beantwoord

Upgrade ook voor meereiziger?

• 4 augustus 2016
  • 9 reacties
  • 373 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik kan een upgrade naar de 1e klas krijgen. Geldt deze ook voor een medereiziger?
icon

Beste antwoord door Annewil NS 4 augustus 2016, 17:47

Hoi aht, welkom op het NS Serviceforum!

De upgrade eerste klas die je kunt krijgen is een upgrade voor een persoon. Deze is niet geldig voor een medereiziger tenzij diegene zelf ook een upgrade eerste klas heeft ontvangen of aangeschaft.
Bekijk origineel

9 reacties

Hoi aht, welkom op het NS Serviceforum!

De upgrade eerste klas die je kunt krijgen is een upgrade voor een persoon. Deze is niet geldig voor een medereiziger tenzij diegene zelf ook een upgrade eerste klas heeft ontvangen of aangeschaft.
Dank je wel!
Maar geldt die upgrademogelijkheid ook voor de medereiziger die een meereiskaartje gebruikt?
Reputatie 5
Badge
Een Meereiskaartje laat iemand meereizen in dezelfde reisklasse als de persoon die je meeneemt. Dus ja. Alleen weet ik niet zeker of deze combinatie geldig is.
Een Meereiskaartje laat iemand meereizen in dezelfde reisklasse als de persoon die je meeneemt. Dus ja.
Dit is niet helemaal waar. Dit is afhankelijk van het vervoerbewijs. Hier heb ik drie voorbeelden voor:

1. Toegestaan:
Reiziger 1: Dal Voordeel 2e klasse + Upgrade
Reiziger 2: Samenreiskorting 2e klasse + Upgrade
2. Toegestaan:
Reiziger 1: Dal Voordeel 1e klasse
Reiziger 2: Meereiskaart
3. Niet toegestaan:
Reiziger 1: Dal Voordeel 2e klasse + Upgrade
Reiziger 2: Meereiskaart van de Spoordeelweken (met of zonder Upgrade om 1e klas te zitten met reiziger 1) - dit is niet toegestaan, omdat je geen actie met actie mag combineren
Dat is me duidelijk. Bedankt Laura.
Reputatie 5
Badge
@LauraNS Bedankt voor de aanvulling. Ik heb aan het einde van het bericht al gezet dat ik niet zeker was dat het mocht. Bedankt voor de bevestiging. Ik leer er ook alleen maar meer van. 😉
Dat is me duidelijk. Bedankt Laura.
Goed om te lezen, graag gedaan!

@LauraNS Bedankt voor de aanvulling. Ik heb aan het einde van het bericht al gezet dat ik niet zeker was dat het mocht. Bedankt voor de bevestiging. Ik leer er ook alleen maar meer van. ;)
Daarom is dit forum ook zo fijn. We kunnen allemaal van elkaar leren, ik leer ook elke dag weer van alle forumleden 🙂!
Reputatie 5
Badge
@LauraNS Helemaal met je eens 🙂

Reageer