Valentijnsreis in het water gevallen

• 15 februari 2018
  • 36 reacties
  • 852 Bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De upgrade was welliswaar geactiveerd, maar er kan geen beroep gedaan worden op ernstige vertraging want men heeft zelf de keuze gemaakt niet met de trein gaan reizen. Dat er problemen waren op dat traject was al 's ochtends bekend.
Badge +3
Vertraging is op zich altijd ernstig, maar dit valt inderdaad niet onder ernstige vertraging. Hopelijk kun je de volgende NS Extra actie een stuk beter gebruiken, PaulusL!
Begrijp ik goed dat PaulusL nieuwe coupuncodes heeft gekregen van je, Iris NS?

Dan is het goed.. Ik had heel die mail niet eens ontvangen (ze gaan uitzoeken waarom!) en kreeg binnen een paar minuten gewoon een bruikbare code namelijk... Gewoon hier (in een privébericht) van een van je mede-modorators.. en dat was niet omdat ik het ben neem ik aan!

Alhoewel ik via andere social/chat/telefoon wellicht allerlei NAW en andere gegevens had moeten ophoesten voor Mijn NS account die jullie al hebben of heel simpel kunnen achterhalen!

Nu nog voor al dat soort dingen "het staat klaar als bestelling, laad maar op je kaart (de één kaart voor alles missie!) wanneer het JOU uitkomt en je het wilt gebruiken!

Doe dat wél voor datum X en bij de eerstvolgende incheck bij NS is het actief (à la keuzedagen... "die zijn voor mij, ik haal ze op en reis er mee"). Maar ja, het kan niet heel het jaar Valentijn zijn en allerlei acties! 😛
Krijgt Paulus wellicht toch twee nieuwe upgrades aangeboden als alle forumleden zeggen dat dat redelijk is? In het verleden zijn in soortgelijke situaties ook nieuwe couponcodes uitgedeeld. Een beetje willekeur?

In ieder geval lijkt het mij meer dan redelijk dat Paulus twee nieuwe upgrades ontvangt, omdat de te verwachte vertraging in combinatie met overvolle treinen meer dan zestig minuten was. Stond hierover niet in de concessie dat de reiziger dan recht heeft op hetzelfde kaartje op een ander moment naar keuze?
Reputatie 7
Badge +3
Misschien 5 of 6 uur vastzitten in een trein?

Of 3 uur doen over een ritje van normaal nog geen half uur (zoals ik met de aanrijding met persoon op Leiden Centraal onlangs)?
Vertraging is op zich altijd ernstig, maar dit valt inderdaad niet onder ernstige vertraging. Hopelijk kun je de volgende NS Extra actie een stuk beter gebruiken, PaulusL!

Wat dan wel?

omdat het om een gratis actie gaat, kan ik je helaas niks aanbieden verder.
waarom staat er dan bij de informatie over deze upgrade:
"Er is geen restitutie of omwisseling in geld mogelijk, behalve in gevallen van ernstige vertraging".
Hoe ernstig moet de vertraging dan zijn zodat restitutie of misschien nieuwe codes voor een gratis upgrade wel mogelijk is?
Badge +3
Volgens mij is die clausule alleen een voortvloeisel uit WPV2000, dus als je door onaangekondigde uitval bij NS een vlucht zou missen kan je je daarop beroepen, of dat ze een taxi voor je regelen.

Nieuwe code voor een upgrade valt daarbij in het niet en kunnen ze hier ter plekke via een Privébericht aan iemand sturen, al is het maar als cadeautje voor de moeite van het tikken van het verhaal door PaulusL. 🆒
Reputatie 7
Badge +3
omdat het om een gratis actie gaat, kan ik je helaas niks aanbieden verder.
waarom staat er dan bij de informatie over deze upgrade:
"Er is geen restitutie of omwisseling in geld mogelijk, behalve in gevallen van ernstige vertraging".
Hoe ernstig moet de vertraging dan zijn zodat restitutie of misschien nieuwe codes voor een gratis upgrade wel mogelijk is?
Wat zuur inderdaad dat dit jullie moest overkomen op deze mooie dag. Erg balen dat er juist toen net een bovenleiding kapot gegaan is. Er zijn alternatieven geboden en omdat het om een gratis actie gaat, kan ik je helaas niks aanbieden verder. Ik hoop dat jullie ondanks de defecte bovenleiding nog wel een fijn etentje+lezing hebben gehad!
Hallo Paulus en welkom op het NS Serviceforum.

Wat vervelend om te vernemen dat jullie Valentijnsreis niet goed is verlopen. Was er geen omreisadvies gegeven voor jullie reis, waardoor je alsnog de trein kon gebruiken? Kun je voor mij omschrijven hoe jouw reis er precies uit heeft gezien, incl. vertrektijden en wachttijden. Dan kijk ik met je mee.

Beste Thomas, dank voor je reactie. We wilden om 17:00 uur naar Utrecht reizen vanuit Den Haag Centraal. Er werd toen op de planner net weer een verbinding, via Leiden, genoemd. Omdat deze treinen bomvol zaten (en we staand niet veel plezier aan de upgrade zouden beleven), we er veel langer over zouden doen en zo niet meer een hapje konden eten voor het verrassingsuitje (een lezing over de liefde) én de verstoring ook de hele avond zou duren (waardoor we op de terugreis wellicht in de problemen zouden komen en ook geen ontspannen reis zouden beleven) hebben we dus besloten om de auto te pakken en de dure parkeerkosten in Utrecht op de koop toe te nemen. Het was kortom, een niet zo geslaagd Valentijnscadeautje van NS voor ons. Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, maar dit paard was dus niet meer in leven...
Reputatie 7
Hallo Paulus en welkom op het NS Serviceforum.

Wat vervelend om te vernemen dat jullie Valentijnsreis niet goed is verlopen. Was er geen omreisadvies gegeven voor jullie reis, waardoor je alsnog de trein kon gebruiken? Kun je voor mij omschrijven hoe jouw reis er precies uit heeft gezien, incl. vertrektijden en wachttijden. Dan kijk ik met je mee.

Reageer