persoonlijke extra's" publiekelijk toegankelijk zijn. Ik heb reizen in het weekend al afgekocht, dus ga hier geen 12,50 voor doneren aan de NS.

Net wel weer 16 euro GTBV "verdiend", daar heb ik nog eens wat aan.

Ik heb een dal vrij 1e klas en kan dan ook in het weekend reizen. Ik weer voor de zoveelste keer geen acties voor de 1e klas reizigers.
Reputatie 7
Badge +4
Ach Johnny, eerste klas reizen is op zich al zo leuk dat het een actie lijkt 😉 Helaas zijn acties niet al te zeer gericht op de rust van de reizigers die daar zitten. In het weekend is het drie maanden per jaar bingo met de spoordeelweken. Een tweede meereiskaart in plaats van de 2 naar 1 upgrade lijkt me een beter plan.Het afschaffen van de upgrade lijkt me wel een leuke actie voor de reizigers in de eerste klas 😉
Reputatie 4
Ach Johnny, eerste klas reizen is op zich al zo leuk dat het een actie lijkt 😉 Helaas zijn acties niet al te zeer gericht op de rust van de reizigers die daar zitten. In het weekend is het drie maanden per jaar bingo met de spoordeelweken. Een tweede meereiskaart in plaats van de 2 naar 1 upgrade lijkt me een beter plan.
Hoezo moeten 1e klas reizigers rust hebben? Ze betalen om van A naar B vervoerd te worden. Hoe zit het met de rust van 2e klas reizigers die als sardientjes in het blik gestopt worden. Ik zie graag een keer een foto van die drie maanden bingo in het weekend.

Het afschaffen van de upgrade lijkt me wel een leuke actie voor de reizigers in de eerste klas ;-)
Je bedoelt het áánschaffen van de upgrade ;)

Al dat geklaag uit de 1e klas, waarom mogen er wel meereiskaartjes verschaft worden waardoor de overvolle 2e klas nog overvoller wordt, en geen upgrade 2-1 waardoor de reiziger zich juist beter over de trein verspreidt.

Reageer