beantwoord

Pas a.u.b. cadeau's op abonnement aan

  • 20 september 2016
  • 107 reacties
  • 2483 Bekeken


Toon eerste bericht

107 reacties

Reputatie 3
Mensen die rust willen hebben kunnen gewoon oordopjes indoen, horen ze niets meer van al die lastige medereizigers. Of ga in de 2e klas stiltecoupe zitten ipv je te blijven ergeren.

En die drie maanden zijn weer zo overdreven, ze vallen ook nog vaak in vakantieperiode waarin de meeste mensen op vakantie zijn die een 1e klas abonnement trekken van hun werkgever. NS wil juist die 1 klas voller hebben in die periode.
Reputatie 7
Badge +4
Hoe kun jij drie maanden acties in de vakantieperiodes stoppen? Oktober is geen vakantiemaand en april/mei ook niet. Zelfs als je de onderwijsnorm aanhoudt, is het niet mogelijk. Verder ben ik me ervan bewust begenadigd te zijn, al moet ik er voor betalen, maar ik voel me niet verantwoordelijk voor het foute beleid van anderen, die voor onvoldoende zitruimte zorgden.
Reputatie 3
Meivakantie en herfstvakantie zijn gewoon minder drukke periodes en NS probeert juist die onvoldoende zitruimte op te lossen door de lege plekken in de 1e klas te vullen met 2e klas reizigers.

Je betaalt om vervoerd te worden en extra comfort dat je krijgt, maar je zult de coupe toch moeten delen terwijl 2 klas reizigers vaak op elkaar zitten in verhouding met 1e klas.

Je kan ook gewoon in de 2 klas stiltecoupe gaan zitten, want die reizigers gebruiken de upgrade voor 1e klas 😃
Reputatie 7
Badge +4
Ik ontken dat nergens. Sterker nog: het is een van de redenen dat ik eerste klas blijf reizen. Ik heb het geld er graag voor over. Bij mijn weten is de herfstvakantie geen maand maar een week en de meivakantie een of twee weken, dus ook lang geen maand.

De intentie van NS bij de spoordeelweken is helemaal niet die onvoldoende zitruimte in het weekend op te lossen door de lege plekken in de eerste klas op te vullen met tweede klas reizigers. Sivan heeft hier duidelijk aangegeven dat NS met die gratis kaartjes reiziger kennis wil laten maken met de eerste klas. Op zondagavond tijdens de actieweken is er natuurlijk wel een spreiding en kun je in de studententreinen in de tweede klas meestal nog wel zitten, dus in die zin heb je zeker gelijk ;-)

Dat kennismaken lukt natuurlijk wel maar zodra de actie is afgelopen, reizen de gebruikers ervan toch maar zelden eerste klas. De verklaring is heel simpel en dat is het prijsniveau. De acties met weekendvrij en dalvrij tegen een lagere prijs lijken wel te werken. 65 euro voor weekendvrij eerste klas was ook wel wat erg veel.

Ik reis veertig jaar met de trein en heb het weinig anders meegemaakt dat ik een coupé moest delen maar tweedeklas te moeten gaan zitten vanwege deze acties vind ik ook niet kloppen. Ik betaal toch echt voor de eerste en mensen met een upgradekaartje niet.


De eerste klasreizigers vormen niet het probleem maar het tekort aan zitplaatsen, met name in de spits. Dit had voorkomen moeten worden door goed anticiperend beleid.
Reputatie 3
Nee die vakanties duren geen maand, maar zijn wel gespreid in Nederland waardoor het best 3 weken vakantie kan zijn in verschillende gebieden in Nederland.

De upgrade actie leidt in elk geval wel tot een betere spreiding. Bij overlast kan je de conducteur benaderen of tweeten.

Wat jij voorstelde leidt juist tot nog meer drukte in de vaak al overvolle 2e klas coupe's
Reputatie 3
Mensen met een upgrade kaartje hebben net zoveel rechten als jij Thom.

Dat er een tekort is aan zitplaatsen en NS daat onvoldoende op heeft geanticipeerd klopt natuurlijk, maar dat ligt ook niet aan de reizigers die van een actie gebruik maken.

Wat dat betreft kan ik ook zeggen dat ik last heb van al die goedkope actiekaartjes van jan en alleman, terwil ik full price betaal.
Hoe kun jij drie maanden acties in de vakantieperiodes stoppen? Oktober is geen vakantiemaand en april/mei ook niet. Zelfs als je de onderwijsnorm aanhoudt, is het niet mogelijk.

