beantwoord

Upgrade Eerste Klas

• 20 december 2018
  • 9 reacties
  • 334 Bekeken

Dit was de aanbieding:
'Een gratis 1e klas upgrade cadeau!Uw eerste voordeel ontvangt u direct: een 1e klas upgrade. Met deze upgrade kunt u het comfort van de 1e klas ervaren.'

Alle stappen netjes gevolgd, maar eenmaal op het station, geen bestelling op de automaat. Dit is niet slecht, dit is NS Extra slecht!
icon

Beste antwoord door Stijn NS 20 december 2018, 19:47

Begrijp ik hieruit dat je deze optie ook werkelijk had, dit dus gedaan hebt, maar dat het ticket niet op te halen was bij een kaartautomaat? In dat geval wil ik je adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice, bij voorkeur via Social Media of de Chat.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Hallo @MarceldeKorte,

Over het algemeen zijn dit soort tickets alleen om uit te printen op een a4 en/of te laden op je mobiele telefoon in de ns planner app.

Daarom staat het ook niet klaar om op te halen voor op je ov-chipkaart. Tenzij het expliciet bij de opties staat om het daarop te zetten.
Goedemiddag MarceldeKorte en welkom bij de NS Community!

Zoals dennisg al aangeeft is het niet bij alle producten mogelijk om het te laden op een OV-chipkaart. Als dat wel het geval is, dan kun je hiervoor kiezen tijdens het verzilverproces. Was dit ook werkelijk het geval, of ligt het iets anders?
  • Je vervoerbewijs op je OV-chipkaart laadt bij de ticketautomaat:
  • Houd je OV-chipkaart voor de kaartlezer op de automaat.
  • Kies ‘ophalen bestellingen’ en volg de aanwijzingen op het scherm.
  • Vergeet niet in- en uit te checken.
Badge +3
Dit klopt, want de 2-1 upgrades (met name NS Extra Student) zijn te laden op je ov-chipkaart. Heb je bij het 'verzilveren', dus kiezen van de datum (en je kaartnummer invullen) ook daarvoor gekozen?

Als je alleen je naam en geboortedatum e.d. moest invullen dan wordt het al snel een e-ticket, en die moeten geprint of in de Reisplanner app geladen worden.
Begrijp ik hieruit dat je deze optie ook werkelijk had, dit dus gedaan hebt, maar dat het ticket niet op te halen was bij een kaartautomaat? In dat geval wil ik je adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice, bij voorkeur via Social Media of de Chat.
Ja ja. Beide mogelijkheden staan in de toegestuurde email met instructies. Maar als over zo iets simpels als zoveel verwarring ontstaat, dan doet NS iets niet goed. Maar dat gebeurt wel vaker met deze club.
Ik heb precies ditzelfde probleem leuke actie maar kwalijk dat het niet werkt als het precies wordt uitgevoerd als aangegeven jammer hoor
Reputatie 7
Badge +2
Maar moet je niet eerst via de website aangeven dat je hem op je kaart gaat laden? Dat is meestal als er meerdere opties gegeven worden.
Badge +3
Je krijgt volgens mij na het verzilveren (ontvangstwijze later te bepalen) een bevestigingsmail van waaruit je kunt printen, laden in app of klaarzetten als bestelling. Als je wilt kan je dat allemaal doen (bijv. zowel printen als laden in app).

Laden in de app geeft al een tijdje problemen, dus veel mensen willen het dan maar ophalen als bestelling, en dat systeem heeft dus ook problemen (?) want normaal staat een bestelling binnen een uurtje wel klaar. Wellicht komt het ook omdat er al eerder een (mislukte) poging is gedaan om het in de app te laden 🤔

De ontwikkelaars zitten er bovenop, maar het systeem schijnt zodra het weer werkt soms net zo hard weer onderuit te gaan... Contact opnemen met de klantenservice is het beste, die weten er vast wel van.

Reageer