beantwoord

restitutie ophalen lukt niet

• 17 september 2016
  • 6 reacties
  • 249 Bekeken

Hallo!
Ik ontving een mail dat ik was vergeten uit te checken, wat inderdaad zo bleek te zijn, dus bedankt voor de service!
In de mail stond dat ik het te restitueren bedrag kon ophalen met mijn ov-chipkaart bij een kaartautomaat. Echter toen ik m'n pas voor de lezer hield kwam er geen optie "ophalen bestelling" in beeld.
Het was inmiddels 3 dagen geleden dat ik de mail ontving, dus het lijkt me dat dat nu zou moeten kunnen, toch?
Kunt u mij vertellen waarom deze optie niet tevoorschijn komt en hoe ik m'n geld wél kan terugkrijgen?
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Tochjo 17 september 2016, 18:03

De optie "Ophalen bestelling" moet direct in beeld komen als u uw OV-chipkaart voor de lezer houdt bij een NS-kaartautomaat. In dit demonstratiefilmpje ziet u hoe het ophalen van een bestelling normaal gesproken verloopt. Merk op dat sommige opties niet beschikbaar zijn als u al ingecheckt bent. U moet dus voordat u incheckt de bestelling ophalen.

Als deze informatie niet helpt het probleem op te lossen, dan hebben we meer informatie nodig. Op welk station en bij welke automaat probeert u uw bestelling op te halen, welke opties krijgt u wel te zien?
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
De optie "Ophalen bestelling" moet direct in beeld komen als u uw OV-chipkaart voor de lezer houdt bij een NS-kaartautomaat. In dit demonstratiefilmpje ziet u hoe het ophalen van een bestelling normaal gesproken verloopt. Merk op dat sommige opties niet beschikbaar zijn als u al ingecheckt bent. U moet dus voordat u incheckt de bestelling ophalen.

Als deze informatie niet helpt het probleem op te lossen, dan hebben we meer informatie nodig. Op welk station en bij welke automaat probeert u uw bestelling op te halen, welke opties krijgt u wel te zien?
TreinFem, welkom op het forum! Leuk dat je meedoet aan NS Extra.

Laat je het ons weten of het is gelukt? Zo niet, dan kijken we graag hoe we je alsnog kunnen helpen.
Het is gelukt! Het kwam inderdaad doordat ik al ingecheckt was. Bij ons staan alle machines pas ná de poortjes, dus vandaar dat dat voor mij een logische volgorde was. Bedankt voor de hulp, Tochjo!
Goed om te horen, Treinfem! En Tochjo, inderdaad bedankt voor je hulp.
Goed om te lezen! 🙂
Badge +3
Het mag niet zo zijn dat alle automaten na de poortjes staan. Men moet immers een vervoerbewijs kunnen aanschaffen of saldo kunnen laden alvorens door de poortjes te gaan. Om welk station gaat het?

Soms kan een automaat wel een eind weg staan. Als ik me goed herinner, staat er op station Breda Prinsenbeek bijvoorbeeld maar aan één kant van het spoor een automaat.

Reageer