Op het spoor gelden andere normen. Oktober wordt bijvoorbeeld gezien als "herfstvakantie", een periode waarin men rustig doordeweeks het spoor plat kan gooien voor werkzaamheden omdat er zogenaamd bijna niemand met de trein wil reizen.
Reputatie 1
Ik ben helemaal met Tom eens, ik betaal ook de volle mep 1e klas voor de rust en comfort.
Als NS van die irritante acties verzint om in het weekend gratis voor de 2e klas reizigers kaartjes te geven vind ik echt belachelijk.
Je wilt niet weten wat voor volk er dan 1e klas gaan reizen...1e klas betaal je ook 1e klas en geen gratis kaartjes uitdelen!
Reputatie 4
Aldus de elite. Mensen in de 2e klas betalen ook de volle mep en willen ook in rust en met comfort reizen.
Reputatie 3
Juist waarom begrijpen 1e klas reizigers dat niet ? Iemand met een upgrade betaalt ook gewoon en heeft dezelfde rechten.

Het is gewoon pure afgunst op mensen die iets minder betalen voor hetzelfde product. Dan kunnen die beter een maandabonnement nemen voor 1e klas en die 3 andere maanden een 2e klas abonnement nemen (of een upgrade :D)
Reputatie 7
Badge +4
Paulus, als ik student was en de gelegenheid kreeg voor nul centen extra in de eerste klas te reizen, deed ik dat ook. Natuurlijk doe je dat en het is nog legaal ook. Ik neem het echt niemand kwalijk dat mensen van die structuur gebruik maken. Wat ik aangeef is, dat NS het niet zou moeten aanbieden. Het aantal reizen tegen normaal tarief eerste klas neemt er niet door toe, domweg omdat mensen dat te duur vinden en het er niet voor over hebben. Dat is ook heel begrijpelijk. Ik heb een Dalvrijabonnnement en geen AltijdVrij. Dan kun je niet in de spits met korting inchecken. Dan kost een kaartje naar mijn woonplaats 45 euro en die betaal ik dan gewoon. Daar ben ik niet blij mee maar dat is de consequentie van mijn abonnement. Kom ik uit België, dan hoeft dat niet en dan maak ik daar ook gebruik van. Als is het minder dan een half uur in mijn geval.

Het gaat hier over de 2>1 upgradekaartjes die in de spoordeelweken worden verstrekt. Het was naar aanleiding van de opmerking van Johnny dat er weinig leuke acties voor de eerste klas waren. In die zin wijken we af van het topic.

Als je je auto er uit gooit en van dat geld eerste klas reist, - en dik overhoudt 😉 - hoor je dan tot de elite? Los van het feit dat leeftijd en gezondheid soms ook beperkingen opleggen.
Eerste- noch tweede-klasreizigers zijn schuldig aan het materieeltekort.
Reputatie 3
Mijn reactie was meer gericht op Johnny die afgeeft op de 2e klas reizigers en het heeft over de volle mep betalen. Dat klinkt inderdaad als de elite die plotseling geconfronteerd wordt met het plebs.

Iedereen die betaalt voor zijn plaats heeft dezelfde rechten.
Reputatie 7
Badge +4
Paulus, ik klaag over het feit dat NS deze gratis kaartjes beschikbaar tijdens de spoordeelweken en ik vind dat geen goed idee. Het is toch volstrekt idioot om dat in het persoonlijke te trekken en te beweren dat ik zou vinden dat mensen in de tweede klas niet het recht zouden hebben daar ook in rust vervoerd te worden? Dat slaat toch nergens op? Een discussie houden doe je niet met beeldvorming.

Het slaat er op dat ik best begrijp dat mensen gebruik maken van deze aanbieding en zelfs dat ik het ook zou doen. Ik val deze groep niet aan, ik geef aan dat NS deze gratis kaartjes niet zou moeten verstrekken. Op zondagavond is het over het algemeen wel druk maar niet zo druk als in de randstedelijke spits. We spreken niet voor niets van de studententreinen op deze tijd. Dat ik zelf tot die categorie behoorde, is lang geleden en ik reis er toch mee. In die zin kan de benaming niet correct zijn maar het dekt de lading.
Reputatie 3
Je deed de suggestie om meer 2e klas meereiskaarten te verschaffen ipv 1e upgrade met als argument dat je meer rust en comfort wilde hebben. Dan verplaats je het probleem.

Die beeldvorming is een reactie op Johnny die het heeft over je weet niet wat voor volk er dan 1e klas gaat reizen.

Dat volk zijn dus de normale 2e klas reizigers....Ik bv.
Reputatie 1
ik reis altijd 1e klas en ik reis ook met een speciale bus naar mn werk, de business line. Ik heb een business card met budgetzeker btm 😛
Reputatie 7
Badge +4
Dat was de reactie van Johnny, Paulus. Welnee, de suggestie is puur bedoeld als compensatie voor het wegvallen van de 2>1 upgrade. Een extra meereiskaartje maakt het ook in de eerste klas drukker als iemand een eerste klas kaartje heeft en iemand mee wil nemen.

