beantwoord

upgrade kadootje....maar waar laat ik de kinderen

Altijd leuk een kadootje van de NS, nu een upgrade voor de 1ste klas.
ik ga deze zeker gebruiken, maar waar laat ik dan mijn dochters, mogen die ook in de eerste klas of moet ik die in 2de klas stallen?
ze zijn 14 en 17 jaar en reizen mee op mijn kaart met korting.
icon

Beste antwoord door Tochjo 7 augustus 2016, 18:21

De Upgrade naar de 1e klas, die u als cadeautje hebt gekregen van NS Extra, is geldig voor één persoon. Als u uw dochters ook in de eerste klas wilt laten reizen, dan zullen zij bij het laden van Samenreiskorting moeten kiezen voor 1e klas. Vanzelfsprekend zal hen dan de prijs voor de eerste klas in rekening gebracht worden bij het uitchecken.

Wellicht kunt u (nog) een reis maken waarbij uw dochters niet meegaan? De Upgrade staat niet op uw naam, dus u zou er ook iemand anders blij mee kunnen maken.

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3
De Upgrade naar de 1e klas, die u als cadeautje hebt gekregen van NS Extra, is geldig voor één persoon. Als u uw dochters ook in de eerste klas wilt laten reizen, dan zullen zij bij het laden van Samenreiskorting moeten kiezen voor 1e klas. Vanzelfsprekend zal hen dan de prijs voor de eerste klas in rekening gebracht worden bij het uitchecken.

Wellicht kunt u (nog) een reis maken waarbij uw dochters niet meegaan? De Upgrade staat niet op uw naam, dus u zou er ook iemand anders blij mee kunnen maken.
Reputatie 4
Badge
@marjo antonissen Wat Tochjo zegt is niet helemaal waar. Uw dochters kunnen met samenreiskorting meereizen en dan moet gekozen worden voor de 2de klasse. Dit is wat ik gelezen heb in een bericht van één van de moderators.
GroeneRuiter, kan het zijn dat in die gevallen sprake was van Kids Vrij of Railrunner?
Voor volwassenen (en vanaf 12 jaar beschouwt NS iemand prijstechnisch als volwassene) zijn jouw beweringen volgens mij onjuist, zoek er alleen maar de tientallen berichten van de strekking "Ik heb een upgrade ontvangen, maar mijn partner niet, wat nu?" op na.
Reputatie 4
Badge
@Neen Zal ik doen, maar vooralsnog is dat wat ik van een moderator vernomen heb.
Reputatie 4
Badge
@Neen het bericht gevonden:
van LauraNS
moderator
Reacties: 1421
2 dagen geleden
5
GroeneRuiter schreef:

Een Meereiskaartje laat iemand meereizen in dezelfde reisklasse als de persoon die je meeneemt. Dus ja.

Dit is niet helemaal waar. Dit is afhankelijk van het vervoerbewijs. Hier heb ik drie voorbeelden voor:

1. Toegestaan:
Reiziger 1: Dal Voordeel 2e klasse + Upgrade
Reiziger 2: Samenreiskorting 2e klasse + Upgrade
2. Toegestaan:
Reiziger 1: Dal Voordeel 1e klasse
Reiziger 2: Meereiskaart
3. Niet toegestaan:
Reiziger 1: Dal Voordeel 2e klasse + Upgrade
Reiziger 2: Meereiskaart van de Spoordeelweken (met of zonder Upgrade om 1e klas te zitten met reiziger 1) - dit is niet toegestaan, omdat je geen actie met actie mag combineren
Badge +3
Als je doelt op toegestaan voorbeeld 1: daarbij is het dus noodzakelijk dat reiziger 2 zelf ook over een eigen Upgrade beschikt. Het is niet zo dat de Upgrade van reiziger 1 ook geldt voor reiziger 2.
Reputatie 4
Badge
@Tochjo Dat had ik zelf nog niet eens gezien. Dank voor het opmerken.
het oude model voordeelurenkaart is in mijn bezit. Ik ga het gewoon proberen, het is raar dat jij wel en je kinderen niet, die al vanaf geboorte in de trein zitten bij mij, nu opeens ergens anders moeten gaan zitten omdat de NS niet kan meedenken . Het lijkt mij sterk dat dit de bedoeling is van de NS, gezinnen splitsen terwijl er ruimte genoeg in in de 1ste klas. mocht het wel een probleem zijn dan verhuizen we met zijn alle naar de 2de klas. ik hou jullie op de hoogte wat er is gebeurt, zal eind augustus gebeuren 🙂 bedankt voor al jullie reacties .
Reputatie 4
Badge
@marjo antonissen U kan tenminste uw kinderen met 40% korting in de 1ste klasse (met klassewissel op de OVC van uw kinderen) meenemen. Vooralsnog, succes en een goede reis!
@marjo,

Bij controle kunnen uw dochters getrakteerd worden op een 'boete' van 50 euro per persoon. Hangt een beetje af van de betreffende controleur en met welk been hij uit bed is gestapt. Het kan ook zo zijn dat u en uw dochters die dag helemaal geen controle krijgen. Ik betwijfel of dit wel een goed plan is. Misschien dat een moderator er nog iets zinnigs over wil zeggen.
update hoe het is afgelopen. bij aankomst trein de conducteur gevraagd of de kids erbij mochten in de 1ste klas, dit mocht. de terug reis die een aantal dagen later was heb ik ook 1ste klas gezeten omdat ik kaarten had gekregen van een trein machinist, voor mij gaat er niets boven de trein 🙂
Marjo, fijn dat je ons even laat weten hoe het ging. En goed om te horen dat jullie samen 1e klas hebben kunnen reizen! Zo te zien heb je twee keer een top service gehad 🙂.

Reageer