beantwoord

Upgrade 1e klas met studentenov - is inchecken nog nodig?

Ik vroeg me af, ik ben lid geworden van NS Studenten Extra en heb een eenmalige upgrade naar 1e klas en wil deze gebruiken i.c.m. mijn studentenov. Moet ik dan het uitgeprinte e-ticket voor de 1e klas gebruiken om in te checken of moet ik mijn studentenov gebruiken om in te checken en dat dat uitgeprinte ticket alleen als bewijs is?
Aangezien er staat 'alleen geldig met bijbehorend 2e klas vervoersbewijs' denk ik dat ik gewoon met mijn ov-kaart moet inchecken maar ik vind het onduidelijk...
icon

Beste antwoord door Jouke NS 27 januari 2019, 17:01

Hallo Annelotte en welkom bij de NS Community.

De bedoeling is dat je, naast het E-ticket met je upgrade, gewoon in en uit checkt. Het is alleen een upgrade en zonder geldig 2e klas vervoerbewijs niet mogelijk om gebruik te maken van de actie.

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Annelotte en welkom bij de NS Community.

De bedoeling is dat je, naast het E-ticket met je upgrade, gewoon in en uit checkt. Het is alleen een upgrade en zonder geldig 2e klas vervoerbewijs niet mogelijk om gebruik te maken van de actie.
Reputatie 7
Badge +4
Even als uitleg: Een studentenkaart is alleen een geldig vervoersbewijs als er mee ingecheckt is. Het bezit is niet voldoende. Uw upgrade samen met een incheck op uw studentenkaart is genoeg om eerste klas te mogen reizen.

Reageer