beantwoord

Pas a.u.b. cadeau's op abonnement aan

• 20 september 2016
  • 107 reacties
  • 2492 Bekeken

Toon eerste bericht

107 reacties

Reputatie 3
Lees anders de discussie even, het ging er daarna over dat 1e klas reizigers geen 2-1 upgrade meer willen.
Vraag: Pas a.u.b. cadeau's op abonnement aan
Reputatie 1
612 euro per maand? Het ging toch om 2,50:?
Nee, het gaat erover dat er 1e klas reizigers zijn die vinden dat er geen 2-1 toeslag mag bestaan en dat ik maar €612 per maand moet betalen. Ja, dat is inderdaad volledig uit proportie :)

Lieve Niek2, u weet hoeveel het kost dat er maandelijks wordt betaald aan een 1e klas abonnement. Ik wil na werktijd mijn welverdiende rust en genieten van het comfort in de trein. NS, als u gratis upgrades geeft aan 2e klas reizigers. geef mij dan maandelijks ongeveer 300 euro x 12 terug op mijn rekening. Straks moet ik zelfs staan in de trein.
Reputatie 4
Ik weet niet hoeveel u betaalt, 300 euro begrijp ik? Wat ik wel weet is dat u betaalt om van A naar B vervoert te worden en daar houdt het op.

Ik heb mij nog nooit druk gemaakt over of een reiziger in de tweede klas hiervoor betaalt heeft en hoeveel. Als mijn vriendin met een 1e klas abonnement in de 2e klas komt zitten is zij welkom. Ik betaal 400 per maand en wil na werktijd ook graag mijn verdiende rust, mijn reistijd gebruik ik echter om te werken.
Vreemd dit, niek2. Met jouw abonnement had je de genoemde e-mail inderdaad niet moeten ontvangen. Mijn collega die deze selectie gemaakt heeft, gaat ernaar kijken. Goed om te bekijken waar dit precies mis gaat.
Reputatie 4
Bedankt voor het nakijken!
Reputatie 4
Lieve Niek2, u weet hoeveel het kost dat er maandelijks wordt betaald aan een 1e klas abonnement. Ik wil na werktijd mijn welverdiende rust en genieten van het comfort in de trein. NS, als u gratis upgrades geeft aan 2e klas reizigers. geef mij dan maandelijks ongeveer 300 euro x 12 terug op mijn rekening. Straks moet ik zelfs staan in de trein.
Ah ik zie dat u Dal Vrij heeft (op kosten van het bedrijf?) en die is verkrijgbaar voor €129/mnd. Waarom wilt u dan €300 terug hebben per maand? U zegt de volle mep 1e klas te betalen, maar blijkbaar mis ik hier iets: €129/mnd is een spotgoedkope zitplaats.

Ik kan mijn huidige 2e klas abonnement opzeggen en exact 3x Dal Vrij 1e klas abonnement aanschaffen, dan ben ik even duur uit. Een stoel gebruik ik dan voor mijzelf, de andere voor mijn tas en nog een andere voor mijn papieren, dan zal u inderdaad moeten staan: ik hou van ruimte om mij heen en zal dan graag van de rust en het comfort genieten 😃
Reputatie 1
Ah ik zie dat u Dal Vrij heeft (op kosten van het bedrijf?) en die is verkrijgbaar voor €129/mnd. Waarom wilt u dan €300 terug hebben per maand? U zegt de volle mep 1e klas te betalen, maar blijkbaar mis ik hier iets: €129/mnd is een spotgoedkope zitplaats.

Ik kan mijn huidige 2e klas abonnement opzeggen en exact 3x Dal Vrij 1e klas abonnement aanschaffen, dan ben ik even duur uit. Een stoel gebruik ik dan voor mijzelf, de andere voor mijn tas en nog een andere voor mijn papieren, dan zal u inderdaad moeten staan: ik hou van ruimte om mij heen en zal dan graag van de rust en het comfort genieten :D

Lieve Niek2, bijna goed, ik heb inderdaad een dal vrij 1e klas, maar deze betaald mijn werkgever niet. Ik heb van mijn werkgever een Business Card 1e klas met een budgetzeker BTM. ik kan onbeperkt zakelijk reizen met ook met bus tram en metro. Voor het werk gebruik mijn business card en voor privé gebruik dal vrij abonnement.