Ik vind het prima dat je het met me oneens bent en discussieer graag, maar je moet me geen woorden in de mond leggen op basis van je eigen veronderstellingen. Dat is beeldvorming. Mij aanvallen op wat Johnny zegt, is geen correcte manier van doen. Jij hebt een baard, kan ik je dan aanvallen omdat een ander met een baard iets heeft gezegd?
Reputatie 1
je mag gerust 1e klas reizen, als je maar betaald Paulus. Dan heb ik geen enkel bezwaar.
Beste NS. Ik heb van jullie een cadeau gehad. Als in in de maand september 1 treinreis op saldo maak krijg ik van jullie € 2,50 reistegoed terug. Ik heb een OV-Vrij abonnement waarmee het onmogelijk is om op saldo te reizen (als zou ik het graag willen). De ongepaste e-mail heb ik dus direct gedelete.

Nu krijg ik een herinnering "Enige tijd geleden ontving u van NS Extra een e-mail waarin wij aangaven dat u als deelnemer van NS Extra een attentie ontvangt als u komende maand onderstaand aantal reizen met NS maakt."

Leuk dat jullie zo jullie best doen, maar deze e-mails zijn ongewenst. Kan a.u.b. het cadeau op het abonnement aangepast worden.


Ik heb nog geen NSextra, maar een cadeautje waar je zelf niks aan hebt is niet handig. Het is leuk om een cadeautjes te krijgen als waardering. Voor de rest is het vooral reclamemateriaal.
Reputatie 3
Precies, NS communiceert het ook als een gepersonaliseerd cadeau, dat is ook de grote fout die NS maakt in deze.
Reputatie 4
Als je je auto er uit gooit en van dat geld eerste klas reist, - en dik overhoudt 😉 - hoor je dan tot de elite? Los van het feit dat leeftijd en gezondheid soms ook beperkingen opleggen.
De opmerking was aan Johnny gericht, die stelt "Je wilt niet weten wat voor volk er dan 1e klas gaan reizen.." Blijkbaar is hij van mening dat er twee verschillende volkeren zijn, laten we ze de elite en het klootjesvolk noemen. Niet iedereen kan zich €612 per maand veroorloven voor een abonnement.
Reputatie 7
Badge +4
Je zult mij dit inderdaad niet horen zeggen, en ik distantieer me daar nadrukkelijk van. Ik heb er elders op gereageerd, Laura ook. Dank voor je reactie.
Als je je auto er uit gooit en van dat geld eerste klas reist, - en dik overhoudt 😉 - hoor je dan tot de elite? Los van het feit dat leeftijd en gezondheid soms ook beperkingen opleggen.
De opmerking was aan Johnny gericht, die stelt "Je wilt niet weten wat voor volk er dan 1e klas gaan reizen.." Blijkbaar is hij van mening dat er twee verschillende volkeren zijn, laten we ze de elite en het klootjesvolk noemen. Mensen in de tweede klas hebben ook beperkingen, maar die kunnen niet €612 per maand veroorloven voor een abonnement.




612 euro per maand? Het ging toch om 2,50:?
Reputatie 4
612 euro per maand? Het ging toch om 2,50:?
Nee, het gaat erover dat er 1e klas reizigers zijn die vinden dat er geen 2-1 toeslag mag bestaan en dat ik maar €612 per maand moet betalen. Ja, dat is inderdaad volledig uit proportie 🙂
612 euro per maand? Het ging toch om 2,50:?
Nee, het gaat erover dat er 1e klas reizigers zijn die vinden dat er geen 2-1 toeslag mag bestaan en dat ik maar €612 per maand moet betalen. Ja, dat is inderdaad volledig uit proportie :)


Beste NS. Ik heb van jullie een cadeau gehad. Als in in de maand september 1 treinreis op saldo
maak krijg ik van jullie € 2,50 reistegoed terug. Ik heb een OV-Vrij abonnement waarmee het onmogelijk is om op saldo te reizen (als zou ik het graag willen). De ongepaste e-mail heb ik dus direct gedelete.

Nu krijg ik een herinnering "Enige tijd geleden ontving u van NS Extra een e-mail waarin wij aangaven dat u als deelnemer van NS Extra een attentie ontvangt als u komende maand onderstaand aantal reizen met NS maakt."

Leuk dat jullie zo jullie best doen, maar deze e-mails zijn ongewenst. Kan a.u.b. het cadeau op het abonnement aangepast worden.

Reageer