beantwoord

Pas verloren, niet uitgecheckt. Mogelijkheid geld terug te krijgen?

• 17 juli 2019
  • 2 reacties
  • 269 Bekeken

ik ben mijn pas verloren tijdens het reizen. Deze heb ik vervolgens gedeactiveerd en een nieuwe aangevraagd. Nu krijg ik een bericht van NS extra, met de vraag of ik de extra kosten van het niet uitchecken vergoed wil krijgen, aangezien ik bij NS extra aangesloten ben. Echter wordt deze vergoeding gestort als saldo op de desbetreffende OV-kaart, welke in mijn geval niet meer actief is.

Is het mogelijk deze vergoeding elders te ontvangen? Bijv. Op mijn nieuwe OV-kaart?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 17 juli 2019, 14:08

Hallo ThomasTreinPas en welkom bij de NS Community.

In deze situatie wil ik je adviseren om je restitutie niet via Uitcheckgemist aan te vragen. Wanneer je restitutie vraagt via Mijn NS of via onze Klantenservice krijg je de restitutie op je bankrekening bijgeschreven. Mocht je al restitutie hebben aangevraagd kun je contact opnemen met de Klantenservice OV-chipkaart voor een alternatieve oplossing.
Bekijk origineel

2 reacties

Dat zul je waarschijnlijk via ov-chipkaart.nl moeten regelen. Of ze je saldo over kunnen zetten weet ik niet, ze kunnen wel een resterend saldo op je bankrekening terugboeken
Hallo ThomasTreinPas en welkom bij de NS Community.

In deze situatie wil ik je adviseren om je restitutie niet via Uitcheckgemist aan te vragen. Wanneer je restitutie vraagt via Mijn NS of via onze Klantenservice krijg je de restitutie op je bankrekening bijgeschreven. Mocht je al restitutie hebben aangevraagd kun je contact opnemen met de Klantenservice OV-chipkaart voor een alternatieve oplossing.

Reageer