Maar ik vind je echt tof dat je gezocht hebt wat voor abonnement ik heb. 🆒
Reputatie 4
Wetenschapper hè? 😉 Maar serieus, dat is spotgoedkoop, ik ga mijzelf €258 per maand besparen en voortaan 1e klas reizen.
Reputatie 3
Gewoon grijsrijden op Johnny zijn plek :D:D
Reputatie 1
Wetenschapper hè? 😉 Maar serieus, dat is spotgoedkoop, ik ga mijzelf €258 per maand besparen en voortaan 1e klas reizen.

Lieve Niek2, als je dit goed kan combineren met je werk qua werktijden, dan kan je inderdaad veel besparen.
Wie weet, zal ik jou vragen om je tas naast je in de 1e klas weg te halen 🆒
Reputatie 1

Als Niek2 er net zo uit ziet als haar avatar, dan mag zij zeker naast mij zitten 🆒

Als Niek2 er net zo uit ziet als haar avatar, dan mag zij zeker naast mij zitten 🆒

Dat klinkt mij als muziek in de oren.
Reputatie 1
ik zit al een paar uurtjes te wachten op het forum, maar ze is niet :?
Reputatie 7
Badge +4
Je maakt een elementaire fout, Johnny: Op vrouwen moet je niet wachten ;-)

Schrijf een personal message, dat is sneller dan wachten. En minder marteling al kan het melancholie zijn.

Maak je concurrentie niet wakker 😉
Reputatie 1
Je maakt een elementaire fout, Johnny: Op vrouwen moet je niet wachten ;-)

waarom niet Thom? ervaring? 😛 Ze komt wel terug, dat voel ik... 🙂
Reputatie 2
@ ruud ns neem je mij ook mee ik kreeg met dalvrij+btm ook de mail
Reputatie 4
De volgende keer dat het druk is in de 2e klas zal ik Johnny verzoeken in de 1e klas plaats voor mij te maken, het kan niet zo zijn dat iemand die €129/mnd betaalt 1e klas kan zitten en iemand die €387/mnd betaalt 2e klas moet staan :D

En deze mensen durven te protesteren dat ik met mijn €387/mnd een toeslag 1e klas kan kopen (op saldo), omdat ze vinden dat met €129/mnd zij meer betalen en meer recht hebben dan ik :? Dat laat wel weer de absurditeit van de discussie zien en de NS gelooft het.

Kan u een fotootje uploaden Johnny? Dan kunnen we van klasse wisselen wanneer de noodzaak er is, ik ben zo aardig: zolang ik zelf een zitplek hebt mag u 1e klas blijven zitten.
Reputatie 1
De volgende keer dat het druk is in de 2e klas zal ik Johnny verzoeken in de 1e klas plaats voor mij te maken, het kan niet zo zijn dat iemand die €129/mnd betaalt 1e klas kan zitten en iemand die €387/mnd betaalt 2e klas moet staan :D

En deze mensen durven te protesteren dat ik met mijn €387/mnd een toeslag 1e klas kan kopen (op saldo), omdat ze vinden dat met €129/mnd zij meer betalen en meer recht hebben dan ik :? Dat laat wel weer de absurditeit van de discussie zien en de NS gelooft het.

Kan u een fotootje uploaden Johnny? Dan kunnen we van klasse wisselen wanneer de noodzaak er is, ik ben zo aardig: zolang ik zelf een zitplek hebt mag u 1e klas blijven zitten.

Lieve lieve Niek2, wat fijn dat je zo laat nog gereageerd. Ik sliep al; ik zat gisteravond al een paar uur op je te reactie te wachten :)
Ik hoop dat je er van bewust van bent wat het verschil is tussen dal vrij en een altijd vrij (neem ik aan). jij kan in bed nog een paar uurtjes langer liggen. Ik moet voor 06:30 uur ingecheckt zijn anders moet ik de volle mep 1e klas betalen. ook 's middags als ik naar huis wil moet ik wachten tot 18:30 uur om na spitstijd tegen een aantrekkelijke prijs te kunnen reizen. Jij kan reizen wanneer jij wilt. Als jij ruim 200 euro wilt besparen en 1e klas of 2e klas wilt reizen (nog goedkoper, 99 euro) dan is die mogelijkheid er, maar dan betekent dat je ook vroeg uit je nest moet komen om in te checken en dan kom je ook laat thuis.
Ik heb het geluk dat ik nog een business card heb op kosten van mijn werkgever, die betaald de zakelijke en woon werk verkeer voor mij :P

Ik had liever gehoopt op een blind ontmoeting, Niek 2 😛. dan kunnen we onze gesprekken in de 1e klas (mocht je overstappen naar dal vrij 1e klas) verder continueren en niet hier op het forum 🆒 Ik zal een rode leren stoel met voetenbankje en stroomverzoening voor je bezet houden 😃
Reputatie 4
Ik hoop dat je er van bewust van bent wat het verschil is tussen dal vrij en een altijd vrij (neem ik aan). jij kan in bed nog een paar uurtjes langer liggen. Ik moet voor 06:30 uur ingecheckt zijn anders moet ik de volle mep 1e klas betalen. ook 's middags als ik naar huis wil moet ik wachten tot 18:30 uur om na spitstijd tegen een aantrekkelijke prijs te kunnen reizen.
Natuurlijk. Als ik om 6:30 de trein neem ben ik om 8:00 op mijn werk, dat is geen ongewone tijd. De afgelopen maand heb ik al bewust buiten de spits (incl. helemaal niet) gereisd. Afgelopen 30 dagen heb ik maar 10 reizen gemaakt waarvan 6 er buiten de ochtendspits waren, de andere 4 er vlak buiten. De NS mag wel wat aardiger zijn.

Houd de stoel maar bezet, ik ga uitzoeken of er geen kinken in de kabel liggen.
Reputatie 1
Lieve Niek2, afijn dat je ook een vroege vogel bent. Overweeg dan maar om over te stappen naar een 1e klas abonnement. Je kunt het ook maandje uitproberen.

Ik zal dan zeker een stoel speciaal voor jou bezet houden. Je zult begrijpen dat deze stoel wel vooraf gereserveerd moet worden en op welk traject. Reserveren kan via een PM bericht. 🙂
Reputatie 1
ik denk dat je Niek2 wel leuk vindt, Johnny 2014 😛
We dwalen een beetje af 🙂 Maar ik heb een reactie, Niek2

Kan het kloppen dat je je twee keer hebt aangemeld voor NS Extra?

Het lijkt erop dat je bij NS Extra zowel met een OV Vrij bent aangemeld als met een persoonlijke OV-chipkaart zonder abonnement. Gebaseerd op die laatste heb je de reischallenge ontvangen.

Mocht je meer detailinformatie willen hebben, dan kun je me het beste een privébericht sturen want ik wil op deze (openbare) plek niet op persoonlijke gegevens ingaan.

Ik ben wel van mening dat we binnen NS Extra met twee aangemelde OV-chipkaarten, er het beste één kunnen selecteren voor de verschillende mailings. Ik ga bekijken hoe we hier in de toekomst mee omgaan.
@ ruud ns neem je mij ook mee ik kreeg met dalvrij+btm ook de mail

Zeker. Kun je mij je OV-chipkaartnummer in een privébericht sturen?
Reputatie 4
Het lijkt erop dat je bij NS Extra zowel met een OV Vrij bent aangemeld als met een persoonlijke OV-chipkaart zonder abonnement. Gebaseerd op die laatste heb je de reischallenge ontvangen.
Daar moest ik even over nadenken, maar nu snap ik hem. Dat is geen OV-chipkaart zonder abonnement, dat is een zichtkaart met OV-jaarabonnement die door de NS beëindigt is. Ik heb een nieuwe OV-chipkaart aan moeten vragen met een OV-Vrij abonnement.

Ik krijg nu dus acties op basis van een verlopen abonnement, aha. Nu snap ik ook waarom in Mijn NS die oude kaart nog prominent staat, de NS denkt dat ik een oude zichtkaart als OV-chipkaart gebruik.

Bedankt voor de feedback, zeer verhelderend.

Reageer